Motorsiklet Tavsiyesi

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj khef » 16 Kas 2015, 13:37

Manilin tüm söylediklerine katilmakla birlikte, kendimden de bir kaç ornek vererek ekleme yapmak isterim.

Öncelikle ihtiyacınıza göre motor tarzınızı belirleyin. Sadece şehir içinde kullanıp, uzun yol yapmayacağım diyorsaniz Yamaha MT-125 gibi bir giriş seviye motor yahut X-Max gibi bir maxi scooter başlangıç için ideal. MT'nin sıkışık trafikteki hareket kabiliyetine karşılık xmax'in oturus pozisyonu ve geniş(2 adet full face kask ve ekstralar alabilen) bagaj hacmi çok başarılı. Ben haftaici takım elbise giydigim için xmax tercih etmiştim ve iki yıl(20.000 km) kullandım. Hondanin da benzer modelleri var, bakabilirsiniz. Racingler ise çok güzel motorlar fakat doğru oturuş pozisyonu ve konfor sunmadigi için bence istanbul trafiğine uygun değiller.

Uzun yol yaparım derseniz seçenekler çok(enduro, touring, sport-touring gibi) fakat burada tecrubesizliginiz devreye giriyor. Çünkü 250 cc ve altı uzun yol için pek uygun değil. Xmax 250 ile iki kere Orta Karadenize gitmiş biri olarak söyleyebilirim ki yetersiz kalıyor. Ancak biraz tecrübe kazandıktan sonra bu seçenek düşünülebilir.

12 yıldan fazla bir suredir istanbulda motor kullanıyorum ve trafikten kurtulmanın tek yolunun motorsiklet olduğuna inanıyorum. Hem bireysel hem de genel olarak İstanbul trafiği açısından. Bu sebepten mutlaka motor kullanmaya başlayın Baran. :thumbup:
Kullanıcı avatarı
khef
 
Mesajlar: 3217
Yaş: 43
Kayıt: 07 Mar 2014, 13:02
Konum: İstanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 16:12

Bu zamana kadar keyfi binmek için aldığım her otomobilin illa birşeyini begendiğim için satın aldım,bu tasarım olabilir cabrio oluşu olabilir motor gücü olabilir ama illa birşeyine tutulup aldım.Motorlara 2 aydır bakıyorum inceliyorum,enduru ve harley tarzı bana inanılmaz uzak.Racing motorlar cok hoşuma gidiyor durduğu yerde gidiyormuş gibi duran aletler.Motoru sehiriçinde kullanıcam mesafe olarakta ayda 1 kez sapancaya gidip gelebilirim hepsi o.250cc de başlangıc motoru olarak tipi güzel ve yumuşak bir racing tavsiye edebilirmisiniz ne önerirsiniz.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 16:15

Bilmediğim konularda iddia eden bir yapım olmadığını beni tanıyanlar bilir o yuzden 250cc bir motoru alıp kaşarlanmadan zorlayacak hız yapacak biri degilim.Benim tek korkum trafikteki otomobiller.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj manil » 16 Kas 2015, 16:21

Yamaha ya da Honda'nın 250'lik racingleri işini görebilir. İkinci el satacağın için markayı çok çeşitlendirmeni tavsiye etmem. Bu ikisini elinden çabuk çıkartırsın.

kawasaki alma. :) adamı çok sağlam öpüyorlardı. Sanırım fiyat politikasında halen öyleler.
“Some people feel the rain. Others just get wet.”

Bob Marley
Kullanıcı avatarı
manil
 
Mesajlar: 2657
Kayıt: 14 Şub 2014, 12:33

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj emrerd » 16 Kas 2015, 16:38

Trafikteki otomobillerden nasıl sakınacağını eğitimle öğreniyoruz.Çok tasalanmaya gerek yok.250 cc 25-30 HP motorda racing oturuş pozisyonuna bence hiç gerek yok ama illa ki racing olacak ise
http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/ ... f-r25.aspx
http://honda.com.tr/motosiklet/super-sp ... -250r-2015

Benim tavsiyem ise;
https://www.google.com.tr/search?q=mt+2 ... hJJT9DM%3A
Bu üstteki yıl sonuna en erken gelir.250 lik MT...

http://www.ktm.com/tr/naked-bike/200-duke/

Gönlüne göre olsun.
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 17:36

Öneriler için cok tesekkürler öncelikle.Altın Elbiseli adamı takip ediyorum onunda tavsiyesi honda 250 R ama artık sıfırı üretilmiyor onun yerine 300 lük geliyor oda başlangıc motoru için pahalı.2. El 250R cok mantıklı duruyor oturuş pozisyonu nispeten rahat kullanımıda yumusak pır pır bir motor.Benim anladığım kadarıyla ıslak şanzıman tercih etmem gerekiyor cunku kuru tipte vites düşürürken gaz acmak gerekiyormuş arka lastik kitlenmemesi için.Bu arabadaki heel and toe tekniğiyle aynı arabada şakır şakır yapıyorum etapta ama motor acemisi olan biri için hiç pratik olmasa gerek.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj manil » 16 Kas 2015, 18:58

Baran, motosikletin aerodinamiği arabadan çok farklı.

Açıkçası ıslak/kuru şanzıman duymadım ama bahsettiğin husus her motorda, genel olarak arka çarkın boyutuna bağımlı olmakla birlikte, değişen bir tölerans aralığına sahiptir. Kimisinde bu çok hissettirir, kiminde çok fark etmez.

Ben ilk motora derbi senda 125 super moto ile başlamıştım. Bilenler anımsar, kavrama noktası hiç kaçırmaya gelmez; kazara vites düşürürken arka lastik yüksek devirden ötürü yanlayınca ziplenmiş biçimde hatim indirmiştim. Dışarıdan bakanlar artistik hareket olarak görmüş oysa ki.

Arabadan en büyük farkın şu olacak; iki elin ve iki ayağını etkin kullanman lazım. Bunlar olurken, yol kontrolü, ileri - geri trafik, aynalar hepsi gözetimin altında olmalı.

Motor sinir sistemini en çok zorlayan şey, arabadan geçeceğin için beynin işleme/analiz kısmı ile aracı yöneten ayaklarına komut gönderirken ki zaman konforuna motorda sahip değilsin. Bu husus motora yeni başlayan herkesin başlıca sorunu ve aynı zamanda profesyonel kullanıcı dahi olsa kazalara sebebiyet veren en önemli husus kanımca.

Yine tavsiyem şu; haftasonu çok erken saatte (hava aydınlanır aydınlanmaz) boş sokaklarda çok yavaş süratte trafiğe çıkış denemeleri yapman. Yokuş yukarı kalkış, dönüş, stop ettirme, tekrar çalıştırma.... v.s. İlk etapta hepsini kısa sürede yapamazsan dahi, beyin komut vermeye alışıyor. El ayak koordinasyonun gelişir.

Yapmaman gereken: Öğrendiğini düşünüp hemen akar trafiğe çıkman.

Kendi adıma söyleyeyim; Yunus timlerinde görevli eğitmen unvanlı arkadaşımla birebir çalışma, 60 saat pratik eğitim, off road tecrübesi, günde 970 km yol yapma (tam bir aptallıktı ama yaptım)ya rağmen motora korkarak binerdim. Hala da öyleyim...

Not: Ben de kısa süre sonra tekrar motor almayı düşünüyorum.
“Some people feel the rain. Others just get wet.”

Bob Marley
Kullanıcı avatarı
manil
 
Mesajlar: 2657
Kayıt: 14 Şub 2014, 12:33

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 20:32

Verdiğini öneriler benim için cok önemli,gercekten vucut kordinasyonum gelişmeden trafiğe cıkmayı düşünmüyorum.Zaten erken uyanıyorum 5 gibi,yollar boşken hergün cıkıp iyice pişmek en doğrusu.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 54 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners