Selamlar,
Saatlerin geri kalması yağlarının kuruması yada kir toz karışımının çarkları sıkıştırması nedeniyle öncelikle revizyona ihtiyaçları vardır (Revizyon ve ayar kalibrasyonu yapılarak hassas ayar yapılır
Eğer bu değilse veya yeni revizyondan çıktıysa ilk akla gelenler sırasıyla
-Daha önceki arızaları nedeni ile gözden kaçan ayar sorunu yeni ortaya çıkmış ve ayar kalibrasyonu yapılmamıştır-- ( ayar makinasına takılarak hassas ayar yapılır )
-pandülünde sarkma bozulma olabilir (Saat eski ise görülebilir --- pandül veya balans değişir)
-zemberek özelliğini yitirmeye başlamıştır (saat eski ise görülebilir --- zemberek değişir)
-otomatik sisteminin çarklarında sorun olabilir. <<< (Yeni modellerde de görülebilen bir arıza ----çarkları sökülüp temizlenir aşınma varsa tavsiyem otomatik sisteminin komple değişmesidir)
Ancak sebepler bunlarla sınırlı değil bir kaç sebebi daha olabilir tam teşhisi ancak saati görerek konulabilir.
Diğer konu saatlerin sesleri elbette ipucu verir ancak bunu tam olarak anlamak inanın uzun yıllar ve saatlerle konuşmayı gerektirir

Kısaca geçenki mesajımda yazdığım gibi o tatlı tiktaklar varsa ve pürüzsüzse sorun yok denilebilir.
Ancak tik tak yerine trik trak sesi varsa durma veya geri kalma sorunu yaşanabilir.Maşa arızalı olabilir.
tıkı tıkı gibi bir ses alıyorsanız bu saat ileri gitmeye adaydır veya darde almış pandülü arızalı olabilir.
Saatin sesinin uzaktan duyulması saatten saate değişir ve illaki bir sorun anlamına gelmez ancak aynı saat bir süre sonra sesi daha çok duyulmaya başladıysa bu ses saatinizin
duyun beni feryadı olduğuna emin olunuz

V.S. v.s.

Bahsettiğiniz rotorun zor dönmeside klasik bir revizyon istiyorum işaretidir.
Yağsızlık ve kir cehenneminde çalışan saat zembereğin itme gücünün asgariye inmesi nedeni ile geri kalır durma yapar hatta bir süre sonra hiç çalışmaz.
Otomatik çarklarındada sorun yada kir olabilir.
Çözüm revizyon + Arızalı bölümün değişmesidir...