Archimed yazdı:Bir de şunu eklemek isterim. Sorunlu DSG şanzımanlar; 1.2, 1.4 TSI ve 1.6 dizel motorlu araçlarda kullanılan, yaklaşık 200-250 NM torka uygun olan modeller. Bildiğim kadarıyla 2.0 TSI ve 2.0 TDI veya GTD modellerinde kullanılan ve 350-500 NM torka uygun DSG şanzımanlarında belirttiğim sorun yok. Zaten onlar 6 ileri vitesli ve su soğutma sistemine sahipler. Diğer bir deyişle; örneğin Golf GTI, GTD, R ile Passat 2.0 TDI 4 Motion gibi modellerde bu soruna rastlanmıyor. Toureg ve Amarok'ta da zaten BMW, Jaguar gibi araçlarda da kullanılan ZF'nin otomatik şanzımanı yer alıyor.
Gönül isterdi ki biz de Türkiye'de 1.2 veya 1.4 TSI Golf yerine 2.0 GTI; 1.6 TDI Passat yerine 2.0 TDI 4 Motion'a kolayca ulaşabilelim. Ne diyelim, maalesef ülkemizdeki ÖTV mevzuatı böyle güzel araçlara erişimi zorlaştırıyor...
Aynen öyle.Büyük hacimse münferit olaylar dışında bir sorun görünmüyor.Amarok ile oldukça zorlayıcı şartlarda kullanıldığı halde.
Ayrıca küçük hacimli turbo&benzinli makinalarda yağ yakma ile ilgili de fazlası ile şikayet var.
Benzer şanziman sorunlari toyotanin multimode sisteminde de yaşanmiş ve toyota bu vites kutusunu kullanmayi birakmiştir.dsg mmt ve edc nin
Tedarikçisi getrag dir.
Ben malesef bu şanzimanlarin hiç birine güvenemiyorum.