Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyeti

Saat Mekanizmaları ve Teknik Bilgiler Konusunda Paylaşım Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, Saat Mekanizmaları Bölümünde Birçok Mekanizma Üreticisi Firmanın Model, Kalbre ve Makine Verilerine Detaylı Fotoğrafları ile Ulaşabilirsiniz. Ayrıca Saatlerde Kullanılan Teknolojileri Açıklayan Detaylı Bilgilendirme Konularını Okuyabilirsiniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyeti

Mesaj smtsmt » 14 Haz 2018, 20:40

Merhaba arkadaslar,
Bir adet longines hydroconquest automatic saatim var. Duzenli olarak kullaniyorum. Genelde gunluk yani. Sorum tam olarak su;
Otomatik saatler, quartzlara gore daha fazla birbiri ile etkilesimli parcalardan olusuyor. Ve bunlar genelde kucucuk, incececik carklar veya parcalar. Masabasi is yapiyorum yani el kol hareketlerim acisindan sorun yok ama ozellikle araba kullanma gibi faaliyetler mekanizmayi nasil etkiler. Yani malum yollarimiz genel olarak bozuk. Cukurlar, tumsekler vs. Boyle engebelerden veya engellerden gecerken saat uzerinde de hep bi yuk, titresme, vibrasyon olabiliyor.
Tahmin edebileceginiz gibi meral ettigim, saatin mekanizmaso bu tip sarsintilardan nasil etkilenir, etkilenir mi? Uzun yola saatimle cikamiyorum vala sehiricinde de genelde tetikte geziniyorum.
Simdiden tesekkurler
Kullanıcı avatarı
smtsmt
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 14 Haz 2018, 20:27

Re: Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyet

Mesaj Zamanölçer » 15 Haz 2018, 10:35

Merhabalar saatinizde muhtemelen Eta bazli bir üst seviye mekanizma bulunmakda, günlük kullanimdaki sarsintilara dayaniklidirlar, merak etmeyin, belirli bir manyetik alanada dayaniklidirlar. Sadece düsme ve carpma olaylarina dikkat edin. Asiri derece sarsintiya maruz kalan bu tür mekanizmalarda sadece asinma biraz tetiklenmektedir o kadar, buda bakimini muntazam yaptirdiginizda sizlere daha nice yillar akip giden zamani ölcücektir. Son yillarda cikan ve saat endüstrisi tarafindan tavsiye edilen yaglar macunlasmamakda ama buharlasmaktadir. Ö yüzden mekanik bakimina zamani geldiginde yaptirilmasi gereklidir. Yaglar buharlastigi icin, mekanizma kuru kuruya calismakda ve asinma hat seviyeye cikmaktadir.

En hassas bölge olan Balans köprüsüde diregin bu tür sarsintilari absorbe edebilmesi icin özel 3 parcadan olusan ve her iki mil basinida koruyan hava yastiklari tabir edebilecegimiz, direk ucu koruma tertibati ile korunmaktadir.

Örnek resim wikipediaya alinti yapilmistir.

Resim

Bilgilerinize.....
Turcarum horologica artifex.
Kullanıcı avatarı
Zamanölçer
 
Mesajlar: 41
Yaş: 55
Kayıt: 10 Haz 2018, 15:07
Konum: Berlin

Re: Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyet

Mesaj fatih2955 » 15 Haz 2018, 10:49

smtsmt yazdı:Merhaba arkadaslar,
Bir adet longines hydroconquest automatic saatim var. Duzenli olarak kullaniyorum. Genelde gunluk yani. Sorum tam olarak su;
Otomatik saatler, quartzlara gore daha fazla birbiri ile etkilesimli parcalardan olusuyor. Ve bunlar genelde kucucuk, incececik carklar veya parcalar. Masabasi is yapiyorum yani el kol hareketlerim acisindan sorun yok ama ozellikle araba kullanma gibi faaliyetler mekanizmayi nasil etkiler. Yani malum yollarimiz genel olarak bozuk. Cukurlar, tumsekler vs. Boyle engebelerden veya engellerden gecerken saat uzerinde de hep bi yuk, titresme, vibrasyon olabiliyor.
Tahmin edebileceginiz gibi meral ettigim, saatin mekanizmaso bu tip sarsintilardan nasil etkilenir, etkilenir mi? Uzun yola saatimle cikamiyorum vala sehiricinde de genelde tetikte geziniyorum.
Simdiden tesekkurler

iyi bayramlar, aynı saatten bende kullanıyorum. Günlük kullanımda çok sıkıntı olacağını tahmin etmem. Ben en çok AVM lerde bulunan üst arama cihazlarından nasıl etkilenme olur onu merak ediyorum?.
Kullanıcı avatarı
fatih2955
 
Mesajlar: 79
Yaş: 55
Kayıt: 23 May 2018, 21:07

Re: Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyet

Mesaj smtsmt » 15 Haz 2018, 11:38

Merhabalar,
Detayli aciklama icin cok tesekkurler.
Servisle oyle problemler gecirdim ki sormayin. Saatimi servise gondermeye cesaret edebilmek icin baya bir sure gecmesi gerekebilir :)
Ilk basta bu saatin büyük bir ikilemde kalarak quartz modelini almıştım. O zamanlar gunluk kullanmiyordum. Gun gostergesinde bir sıkıntı varmış. 29’dan 30’una geçemiyordu. Servise gönderdik aradan belki 1 ay geçti öyle geri geldi. Baya bi parça değişmiş listesini göndermişlerdi.
Saat geldi bu sefer kısa bir süre sonra kadranda bir toz parçası farkettim. Bu tabi servise olan güvenimi yıktı. Buna ek olarak saniye kolu servisten geldiğinden beri tam ibrelerin üzerinde değil, aralarında duruyordu. Bu tip şeyler tabiiki de bir longines için kabul edilebilir değil dedim ve mağaza aracılığı ile ikinci kez servise gönderdim. Yalnız bu sefer; tissot, rado gibi markaların saat kullanıcıların da benzer şikayetleri olduğumu tesadüfen öğrendim (bildiğiniz üzere hepsi Swatch Group TR servisine gidiyor).
Bunun üzerine longines isviçre merkezine bir mail gönderdim. Sağolsum ilgilendiler. Hem de Swatch Group TR (bundan sonra İstanbul diyeceğim) ilgilenemediği kadar ilgilendiler. Öyle ki Longines sorunların soruşturulması için temsilcisini görevlendirmişti. Bunu da bana bildirdi. Aradan 1 hafta geçti ses seda çıkmayınca tekrar sordum. Ve İstanbulun benimle temasa geçmemelerine çok şaşırdılar. Çünkü saat değişimi çoktan onaylanmış.
Ardından fiyat farkını ödeyerek otomatik alıp alamayacağımı sordum. Onu da kabul ettiler. Yine aynı şekilde İstanbulun deyim yerinde ise nazını çektik. Longines yine İstanbul adına özür diledi ve iletişime geçmelerini sağladı.
Otomatik alma sebebim hem daha saati ilk aldığım zaman zaten ikilemde kalarak quartz almıştım onu gidermiş oldum, hem de değişim sonunda belli bir zaman geçince pil değişimi için yine göndermem gerekecekti. Kısacası servisten daha uzun süre uzak kalıcam :)


Zamanölçer yazdı:Merhabalar saatinizde muhtemelen Eta bazli bir üst seviye mekanizma bulunmakda, günlük kullanimdaki sarsintilara dayaniklidirlar, merak etmeyin, belirli bir manyetik alanada dayaniklidirlar. Sadece düsme ve carpma olaylarina dikkat edin. Asiri derece sarsintiya maruz kalan bu tür mekanizmalarda sadece asinma biraz tetiklenmektedir o kadar, buda bakimini muntazam yaptirdiginizda sizlere daha nice yillar akip giden zamani ölcücektir. Son yillarda cikan ve saat endüstrisi tarafindan tavsiye edilen yaglar macunlasmamakda ama buharlasmaktadir. Ö yüzden mekanik bakimina zamani geldiginde yaptirilmasi gereklidir. Yaglar buharlastigi icin, mekanizma kuru kuruya calismakda ve asinma hat seviyeye cikmaktadir.

En hassas bölge olan Balans köprüsüde diregin bu tür sarsintilari absorbe edebilmesi icin özel 3 parcadan olusan ve her iki mil basinida koruyan hava yastiklari tabir edebilecegimiz, direk ucu koruma tertibati ile korunmaktadir.

Örnek resim wikipediaya alinti yapilmistir.

Resim

Bilgilerinize.....
Kullanıcı avatarı
smtsmt
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 14 Haz 2018, 20:27

Re: Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyet

Mesaj eyimen » 15 Haz 2018, 11:46

Merhaba, araba kullanırken oluşabilecek sarsıntılardan etkileneceğini sanmıyorum. Senelerdir bozuk yollarda araba kullanıyorum, henüz böyle birşey ile karşılaşmadım. Bahsedildiği gibi en tehlikelisi yüksekten düşmelerdir. Buna dikkat etmeniz yeterli.
Kullanıcı avatarı
eyimen
 
Mesajlar: 2420
Yaş: 43
Kayıt: 13 Tem 2015, 22:54

Re: Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyet

Mesaj mturann » 16 Haz 2018, 12:53

Zamanölçer yazdı:Merhabalar saatinizde muhtemelen Eta bazli bir üst seviye mekanizma bulunmakda, günlük kullanimdaki sarsintilara dayaniklidirlar, merak etmeyin, belirli bir manyetik alanada dayaniklidirlar. Sadece düsme ve carpma olaylarina dikkat edin. Asiri derece sarsintiya maruz kalan bu tür mekanizmalarda sadece asinma biraz tetiklenmektedir o kadar, buda bakimini muntazam yaptirdiginizda sizlere daha nice yillar akip giden zamani ölcücektir. Son yillarda cikan ve saat endüstrisi tarafindan tavsiye edilen yaglar macunlasmamakda ama buharlasmaktadir. Ö yüzden mekanik bakimina zamani geldiginde yaptirilmasi gereklidir. Yaglar buharlastigi icin, mekanizma kuru kuruya calismakda ve asinma hat seviyeye cikmaktadir.

En hassas bölge olan Balans köprüsüde diregin bu tür sarsintilari absorbe edebilmesi icin özel 3 parcadan olusan ve her iki mil basinida koruyan hava yastiklari tabir edebilecegimiz, direk ucu koruma tertibati ile korunmaktadir.

Örnek resim wikipediaya alinti yapilmistir.

Resim

Bilgilerinize.....



Katkılarınız için teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
mturann
 
Mesajlar: 4523
Kayıt: 13 Kas 2014, 18:00

Re: Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyet

Mesaj smtsmt » 17 Haz 2018, 02:05

Merhabalar,
Ayni soruyu sormak icin konuya girecektim. Acikcasi avm x-ray cihazlarinin cok sorun cikartacagini sanmiyorum. Cunku hassasiyeti veya baska bir deyisle yaydigi manyetik dalgalar nispeten azdir. Fakat ornek olarak bir havalimanina girdigimizde durum nasil oluyor cok merak ediyorum...
Saat gibi aksesuarlari, cihazin ismini hatirlayamadim ama x-ray cihaz otmesin diye butun esyalarimizi gecirdigimiz rontgen benzeri bir alete koymak durumunda kaliyoruz. Bu ustelik oyle bir alet ki yaydigi radyasyon geregi bir insanin icine girmesi bir hayli tehlikeli :)
Güzide saatimiz bu cihazin icinden gecerken belli bir manyetik alana maruz kaliyor mu? Bu konuda üstadlarimiz bizi aydinlatirsa cok faydali olur.
Ustelik yolcu olarak minimum 2 kere geciriyoruz. Ilki kontrol noktasi olan ilk giris, ikincisi ise yolcularin gecis yaptigi; biletlerin de kontrol edildigi ikinci kontrol noktasi.

fatih2955 yazdı:
smtsmt yazdı:Merhaba arkadaslar,
Bir adet longines hydroconquest automatic saatim var. Duzenli olarak kullaniyorum. Genelde gunluk yani. Sorum tam olarak su;
Otomatik saatler, quartzlara gore daha fazla birbiri ile etkilesimli parcalardan olusuyor. Ve bunlar genelde kucucuk, incececik carklar veya parcalar. Masabasi is yapiyorum yani el kol hareketlerim acisindan sorun yok ama ozellikle araba kullanma gibi faaliyetler mekanizmayi nasil etkiler. Yani malum yollarimiz genel olarak bozuk. Cukurlar, tumsekler vs. Boyle engebelerden veya engellerden gecerken saat uzerinde de hep bi yuk, titresme, vibrasyon olabiliyor.
Tahmin edebileceginiz gibi meral ettigim, saatin mekanizmaso bu tip sarsintilardan nasil etkilenir, etkilenir mi? Uzun yola saatimle cikamiyorum vala sehiricinde de genelde tetikte geziniyorum.
Simdiden tesekkurler

iyi bayramlar, aynı saatten bende kullanıyorum. Günlük kullanımda çok sıkıntı olacağını tahmin etmem. Ben en çok AVM lerde bulunan üst arama cihazlarından nasıl etkilenme olur onu merak ediyorum?.
Kullanıcı avatarı
smtsmt
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 14 Haz 2018, 20:27

Re: Otomatik saatlerin sarsintilar icin mekanizma hassasiyet

Mesaj rolexcollector » 17 Haz 2018, 02:24

smtsmt yazdı:Merhabalar,
Ayni soruyu sormak icin konuya girecektim. Acikcasi avm x-ray cihazlarinin cok sorun cikartacagini sanmiyorum. Cunku hassasiyeti veya baska bir deyisle yaydigi manyetik dalgalar nispeten azdir. Fakat ornek olarak bir havalimanina girdigimizde durum nasil oluyor cok merak ediyorum...
Saat gibi aksesuarlari, cihazin ismini hatirlayamadim ama x-ray cihaz otmesin diye butun esyalarimizi gecirdigimiz rontgen benzeri bir alete koymak durumunda kaliyoruz. Bu ustelik oyle bir alet ki yaydigi radyasyon geregi bir insanin icine girmesi bir hayli tehlikeli :)
Güzide saatimiz bu cihazin icinden gecerken belli bir manyetik alana maruz kaliyor mu? Bu konuda üstadlarimiz bizi aydinlatirsa cok faydali olur.
Ustelik yolcu olarak minimum 2 kere geciriyoruz. Ilki kontrol noktasi olan ilk giris, ikincisi ise yolcularin gecis yaptigi; biletlerin de kontrol edildigi ikinci kontrol noktasi.

fatih2955 yazdı:
smtsmt yazdı:Merhaba arkadaslar,
Bir adet longines hydroconquest automatic saatim var. Duzenli olarak kullaniyorum. Genelde gunluk yani. Sorum tam olarak su;
Otomatik saatler, quartzlara gore daha fazla birbiri ile etkilesimli parcalardan olusuyor. Ve bunlar genelde kucucuk, incececik carklar veya parcalar. Masabasi is yapiyorum yani el kol hareketlerim acisindan sorun yok ama ozellikle araba kullanma gibi faaliyetler mekanizmayi nasil etkiler. Yani malum yollarimiz genel olarak bozuk. Cukurlar, tumsekler vs. Boyle engebelerden veya engellerden gecerken saat uzerinde de hep bi yuk, titresme, vibrasyon olabiliyor.
Tahmin edebileceginiz gibi meral ettigim, saatin mekanizmaso bu tip sarsintilardan nasil etkilenir, etkilenir mi? Uzun yola saatimle cikamiyorum vala sehiricinde de genelde tetikte geziniyorum.
Simdiden tesekkurler

iyi bayramlar, aynı saatten bende kullanıyorum. Günlük kullanımda çok sıkıntı olacağını tahmin etmem. Ben en çok AVM lerde bulunan üst arama cihazlarından nasıl etkilenme olur onu merak ediyorum?.
Merhabalar,

İşim gereği ayda 2 3 seyahat etmek durumundayım ve şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
The best , or nothing..
Instagram : rolex.collector
Kullanıcı avatarı
rolexcollector
 
Mesajlar: 2392
Yaş: 41
Kayıt: 31 Mar 2010, 23:14

Sonraki

Dön TSF Saat Mekanizmaları & Teknik Bilgiler - Movements & Technical Info

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners