Clk'ya İthafen AC Cobra

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Clk'ya İthafen AC Cobra

Mesaj nickynick » 28 Şub 2010, 17:29

Resim

;)
Time is a great teacher, but unfortunatelly it kills all its pupils.
Kullanıcı avatarı
nickynick
 
Mesajlar: 7292
Kayıt: 16 Kas 2009, 22:44

Re: clk ya ithafen

Mesaj Clk » 28 Şub 2010, 19:57

Kalp krizi gecireyim de öleyim diye bakiyorsun herhalde :)

Hep istiyorum ver motoru al bir Cobra ama gel de hanima anlat..... Söyle parlament mavi beyaz racing yada siyah ve beyaz yada siyah ve gri racing. Yemede yaninda yat :)

Resim

Resim

Resim

Sagol Nick düsünüpte yükledigin icin.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: clk ya ithafen

Mesaj Bond » 28 Şub 2010, 20:46

MkIII AC Shelby Cobra 427 - 60'larda Le Mans 24hr başarılarından ötürü Corvette Beater olarakta bilinir :)

Resim

Resim
Kullanıcı avatarı
Bond
Administrator
 
Mesajlar: 14090
Yaş: 49
Kayıt: 14 Eki 2009, 21:36

Re: clk ya ithafen

Mesaj Clk » 28 Şub 2010, 21:04

Sen bu makinenin sesini hic duydun mu Bond Bey? Yasadigim sehirde var bir tane sadece yazlari cikiyor piyasaya. Sadece Rolantide ki sesi ile bir tirin full gaz sesini bastiracak bir gürüldemesi var.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: clk ya ithafen

Mesaj Bond » 28 Şub 2010, 21:17

Aracı gördüm yakından, ama çalışmıyordu. Ama tahmin edebiliyorum engine idle'deki sesi. MkIII'lerde saatler gibi fiyatlarından dolayı kit halinde replikaları çok üretilen bir model. Alttaki modelin full throttle sesi nasıldır düşünmek istemiyorum.

Buda 1964'te Le Mans Mulsanne düzlüğünde yüksek hızda lastik patlaması sebebi ile neredeyse parçalanan Shelby Daytona Cobra Coupe versiyonu. Bentley Mulsanne model isminin nerden geldiğinide anlamış olduk. ;)

Resim

Resim

Resim
O yıllara göre ve bence hala aşırı vahşi arka tasarım

Resim
Güzel bir Shelby Daytona Cobra Coupe teknik illustrasyon
Kullanıcı avatarı
Bond
Administrator
 
Mesajlar: 14090
Yaş: 49
Kayıt: 14 Eki 2009, 21:36

Re: clk ya ithafen

Mesaj Bond » 28 Şub 2010, 21:28

Fatih Altaylı'nin kaleminden AC Cobra hakkında bir makale ekleyelim. Genel tarihsel bilgi olarak tatminkar.

Bugün size anlatamayacağım otomobil AC Cobra. Anlatamayacağım diyorum çünkü hakkında ansiklopediler yazılabilecek bir otomobili bu kadar yerde anlatmak mümkün değil.

AC Cobra bana göre otomobil tarihinin en müthiş araçlarından biri. Belki de heyecan vericilikte birincisi. Gerçek bir melez. AC aslında bir İngiliz otomobili. Başlarda Bristol motorlarıyla yarışmak üzere planlanmış ve yapılmış bir araç. Gövdeyi yapan İngiliz yarış otomobilleri üreticisi AC. Sonrasında Ford'un bir spor otomobil arayışına girmesi ve bu işle efsanevi Caroll Shelby'yi görevlendirmesiyle başlayan müthiş bir olay.

Caroll Shelby Ford'un çok iyi motorlar ancak çok kötü şasiler yaptığını ve Ford'un bu haliyle bir yarış otomobili yapamayacağını görünce hazır bir gövdeye yöneldi ve AC ile anlaştı. AC'nın yaptığı şasi ve karoserler ABD'ye getirilip motorla donatıldı.
AC Cobra'nın ilk modelleri Ford'un küçük bloklu V8'leriyle 1960'ların ilk yarısında ortaya çıktı. Mustang'de de kullanılan 289 cubic inchlik motorla. Daha sonra Ford'un yaptığı en iyi motor olan ve hacim olarak GM'in de büyük performans elde ettiği 427 cibuc inchlik motorla donatıldı. Bence en iyi AC Cobra'lar bu motora sahip olanlar.

Bu otomobiller katıldıkları bütün büyük yarışlarda çok iyi dereceler elde ettiler. O dönemde Ferrari'yi almayan çalışan ama Enzo'nun huysuzluğu nedeniyle bunu başaramayan Ford AC Cobra'larla Ferrari'ye iyi bir ders verdi. Büyük bölümü fotoğrafta da gördüğünüz üstü açık şekilde yapılan AC Cobra'ların pek az sayıda GT diye adlandırılan üstü kapalı olarak da üretildi. Ancak bunları bugün elde etmek hemen hemen imkansız. Gerçek AC Cobralar 1962'den 1968'e kadar üretildi. Sonra üretimden kalktı.

Ancak Caroll Shelby hala bu otomobili üretiyor ve satıyor. Piyasada çok sayıda aslını aratmayacak kalitede replikası da var. En iyiler Factory Five ve Era olanlar. Hatta bazı replikalar aslından daha iyi perfomans sergiliyor. Bu müthiş otomobiller aslında çok da tehlikeli. Çünkü basit ve ilkel bir teknolojiye sahipler. Disk olmayan frenler, 4 ileri manuel şanzıman otomobili çok iyi götürüyor ama pek durdurmuyor. Nazik şanzıman yağ pompasının arızasıyla hemen devre dışı kalabiliyor.Birbirine çok yakın tekerlekler yol tutuşu çok zor hale getiriyor. Ancak bütün bunlar bu otomobili çok da heyecan verici yapıyor. 3 saniyenin altında 0'dan yüze çıkan. 180 mil son sürate kadar yükselebilen AC Cobra'lar beni en heyecanlandıran otomobillerinin herhalde birincisi.
Kullanıcı avatarı
Bond
Administrator
 
Mesajlar: 14090
Yaş: 49
Kayıt: 14 Eki 2009, 21:36

Re: clk ya ithafen

Mesaj nickynick » 28 Şub 2010, 21:35

Fatih Altaylı'da da ne ararsan var. Saat merakı, otomobil merakı vs vs :)
Time is a great teacher, but unfortunatelly it kills all its pupils.
Kullanıcı avatarı
nickynick
 
Mesajlar: 7292
Kayıt: 16 Kas 2009, 22:44

Re: clk ya ithafen

Mesaj Clk » 28 Şub 2010, 21:40

Bu araclarin en büyük özelligi, cok alcak olan agirlik merkezinden dolayi sürüs aninda F1 hissi vermesi.

En basit örnek, Smart coupe. Bu arac ile biraz gaz verin (ki aracin motoru toplami bir arazi aracinin 1 silindiri kadar :)) inanilmaz bir ivmelenme hissediyorsunuz. Aslinda bu hissettiginiz ivmelenme gercege cok yakin. Simdi bunu 60-70 PS'lik bir motor yerine birde V8 ve 427 Cu. inch motor ile deneyin :) Bunun karsiligi sadece 425 HP. Aslinda günümüzün cogu aracina göre az bile sayilir. Farki su noktada karsimiza cikiyor. MKIII 1960'larin ortasinda yani bundan 50 sene önce 0-100-0'i 14 saniyede gerceklestirebiliyordu. Belirtmek lazim bu Km degil Mil. Türkcesi 0 dan 160 Km'ye cikacak ve tekrar fren yapip duracak ve bunlarin hepsi 50 sene önce 14 saniye icerisinde olacak :) Bu arac ölmeyecek bir efsanedir.

Bond replika demissin. Orijinalini zaten alamazsin ki en son orijinal Shelby yanilmiyorsam 400-500 bin Dolara alici buldu. Olsa olsa replikasi olur.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Sonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 32 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners