Motorsiklet Tavsiyesi

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj darksider » 16 Kas 2015, 20:50

emrerd yazdı:

Bu üstteki yıl sonuna en erken gelir.250 lik MT...

.

Mt 02 gelecekse;
+1

Manil 'in ilk mesajına noktası virgülüne katılıyorum. (Önemi var ise 10 yıllık ehliyet, uzun+şehiriçi 30.000 km yol yapan birisi olarak)
En son darksider tarafından 16 Kas 2015, 22:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Nothing lasts forever, and we both know hearts can change...
Kullanıcı avatarı
darksider
 
Mesajlar: 1428
Yaş: 43
Kayıt: 07 Nis 2015, 17:58
Konum: İstanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj emrerd » 16 Kas 2015, 20:58

Islak kavrama, motor yağının içinde çalışan 2 den fazla, çoğu zaman 5 ile 7 arası plakanın bulunduğu kavrama tipiyken; kuru kavrama otomobillerde ki gibi baskı ve balatadan oluşan kavrama tipidir.arka lastiğin kilitlenmesi ile ilgisi yoktur.Kilitlenmeyi önleyen sistem çok plakalı ıslak debriyajlara eklenebilen kaydırmalı kavramadır ve genellikle yüksek performanslı(kompresyonu çok yüksek makinalar) motorlarda bulunur.250 lik makinada arka lastiği debriyajla kilitlemek için fazlasıyla saçma hareketler lazım.Fren manetini iki parmak kullananlar frenajla birlikte vites küçültürken ara gazı ile arka lastik- şanzıman hızını yaklaştırabilirler.Bu da aktarmayı koruyan, sarsıntıyı engelleyen, kilitlenmeyi önleyen bir vites küçültme olur.(Aynen heel and toe gibi)
Yol kullanımında iki parmak manet kullanımı pek önerilmez.Hatta bazı yarışçılar da dört parmak kullanır.elimizin serçe ve yanındaki parmağı ile diğer iki parmağına farklı sinirler gider(ulnar ve karpal sinir) dört parmak sıkılan frende hissiyatın daha iyi olduğu söylenir.
Bunlar küçük hacimle yapılacak 15-20 k km den sonra pratik edilecek ileri sürüş teknikleridir.
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj emrerd » 16 Kas 2015, 21:05

darksider yazdı:
emrerd yazdı:
Benim tavsiyem ise;
https://www.google.com.tr/search?q=mt+2 ... hJJT9DM%3A
Bu üstteki yıl sonuna en erken gelir.250 lik MT...

.


+1

Manil 'in ilk mesajına noktası virgülüne katılıyorum. (Önemi var ise 10 yıllık ehliyet, uzun+şehiriçi 30.000 km yol yapan birisi olarak)

Hocam bahsettiğiniz tecrübe gayet önemli.Zira internette 14 yaşında kulaktan dolma bilgi paylaşan ama motor selesine oturmamış çocuktan tutun, lastiğinin %30 luk rezervini hiç kullanmadan lastik eksperliğine soyunmuş antrapoz amcaya nelere rastladım.
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Clk » 16 Kas 2015, 22:27

Baran Istanbul trafigi icin benim tavsiyem Vespa olur. Hem hafif, ve kullanimi kolay hem de "Life Style" bir ürün.

Kaza sansin Istanbul'da cok yüksek. Arkadasim yogun trafikte duran araclarin arasindan düsük süratle giderken orta seritte kapiyi acan bir dingo yüzünden hastanelik oldu.

Yukarida yazdigim iki paragrafin özeti. Ben Istanbul sartlarinda kesinlikle motor tavsiye etmem. Alacaksan da Vespa 125 :thumbup:
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj redbaron » 16 Kas 2015, 23:16

Motosiklet zehiri alınmış, bundan sonra yapman gereken korkmaya devam etmek ve motosiklet sürerken sürekli kendini korumak. Bu sayede uzun yıllar motosiklet sürersin. Motosiklet üstünde trafikte haklı çıkmak için sakın uğraşma, trafikte canlı kalmaya odaklan daha çok. Sinirlerine her zaman ama her zaman hakim ol, defansif sürüşü öğren, eğitim al. Motosiklet kültürünü içine sindir, apaçi olma, çakal olma (istersen ol tabi ama motosiklet üzerinde değil :) )

Gelelim motosiklet seçimine;

1. İkinci el alınması konusuna katılıyorum, çünkü belki motordan soğuyacaksın, belki de büyük ihtimalle çok seveceksin ve istediğin tarz motora daha rahat karar verebilecek hale geleceksin, ilk motorunu kolayca satabilmek büyük avantaj olacak.
2. Mutlaka ABS'li bir motor al. Özellikle ön tekerin kayması durumunda düşmek kaçınılmaz, ABS bunu büyük ölçüde engelleyecektir. Artık hepimiz biliyoruz ki ABS fren mesafesini kısaltmaya değil, direksiyon hakimiyetini korumaya yarıyor. Bu motosiklette çok daha önemli
3. Acemiler için motosikleti özellikle durduğu yerde, düşük hızlarda yönlendirmek, manevra yapmak başlangıçta zor. O sebeple iki ayağını yere basabildiğin motosiklet seçmek akıllıca ve tabi ki aynı sebepten dolayı hafif motor seçmek lazım.
4. Yaş 30, bence yeterli olgunluğa ulaşılmıştır, trafik tanınmıştır, motosikletli görünce gözü dönen şöför tipleri tanınıyordur, bunlardan nasıl uzak durulacağı tecrübe edilmiştir (nasıl uğraşılacağı demiyorum, nasıl uzak durulacağı diyorum :)) O yüzden gaz tepkileri sağır, yani nispeten sağır bir motosiklet ile başlamanın vakti gelmiş sayılır. (düşük hacimli denmesinin sebebi budur, hatayı tolare edebilecek bir makina olması için öyle denir, ancak örneğin 2 zamanlı 250'lik bir kros makina alabileceğiniz tehlikeli makinalardan birisidir, çünkü gaz tepkileri çok keskindir, durduk yere kafanıza geçebilir :)
5. Motosikleti ciddiye al, mutlaka eğitim al.,
6. Son olarak da... mutlaka eğitim al demiş miydim =)
Kullanıcı avatarı
redbaron
 
Mesajlar: 75
Yaş: 52
Kayıt: 22 Eki 2015, 10:43
Konum: Ankara

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 23:31

Yazan tüm arkadaslara cok tesekkürler,oturup her mesajı 2 şer kez okudum.

Bulent abi sana gelince, vespa bedava olsa bineceğim bir motor degil hakaret sayarım ahahahha :) Şaka biryana maskülen aletleri seviyorum belki Italyada yaşasaydım 2. Motor olarak eşime alırdım bir vespa :)
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Tgm » 16 Kas 2015, 23:41

Motoru da otomobil gibi kullanacaksan alma abi :? gerçekten ciddi riskleri var
"I'm gonna make him an offer he can't refuse."
Kullanıcı avatarı
Tgm
 
Mesajlar: 3778
Yaş: 36
Kayıt: 24 Şub 2014, 15:17
Konum: Ankara

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 17 Kas 2015, 00:40

Otomobil konusundaki bilgi birikimim,tecrübem ve yeteneğim malesef motorda yok,motor konusunda bir hırsımda yok zaten bakalım yavas yavas öprenicem
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 48 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners