BMW 1.16 D

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: BMW 1.16 D

Mesaj Terasus » 12 Eki 2016, 18:03

@Noodles, aracı birkaç aydır kullanıyor olmalısınız, araçla ilgili izlenim ve değerlendirmenizi okumak isteriz. Teşekkürler :thumbup:
Kullanıcı avatarı
Terasus
 
Mesajlar: 832
Yaş: 38
Kayıt: 19 Tem 2010, 06:25

Re: BMW 1.16 D

Mesaj Noodles » 12 Eki 2016, 20:43

Terasus yazdı:@Noodles, aracı birkaç aydır kullanıyor olmalısınız, araçla ilgili izlenim ve değerlendirmenizi okumak isteriz. Teşekkürler :thumbup:


Selam Terasus, izlenimlerimi kısaca sıralayayım, başkalarına da faydası dokunabilir.

Öncelikle aracım 2013 model kasa kodu F20 olan seriden. Güncel makyajlı kasa değil.

8.000 Km kadar yaptım araçla. İstanbuldan bir kez Bodrum, iki kez de Bolu yaptım. Kalanı şehir içi yolculuk.
Araçta üç sürüş modu var, Eco, Comfort ve Sport. Şehir içinde ekseriyetle Eco modunu kullandım, zira yakıt tüketimi konusunda oldukça cimri bir mod, aracın kabiliyeti oldukça kısıtlanmış halde, gazlama oldukça keyifsiz. Pedal sağırlaşıyor.
Benim araçta gelişmiş gösterge paneli denen bir opsiyon var, gösterge panelinin bir kısmı dijital, Eco modunda da çeşitli ikonlarla tavsiyeler veriyor, üst vitese geç, gaz kes, devrini ayarla vs. Riayet edip etmemek size kalmış tabi :)

Sport modu haliyle oldukça keyifli, sert direksiyon ve aşırı hassas gaz pedalı, her hamlenize anında tepki veriyor. Ancak sarfiyat tasarrufu hususunu geride bırakmış olmanız gerek :)
Comfort modu da bunların ortasında bir noktada diyebilirim. Bu benim ilk arkadan çekişli araç tecrübem, ilk günlerde direksiyonun yönlendirme hassasiyeti biraz zorlamış idi, ancak alışınca müthiş bir sürüş keyfi sizi bekliyor diyebilirim.
Aracın ağırlık dengesi arkaya ve öne %50-50 oranında eşit dağıtılmış. Arkadan çekişle birleştiğinde de mükemmel bir yol tutuş anlamına geliyor.

Otomatik klima oldukca güzel ve verimli çalışıyor. Artık bir çok araçta standart olduğu üzere üç bölge de ayrı derecelerde, ayrı konumlarda ayarlanabiliyor. Örneğin sürücü bölgesi 18, ön yolcu bölgesi 22, arka yolcu bölgesi sıcak şekilde ayarlanabilir.

Radyo, CD, Usb player, telefon, ve diğer araç ayarları vites kenarındaki navigasyon tuşu ile kontrol ediliyor, tam ortada bulunan sabit ekrandan izleniyor. Kullanımı zor değil, kısa bir alışma sürecinden sonra göz kapalı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Handsfree özelliği başarılı, sürücünün hemen başının üzerinde konumlanmış mikrofon sayesinde sesim gitmedi sorunu yaşamadan Bluetooth üzerinden rahatça telefon görüşmesi yapabilmek mümkün. Bu donanımın opsiyonel olduğunu sanıyorum.

İç mekanda kullanılan malzeme oldukça kaliteli, bir kaç bölgedeki sert plastik dışında bir olumsuzluk görmedim. Kabin biraz dar. Cüsseli ve normalden uzun boylu insanlar rahatsız bulabilir. Ben ufak tefek olduğumdan, problem yaşamıyorum.

Aracın arka tarafi iki kişilik. Ortadan geçen kalın şaft tüneli arka ortada birisinin oturmasını zorlaştırıyor. Ortada oturan kişi ya ayaklarini şaft tünelinin üstüne koyup uzun yolculuklarda felç olmayı göze alacak, ya birisini sağa, birisini sola basıp diğer yolcuları sıkıştıracak, ya da en güzeli başka bir araçla seyahat edecek. Bunu bir eksi olarak görebiliriz.


Araçta stepne yok. Run Flat denilen lastikler üzerinde gidiyorsunuz. Herhangi bir lastik patlaması durumunda, bilgi ekrani bunu size haber veriyor ve ortalama 80 km/h bandında 300 km daha yol yapabiliyormuşsunuz. Açıkçası tecrübe etmedim, ama lastiğin yarılması durumunda filan yol yardımına muhtaç kalınacağı aşikar.

Aracın torpido gözü oldukça dar, tam ölçmemekle beraber 10x15 cm filandır. Ancak gözlük filan koyabilirsiniz, belki ufak tefek bir kaç eşya daha.

Ön koltukların arka tarafında alışılageldik eşya cepleri yok, komple sert plastik ile kaplamışlar. Zaten torpido gözü sıkıntısı yaşayan bir araçta bunların olmaması eksi hanesine yazılabilir.

Karışık kullanımda (ekserisi şehir içi) fulllenip sıfırlanmış halde 760 kilometrede yakıt ışığı yandı, bu esnada 70 km daha yaparım diyordu. 50 litre dizel ile yaklaşık 850 km yol yapmanız olası. Ekonomik sürüş kurallarına riayetle bu daha da artabilir. Ben sürekli 90 ile gitmekten sıkılıyorum. :)

Türkçe inceleme videoları benim araştırmalarım esnasında fikir verici olmuştu, burda paylaşmak faydalı olabilir.

https://youtu.be/1wH0ZamVjmw

https://youtu.be/PWCmwz2VGAY

https://youtu.be/ai20SJX4zRg

Bir çırpıda söyleyebileceklerim bunlar, spesifik sorusu olan olursa yanıtlamaya çalışırım.
Kullanıcı avatarı
Noodles
 
Mesajlar: 524
Yaş: 40
Kayıt: 10 Şub 2013, 22:23
Konum: İstanbul

Re: BMW 1.16 D

Mesaj Terasus » 13 Eki 2016, 18:13

Teşekkürler Noodles :champ:
Kullanıcı avatarı
Terasus
 
Mesajlar: 832
Yaş: 38
Kayıt: 19 Tem 2010, 06:25

Re: BMW 1.16 D

Mesaj Noodles » 13 Eki 2016, 19:00

Terasus yazdı:Teşekkürler Noodles :champ:

Rica ederim.
Kullanıcı avatarı
Noodles
 
Mesajlar: 524
Yaş: 40
Kayıt: 10 Şub 2013, 22:23
Konum: İstanbul

Önceki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners