12. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2020, 08:35
moy
sieger yazdı:
moy yazdı:
sieger yazdı:Bence bozulmadan goturmek her baglamda gereksiz bir durum. Hele ki bazi servisler aylar aliyor, bosu bosuna aylarca saatin elde olmamasi, uf. :shock:


Dostum bunu ciddi mi dedin yoksa şaka mı yapıyorsun :?:

cok ciddi diyorum. Denizin dedigi gibi, if aint broken, dont fix it.


Peki gene merakımdan soruyorum aracınızın bakım periyotlarını nasıl ayarlıyorsunuz? Bozulunca yada yağı bitince mi gidiyorsunuz ?

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2020, 08:35
moy
sieger yazdı:
moy yazdı:
sieger yazdı:Bence bozulmadan goturmek her baglamda gereksiz bir durum. Hele ki bazi servisler aylar aliyor, bosu bosuna aylarca saatin elde olmamasi, uf. :shock:


Dostum bunu ciddi mi dedin yoksa şaka mı yapıyorsun :?:

cok ciddi diyorum. Denizin dedigi gibi, if aint broken, dont fix it.


Peki gene merakımdan soruyorum aracınızın bakım periyotlarını nasıl ayarlıyorsunuz? Bozulunca yada yağı bitince mi gidiyorsunuz ?

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2020, 09:16
Reczebb
sieger yazdı:@Reczebb selam hocam, o sallama isi pek tavsiye edilmiyor, cunku bazi saatler icin o direk darbe etkisi gosteriyor. En dogrusu elle kurmaktir, 20 tur attirsaniz zaten 0dan full dolar. Ki zaten mekanik saatler de direk bu sekilde kurulurlar, yani hic bir sorun olmaz, eskilerde sanirim fazla dolma diye bir durum soz konusuymus, artik yeni saatlerde escape kismi var, fazla dolarsa halloluyor zaten, tik tik diye bisi hissediyorsunuz. :geek:
Teşekkürler @sieger [emoji106]

SM-M205F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2020, 10:03
sieger
@moy araba ile saat ayni sey degiller ki. hatta farki da net yazayim
- arabada sorun cikarsa calismaz, yolda birakir
+ saatte sorun cikarsa durur, tamire goturur 2 hafta beklersiniz.
- arabada sorun cikarsa hayati tehlike olusturur
+ saatte sorun cikarsa durur, tamire goturur 2 hafta beklersiniz.
- arabada sorun cikarsa bakim yaptirmadiginizdan cok daha pahaliya patlar
+ saatte sorun cikarsa durur, tamire goturur 2 hafta beklersiniz ve bakimla tamir ettirmek ayni paradir (rolex icin diyorum tamami hakkinda fikrim yok, ancak genel durum hep benzerdir)
- arabaya bakim yaptirmak 3-5 gun surer, ancak bir sorun olur da araba mahvolursa daha uzun.
+ saat bozulsa da bakim da yaptirsaniz ayni surer, patekte 3-4 ay, rolexde 2 hafta civari.
- araba bozulursa siz goturemezsiniz, cekici cagirirsiniz, fazladan para verirsiniz
+ saat bozulunca saglam oldguyla ayni sekilde goturursunuz.

rolexlerde hep derler 5 senede bir, oysa 20 sene tkailmadan calisan ve bu potansiyeli olan bir saat, neden bakim yaptirin ki? Hani diyorsaniz benim ara sira oylesine harcayacak 600 eurom var, tabii ki. Ona asla lafim olmaz, ancak her halukarda ayni sure, ve ayni para tutacak bir sey.

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2022, 16:47
bengisaat
Dostlar,
Son zamanlarda selita SW200 ve devamı versiyonlarda çokça karşılaştığım bir konu hakkında uyarmak isterim..

Normalde ETA 2824 muadili olan bu mekanizma maalesef onun kadar sağlam olmadığını görüyorum
Rastladığım özellikle otomatik sisteminde ve kronik sorun olarak vurgulayacağım elle kurma sırasında oluşan hasarlar nedeniyle bu saatleri elle kurmamanızı öneriyorum.
Çünkü elle kurma sırasında yük binen racthet whell bizim sektörde ayna çarkı veya sarı çark diye söz edilen çark,cırcır makara dediğimiz kurmakolunun içinden geçen minik timsah ağzı yapısındaki öarklar ve otomatik çarklarında hasarlar çok sık rastlıyorum.

Saat ilk kola takarken 5-6 tur kurun ancak alışkanlık edinip devamlı Elle kurmaktan kaçının.

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2022, 16:50
bengisaat
Elle kurma sırasında çıt çıt arada veya sıkça kaçırdığını hissediyorsanız saatinizde bu hasar oluşma ihtimali yüksektir

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2022, 21:26
SelAc
Ustam çok teşekkür ederiz. Sw 200 mekanizma bir saatim var. 10-15 tur kuruyordum takmadan önce. Şimdi daha az kurup dikkat ederim.

Re: Saat Kullanımında Püf Noktaları

MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2022, 03:17
selfwinder
bengisaat yazdı:Dostlar,
Son zamanlarda selita SW200 ve devamı versiyonlarda çokça karşılaştığım bir konu hakkında uyarmak isterim..

Normalde ETA 2824 muadili olan bu mekanizma maalesef onun kadar sağlam olmadığını görüyorum
Rastladığım özellikle otomatik sisteminde ve kronik sorun olarak vurgulayacağım elle kurma sırasında oluşan hasarlar nedeniyle bu saatleri elle kurmamanızı öneriyorum.
Çünkü elle kurma sırasında yük binen racthet whell bizim sektörde ayna çarkı veya sarı çark diye söz edilen çark,cırcır makara dediğimiz kurmakolunun içinden geçen minik timsah ağzı yapısındaki öarklar ve otomatik çarklarında hasarlar çok sık rastlıyorum.

Saat ilk kola takarken 5-6 tur kurun ancak alışkanlık edinip devamlı Elle kurmaktan kaçının.


Değerli bilgiler için çok teşekkürler Cengiz Bey.