Ayrıca kısa bir videosu da buradadır:
https://youtu.be/3XDi90Qt8QkAyrıca desteklerinizi bekliyorum.
https://rtuhorology.com UÇUŞ PLANLAMALARINIZI KOLUNUZDA YAPABİLİR MİSİNİZ?Evet, yapabilirsiniz. Havacılık deyince aklımıza gelen ilk bir kaç objeden birisi de şüphesiz göstergeler. Ancak bir uçakta her şeyin kalbi olan tek bir birim var, zaman. Bu, öyle bir unsur ki havacılıkta kullanılan hemen hemen her birimde süre baz alınarak hesap yapılır. Havacılıkta süre ölçerlerin yeri önemlidir. Havacılık ve saat üzerine daha sonra konuşuruz, ancak ben burada bir pilot saatinden bahsedeceğim, Seiko Flightmaster ref. SNA411.
kasa Japon asıllı bu havacı 42 mm’lik çapta olmasına rağmen ‘lug’ kısalığı kolda konforlu giyilmesini sağlıyor. Kasa ve bileziğin paslanmaz çelik olması alaşımdan olsa gerek o ağırlığı hissetirmiyor. (Bu boyutta daha ağırlarını takmıştım.) Bilezik kelimesi geçmişken, herhalde bu saatin sevmediğim tek unsuru, 21 mm’lik ‘lug’ genişliğidir. 20 ATM dayanım ve vidalı tepe bu saat ile denizde derinlere dalmanıza da da olanak veriyor. Yani denizde, havada ve karada kullanabileceğiniz bir ‘beater’.
mekanizma 7T62 Quartz Kronograf. Bu güzel makine pilli bir mekanizma barındırsa da, bu farklılığı fonksiyonolitesinin yanında solda ‘0’ kalıyor.
bezel ve kadran geldik bu saati yazının başlığına konu eden fonksiyonlarına.
Temel olarak E6B navigasyonel cetvele sahip bu saat, 1/5 saniye çözünürlüğü, 60 saniye, 60 dakika, 12 saatte bir tekrar, alarm ve geri sayım aracı fonksiyonlarıyla tam bir uçuş öncesi/esnası hesaplamalar yapmaya elverişlidir.
Özetlemek gerekirse bu saat ile yapabilecekleriniz:
Hesaplamalar:Çarpma İşlemi
Bölme İşlemi
ETA, varış zamanı (hızı ve mesafeyi esas alarak)
Hız (mesafeyi ve süreyi esas alarak)
Yakıt Tüketimi
Tırmanılan İrtifa (tırmanma oranını ve süresini esas alarak)
Tırmanma Oranı (süre ve irtifayı esas alarak)
Birim Çevrimleri:Uzaklık (NM, SM, KM, Ft)
Yakıt Hacmi (‘Gallons’, ‘Imperial Gallons’, Lt)
Ağırlık (Pound, Kilogram)
Yakıt Hacim-Ağırlık Oranı