1969-1981 Chevrolet Camaro Z28

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

1969-1981 Chevrolet Camaro Z28

Mesaj yusufragip » 22 Kas 2010, 15:52

Merhaba yine ben yine degisik sorular :) Daha once forumda american muscle car ve eski model amerikan arabalarinin konusu gecmisti . Benim 1969- 1981 arasindaki camarolara ilgim cok buyuk gerek motor hacimleri gerekse beygir gucu olarak cok kuvvetliler ve benim gibi genis insanlari kullanimina cok uygunlar . Iyi bir boyayla ve ic dekordan sonra 0 arabadan farklari kalmiyor bence . Sorularim ise :

1- Bu model araligindaki camaro z28 leri tr de nerelerde bulabiliriz
2- Bu arabalar su kaynatirmi
3- SOnucta 41 yasind yada 30 -40 yas arasi arac almis olacagiz bu araclar surekli cikarirmi cikarirsa nerelerinden cikar
4- Amerikada ic dizayn ve dis renk secenekleri bolca mevcut bu arabalar assa yukari 7 bin usd ve 13 bin usd arasinda degisiyor
bunlari tr ye getirtmek assagi yukari ne kadar maliyeti olur


Su an aklima gelen sorular bu kadar . Biliyorumki burasi bir saat forumu fakat belki benim gibi merak edip arastirip cevaplari bilen birileri olabilir herkesten sorularin cevaplarini beklemiyorum :) Tesekkurler


Ornek 1981 model camaro z28 biraz modifiye gormus gibi
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1981-Camaro-Z-28-/110613160750?pt=US_Cars_Trucks&hash=item19c10ee32e#ht_500wt_1182
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 35
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 16:35

Yusuf öncelikle 1996'da 1976 Pontiac Firebird TransAm ve 1998'de 1974 Chevrolet Camaro Type LT sahibi olduğumu söyleyerek başlayayım :) 1995-2000 seneleri arasında aktif olarak 70ler'in Amerikan araçlarına sahip oldum, kullandım, topladım ve hatta elimden geldiğince kendim bakım ve onarımını yaptım..

Sorularından başlayalım;

1) 69-81 biraz özensiz bir dönem saptaması olmuş.. Özellikle 69 ve 70 modelleri bulman çok zordur.. Eğer bulursan da korkunç pahalı fiyatları olduğunu görürsün.. İkinci jenerasyon Camaro'ların 71-73 arası modelleri /( Corvette benzeri stopları olan ) nispeten ilk jenerasyona göre hesaplı olmakla birlikte USA dahil olmak üzere kıymetli ve itibar gören araçlardır.. Dolayısıyla yine alternatifler az ve pahalıdır.. Bunun çeşitli nedenleri var.. Kısaca bahsetmek gerekirse 1972 yapılan bir araştırma sonucu yüksek beygir güçlü araçların dahil olduğu kazalarda ölüm ve sakatlanma orankarı son derece yüksek tespit edilmiştir.. Bu nedenle Amerikan hükümeti otomobil üreticilerinin bu araçları az sayıda üretmesi ve kullanıcıların az sayıda kalabilmesi için yüksek sigorta primleri ve vergileri uygulamaya başlar.. Bu araçların HP değerlerinde birinci darbedir.. İkinci darbe de 1973 OPEC petrol ambargosu ile gelir.. Yüksek HP üreten araçların ihtiyaç duyduğu kaliteli yakıtın temini zorlaşır, 13:1lerde gezen kompresyon oranları 7.6:1e kadar düşer.. Ee yani dersen eğer şöyle açıklayabilirim.. 1970 model Pontiac GTO Judge 6600cc motoruyla 400+ HP'dir.. Aynı hacme sahip 1976 Pontiac Firebird TransAm ise 185 HPdir ;) )
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 47
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj 2fast4u » 22 Kas 2010, 16:39

amerika da oturum iznin varsa o paralara getirir binersin ancak TC vatandası isen durum cok farklı *2 malıyetler ile fiyat şiser ama mumkunatı yok degil 8.5 m tekne cok rahat geldikten sonra arabada gelir .Elbette orada güvenilir bir broker ve ekspertiz yaptıracağin biri olacak veya calıfornia taraflarına bir seyahat ile hem arabanı hemde yedek parça stoğunu yapıp gelebilirsin 2 hafta sonra da aracın gelir.Burda da toplanmaya musait bir araç bulmak mümkün yeter ki sağlam bir boya kaporta ve mekanıkerin artı sabrın olsun...Su kaynatma işine gelince arkadasımda c6 kasa corvette var hafiften elden geçmiş yani güçlendirilmiş ve mevcut radyatör soğutmaya yetmediği için su kaynatma sorunu başladı hemen custom bir radyatör ile (daha buyuk boy ) sorun çözüldü.Yuksek beygirli tüm araçlar ıster eski ister yeni olsun mutlaka aktarma organlarında yağlamada veya soğutmada sorun çıkarır.Bu da işin cilveli kismidir.Öyle olmasa asfalta verdiğin 500hp nin keyfi çıkmaz:))) Bu arada adam gibi hand made yeniden diriliş yaşatmak en azından buna deyecek bir amerikan klasiği için şu demektir.en az bugune kadar yasattığı zevki bır o kadar daha verir.
The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5579
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 16:40

Devam edelim.. 1974-77 arası piyasada en çok görülen modellerdir.. Yine dönemin yasal düzenlemeleri gereği araçların ön ve arka tamponlarında darbe emici sistemler mevcuttur.. Zaten düşük HPli motorlarıyla iyice hantallaşan Camaro artık görünüm olarak da eski Hammer Head görüntüsünü kaybeder.. 7-8000 liradan 50000 liraya kadar piyasada örneklerini bulmak mümkündür.. 1978-81 arası üretilen modeller ise kasa olarak aşağı yukarı aynı olmakla birlikte metal yerine komposit ( plastik demek istemedim :) ) materyal kullanır.. Yine çok pahalı değildir ancak 1978'de dönemin enerji bakanı Deniz Baykal yüksek hacimli araçların TRye girişini yasaklar.. Sonuç olarak bu araçlar da pek fazla gözükmez etrafta.. Ancak ben komposit tamponsuz Camaro'ya binmem dersen uygun dönüşüm kitleriyle 1974-77 model bir aracı bu görünüme getirebilirsin ;)
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 47
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj yusufragip » 22 Kas 2010, 16:50

2fast ve razz bilgiler icin tesekkur edeirm cok faydali bilgiler :) Fakat gorudugum bir durum var bu arabalarin cogunun motoru degistirilmis ... Benim isteidigim motor secenegi en az 300 beygir olmasi motorun hacmi 5 bin olmus 6 bin olmus cok onemli degil :) Peki bunlarin verigsi nasil oluyor ?

2fast4u diger sorum ise 7 bin dolara aldigmiz araba tr ye girdiginde 14 binemi mal olmus olur shipping haric ?
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 35
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 16:51

2) Bu araçlar su kaynatmayacak şekilde yapılmıştır.. Ancak özellikle klimalı modeller su kaynatır.. Çünkü ana radyatörün önünde klima radyatörü bulunur.. Yapılabilecek en iyi çözüm aliminyum petek ve kazanlı aftermarket radyatör almaktır.. Hatta mümkünse ( ve araç otomatikse ) şanzuman yağını da soğutan tipi tercih etmek gerekir.

3) Camaro GM grubunun F Body kodlu segmentidir.. Pontiac Firebird ile aynı platformu kullanır ve yarım şasedir.. Yani kaporta kısmı ayrıldığında kalan şase difransiyelde biter, tabir-i caiz ise damperi çıkmış kamyon şasesi gibi uzamaz.. Araç difransiyel tabyaları ile aks başlarında kasaya bağlanır.. Dayanacak çok az yer olduğu ve uzun, ağır kapılar taşıması nedeniyle aracın sağı solu zamanla esner.. Tavan sacında çatlama ve kapı pimlerinde boşluk, sert virajlarda ön camın çıtırdaması belirgin problemlerdendir.. Hepsi halledilir ancak belli bir süre sonra yine ortaya çıkar..
İç aksam plastik ve suni deridir.. Torpido güneşten çatlar, koltuk derileri ve kapı döşemeleri yıpranır.. Ancak gerekirse onarım gerekirse yeni siparişle hallolur..
Motor ve şanzuman ( otomatik ) iyidir.. Kolay kolay sorun çıkarmaz.. Düz şanzumana meraklı ise sen bilirsin ama genç yaşında "tenisçi dirseği" olmasına hazır ol..
Kilitli diferansiyel bence şarttır.. Kilitsiz z28 zor bulunur ama çıkabilir...

4) Araç getirme konusu benim bildiğim bir mevzu değil, ama elbet bir bilen bulunur..

Yazdıklarım son derece basit ve temel bilgiler.. Eğer sormak istediğin başka birşey, detay vs varsa memnuniyetle yardımcı olurum..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 47
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj yusufragip » 22 Kas 2010, 16:55

Cok tesekkur ederim razz :) Oncelikle tum arabalirmizda oldugu gibi bu arabada garajda duracak ve cok az kullanilacak onun icin gunes etkilerini filan hesaba katmiyorum yuksek beygir icin sence hangi model camaro z28 iyidir ? Bu arada senin dedigin iki modelede hemen bakiyorum
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 35
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 16:56

Motoru değişmiş olan araçların vergisinde bir değişiklik olmaz.. İşlemleri düzgün yapıldıysa sorun yoktur, araç yine yaşı ve silindir hacmi üzerinden vergilendirilir.
300+ HP 1974-81den fabrika orijinali olarak kuvvetle muhtemel bulunmaz.. Standart silindir kapakları, blok ve krank kullanılarak yapılan işlemler hem verimsiz hem de kısa ömürlü olur.. Motor değişimi en iyi yoldur.. "Sandık motor" tabir edilen sıfır motorlar gayet sağlıklı sonuçlar verir.. Ancak 300HP motoru 1974 model aktarma organlarıyla kullanmak da ilk denemenin akşamında kucakta bir şanzumanla son bulur ;)
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 47
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Sonraki

  • Similar topics
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Yazar

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 67 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners