Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Saat Mekanizmaları ve Teknik Bilgiler Konusunda Paylaşım Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, Saat Mekanizmaları Bölümünde Birçok Mekanizma Üreticisi Firmanın Model, Kalbre ve Makine Verilerine Detaylı Fotoğrafları ile Ulaşabilirsiniz. Ayrıca Saatlerde Kullanılan Teknolojileri Açıklayan Detaylı Bilgilendirme Konularını Okuyabilirsiniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj Architecte » 14 Şub 2015, 03:07

Kardeşlerim.

Görseldeki saatin mekanizmasını çıkarmak istiyorum, amma velakin kurma kolunu nasıl çıkaracağımı bilmiyorum. Size danışmak için konuyu açtım. Bilen gören anlayan arkadaşlarım varsa gösterebilir mi? Gold kaplama yaptıracağım bizim şirkette. Altın nikel bakır Kaplama havuzumuz var nasıl olsa, daldırıp çıkaracağım hayırlısıyla :D Bu arada yakında patron şirketten kovar beni. Çünki sürekli saatlerle uğraşmaya başladım. tTasarımı çizimi projeyi şantiyeleri bıraktım, saatlere polisaj, kaplama, yapmaya başladım. ;) Tabii önce polisaj sonra da gold kaplama yapacağım çünki çok çizik var kasada kordonda. İKi vida var kurma kolunun üstünde sanki o'nları söksem çıkacak gibi ama bu oldukça manevi değeri olan saate zarar vermek istemiyorum. Bir de saat günlük iki üç saniye sapma gösteriyor. Bu kadar eski bir saat için inanılmaz ama gerçek bir bilgi. Rado saat ustaları birer Van Gogh, birer Picasso'dur. Bu saatin mekanizmasını gördükten sonra İsviçre saatçiliğinin önünde saygıyla ve imrenerek eğildiğimi bildiriyorum.

Resim
Tecrübe, hayatta yediğimiz kazıkların toplamıdır'
Kullanıcı avatarı
Architecte
 
Mesajlar: 649
Yaş: 51
Kayıt: 11 Nis 2014, 00:56

Re: Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj cortebertt » 14 Şub 2015, 22:42

Rado bu kasa yapısındaki saatlerinde ETA makineleri kullanmıştır ve bu makinede sanırım 2789 kalibre. Fotoya bakarak açıklamaya çalışıyorum mekanizmada kurma koluna yakın iki vida var onların ortasındaki yere ince bir alet ile kürdan olabilir mesela bastır bu arada kurma kolunu da çek çıkar. Kaplama yapacağından bahsetmişsin bu arada camı da çıkarmak lazım değil mi. Bir dene kaplama konusunda konuşalım ki bir hayli ihtiyacımız oluyor.
Kullanıcı avatarı
cortebertt
 
Mesajlar: 97
Kayıt: 07 Ağu 2012, 23:12

Re: Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj Architecte » 15 Şub 2015, 01:38

Katkınız ve cevabımız için çok teşekkür ederim. Deneyip bakacağım. Umarım çıkar. Bu arada evet, camı da çıkarmak gerekiyor ki cam çıkarmak kolay. Çıkmasa kırarız, zaten cam da değişecek. Kadranı da işlem görecek. Anlacağın çok işi var saatin. Mekanizması dediğiniz gibi galiba ETA mekanizma.
Tecrübe, hayatta yediğimiz kazıkların toplamıdır'
Kullanıcı avatarı
Architecte
 
Mesajlar: 649
Yaş: 51
Kayıt: 11 Nis 2014, 00:56

Re: Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj cortebertt » 15 Şub 2015, 01:43

Cam orjinal değilse değişmesi kolay kadran için malzemeler arasına bakmam lazım bende olacaktı
Kullanıcı avatarı
cortebertt
 
Mesajlar: 97
Kayıt: 07 Ağu 2012, 23:12

Re: Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj Architecte » 15 Şub 2015, 01:51

Cam orjinal elbette. Bugüne değin hiç işlem tamir görmedi. Ama cam da çok çizik var. Silebilirsem ne ala, olmazsa değişir. Kadranın fotosunu şu an yüklemem zor belki sonra, lakin Rado'nu R si yerinden oynamış az bir şey, bir de saat 10 taşı kayıp.

Siz saatçi misiniz?
Tecrübe, hayatta yediğimiz kazıkların toplamıdır'
Kullanıcı avatarı
Architecte
 
Mesajlar: 649
Yaş: 51
Kayıt: 11 Nis 2014, 00:56

Re: Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj cortebertt » 15 Şub 2015, 02:18

Camı çıkarmadan önce temin edip sonra işlem yapmanız taraftarıyım şayet tahmin ettiğim Rado 'nun orjinal camını bulmak pek kolay olmasa gerek tabi bu düşüncelerim tahminden öteye geçmiyor tedbirli davranmakta fayda var hayır saatci değilim koleksiyon yapıyorum amatör olarakta tamir ile uğraşıyorum
Kullanıcı avatarı
cortebertt
 
Mesajlar: 97
Kayıt: 07 Ağu 2012, 23:12

Re: Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj Architecte » 15 Şub 2015, 22:18

Dostum çok isabetli bilgiler veriyorsun çok teşekkür ederim, gösterdiğin ilgi ve alaka için. Cam konusunda söylediğin çok doğru evet. Önce temin etmek gerekiyor. Saat kolleksiyoncusu olduğun çok bariz. Özellikle saat Kolleksiyoncuları çok dikkatli davranırlar. Birinci adımdan sonra emin olmadan ikinci adımı atmazlar. :thumbup: Ben de saatlere karşı oldukça ilgiliyim sevgili arkadaşım. Özellikle otomatik vintage saatler çok ilgimi çekiyor. Koleksiyonculukta çok yeni sayılırım. Tecrübelerini paylaştığın için çok teşekkür ediyorum. Kadran ve kasanın görselini ekliyorum mesaja. Görseldeki görüntüden çok daha berbat bir durumda olduğunu söyleyebiirim saatin. Derin çizikler oluşmuş durumda. Hayırlısı ile pazartesi günü işleme koyacağım. Umarım başarılı olurum. Saygılarımla :champ:


Resim
Tecrübe, hayatta yediğimiz kazıkların toplamıdır'
Kullanıcı avatarı
Architecte
 
Mesajlar: 649
Yaş: 51
Kayıt: 11 Nis 2014, 00:56

Re: Vintage Rado Kurma Kolu Sökümü Hakkında Bilgi

Mesaj cortebertt » 16 Şub 2015, 12:17

Düz cam bulunması hem kolay hem de ucuz fazla bir masrafı olmaz kaplama konusunda tecrübelerini paylaşır isen faydalı olacağı kanaatindeyim
Kullanıcı avatarı
cortebertt
 
Mesajlar: 97
Kayıt: 07 Ağu 2012, 23:12

Sonraki

Dön TSF Saat Mekanizmaları & Teknik Bilgiler - Movements & Technical Info

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 30 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners