Motorsiklet Tavsiyesi

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj emrerd » 16 Kas 2015, 16:38

Trafikteki otomobillerden nasıl sakınacağını eğitimle öğreniyoruz.Çok tasalanmaya gerek yok.250 cc 25-30 HP motorda racing oturuş pozisyonuna bence hiç gerek yok ama illa ki racing olacak ise
http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/ ... f-r25.aspx
http://honda.com.tr/motosiklet/super-sp ... -250r-2015

Benim tavsiyem ise;
https://www.google.com.tr/search?q=mt+2 ... hJJT9DM%3A
Bu üstteki yıl sonuna en erken gelir.250 lik MT...

http://www.ktm.com/tr/naked-bike/200-duke/

Gönlüne göre olsun.
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 17:36

Öneriler için cok tesekkürler öncelikle.Altın Elbiseli adamı takip ediyorum onunda tavsiyesi honda 250 R ama artık sıfırı üretilmiyor onun yerine 300 lük geliyor oda başlangıc motoru için pahalı.2. El 250R cok mantıklı duruyor oturuş pozisyonu nispeten rahat kullanımıda yumusak pır pır bir motor.Benim anladığım kadarıyla ıslak şanzıman tercih etmem gerekiyor cunku kuru tipte vites düşürürken gaz acmak gerekiyormuş arka lastik kitlenmemesi için.Bu arabadaki heel and toe tekniğiyle aynı arabada şakır şakır yapıyorum etapta ama motor acemisi olan biri için hiç pratik olmasa gerek.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj manil » 16 Kas 2015, 18:58

Baran, motosikletin aerodinamiği arabadan çok farklı.

Açıkçası ıslak/kuru şanzıman duymadım ama bahsettiğin husus her motorda, genel olarak arka çarkın boyutuna bağımlı olmakla birlikte, değişen bir tölerans aralığına sahiptir. Kimisinde bu çok hissettirir, kiminde çok fark etmez.

Ben ilk motora derbi senda 125 super moto ile başlamıştım. Bilenler anımsar, kavrama noktası hiç kaçırmaya gelmez; kazara vites düşürürken arka lastik yüksek devirden ötürü yanlayınca ziplenmiş biçimde hatim indirmiştim. Dışarıdan bakanlar artistik hareket olarak görmüş oysa ki.

Arabadan en büyük farkın şu olacak; iki elin ve iki ayağını etkin kullanman lazım. Bunlar olurken, yol kontrolü, ileri - geri trafik, aynalar hepsi gözetimin altında olmalı.

Motor sinir sistemini en çok zorlayan şey, arabadan geçeceğin için beynin işleme/analiz kısmı ile aracı yöneten ayaklarına komut gönderirken ki zaman konforuna motorda sahip değilsin. Bu husus motora yeni başlayan herkesin başlıca sorunu ve aynı zamanda profesyonel kullanıcı dahi olsa kazalara sebebiyet veren en önemli husus kanımca.

Yine tavsiyem şu; haftasonu çok erken saatte (hava aydınlanır aydınlanmaz) boş sokaklarda çok yavaş süratte trafiğe çıkış denemeleri yapman. Yokuş yukarı kalkış, dönüş, stop ettirme, tekrar çalıştırma.... v.s. İlk etapta hepsini kısa sürede yapamazsan dahi, beyin komut vermeye alışıyor. El ayak koordinasyonun gelişir.

Yapmaman gereken: Öğrendiğini düşünüp hemen akar trafiğe çıkman.

Kendi adıma söyleyeyim; Yunus timlerinde görevli eğitmen unvanlı arkadaşımla birebir çalışma, 60 saat pratik eğitim, off road tecrübesi, günde 970 km yol yapma (tam bir aptallıktı ama yaptım)ya rağmen motora korkarak binerdim. Hala da öyleyim...

Not: Ben de kısa süre sonra tekrar motor almayı düşünüyorum.
“Some people feel the rain. Others just get wet.”

Bob Marley
Kullanıcı avatarı
manil
 
Mesajlar: 2657
Kayıt: 14 Şub 2014, 12:33

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 20:32

Verdiğini öneriler benim için cok önemli,gercekten vucut kordinasyonum gelişmeden trafiğe cıkmayı düşünmüyorum.Zaten erken uyanıyorum 5 gibi,yollar boşken hergün cıkıp iyice pişmek en doğrusu.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj darksider » 16 Kas 2015, 20:50

emrerd yazdı:

Bu üstteki yıl sonuna en erken gelir.250 lik MT...

.

Mt 02 gelecekse;
+1

Manil 'in ilk mesajına noktası virgülüne katılıyorum. (Önemi var ise 10 yıllık ehliyet, uzun+şehiriçi 30.000 km yol yapan birisi olarak)
En son darksider tarafından 16 Kas 2015, 22:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Nothing lasts forever, and we both know hearts can change...
Kullanıcı avatarı
darksider
 
Mesajlar: 1428
Yaş: 43
Kayıt: 07 Nis 2015, 17:58
Konum: İstanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj emrerd » 16 Kas 2015, 20:58

Islak kavrama, motor yağının içinde çalışan 2 den fazla, çoğu zaman 5 ile 7 arası plakanın bulunduğu kavrama tipiyken; kuru kavrama otomobillerde ki gibi baskı ve balatadan oluşan kavrama tipidir.arka lastiğin kilitlenmesi ile ilgisi yoktur.Kilitlenmeyi önleyen sistem çok plakalı ıslak debriyajlara eklenebilen kaydırmalı kavramadır ve genellikle yüksek performanslı(kompresyonu çok yüksek makinalar) motorlarda bulunur.250 lik makinada arka lastiği debriyajla kilitlemek için fazlasıyla saçma hareketler lazım.Fren manetini iki parmak kullananlar frenajla birlikte vites küçültürken ara gazı ile arka lastik- şanzıman hızını yaklaştırabilirler.Bu da aktarmayı koruyan, sarsıntıyı engelleyen, kilitlenmeyi önleyen bir vites küçültme olur.(Aynen heel and toe gibi)
Yol kullanımında iki parmak manet kullanımı pek önerilmez.Hatta bazı yarışçılar da dört parmak kullanır.elimizin serçe ve yanındaki parmağı ile diğer iki parmağına farklı sinirler gider(ulnar ve karpal sinir) dört parmak sıkılan frende hissiyatın daha iyi olduğu söylenir.
Bunlar küçük hacimle yapılacak 15-20 k km den sonra pratik edilecek ileri sürüş teknikleridir.
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj emrerd » 16 Kas 2015, 21:05

darksider yazdı:
emrerd yazdı:
Benim tavsiyem ise;
https://www.google.com.tr/search?q=mt+2 ... hJJT9DM%3A
Bu üstteki yıl sonuna en erken gelir.250 lik MT...

.


+1

Manil 'in ilk mesajına noktası virgülüne katılıyorum. (Önemi var ise 10 yıllık ehliyet, uzun+şehiriçi 30.000 km yol yapan birisi olarak)

Hocam bahsettiğiniz tecrübe gayet önemli.Zira internette 14 yaşında kulaktan dolma bilgi paylaşan ama motor selesine oturmamış çocuktan tutun, lastiğinin %30 luk rezervini hiç kullanmadan lastik eksperliğine soyunmuş antrapoz amcaya nelere rastladım.
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Clk » 16 Kas 2015, 22:27

Baran Istanbul trafigi icin benim tavsiyem Vespa olur. Hem hafif, ve kullanimi kolay hem de "Life Style" bir ürün.

Kaza sansin Istanbul'da cok yüksek. Arkadasim yogun trafikte duran araclarin arasindan düsük süratle giderken orta seritte kapiyi acan bir dingo yüzünden hastanelik oldu.

Yukarida yazdigim iki paragrafin özeti. Ben Istanbul sartlarinda kesinlikle motor tavsiye etmem. Alacaksan da Vespa 125 :thumbup:
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 49 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners