Motorsiklet Tavsiyesi

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 10:58

Forum çoğunluğu otomobillere ve motorsporlarına olan merakımı az cok biliyordur,bu yaşıma kadar motorsikletlere olan merakım 2 teker olduğunu bilmekle sınırlıydı,hatta sagımdan solumdan vızır vızır geçen tek teker yapan aynama vurup gecen motokuryeler sebebiylede hoşlanmıyordum.Arnavutköye ofis actıktan sonra üzerine yaklaşık 1 senedir kız arkadasım dolayısıyla sık sık ortakoye gidip gelmem dolayısıyla trafikten pes etmiş durumdayım.Son birkaç aydır youtube kanallarında Altın Elbiseli Adam ve diğerlerinin neredeyse tüm programlarını izleye izleye cevremde motor sahibi olan arkadaslarımında gazlamasıyla motor olayına sempatim arttı.

Netice itibariyle bir motor alma düşüncesine sıcak bakar hale geldim.Tarz olarak racing motorlar beni cezbediyor ve öğrendiğim kadarıyla bu işe kurye motorlarıyla başlamak ehliyet almak ve 2. El bir motorla başlamak öneriliyor.Baştan aşağı korumalı ayakkabı bellik kask vs ekipmanı en iyisinden alma düşüncesine katılıyorum.

Ben 600 lük motorla başladım ağğbi kendi kendime öğrendim 3 ay sonra tek tekere başladım kafasında degilim otomobili yaladım yuttum ama motorlarla ilgili cok cahilim o yuzden bilinçli insanlardan fikir almak istiyorum.Ben ehliyet ekipman alıp sıfır bir 250lik racing kasalı makine alsam kaç ayda öğrenirim istanbulda başım belaya girermi efendide kullansam geberme riskim gercekten cokmu yuksek? Aranızda motor sahibi üyelerin olduğunu bildiğimden konu acmak istedim.

Cevremde beni tanıyanlar alma geberirsin yazık olur dediği için beni o kadarda yakından tanımayan sizlere danışmak istedim.Doğrusu marka modeller hakkında hiç fikrin yok.250 lik alma 3 ayda çözersin üstünden inmezsin sonra satmak için ugrasırsın diyen coğunlukta ama amele gibide alıp biyere yapışmak istemiyorum doğrusu neyse o sekilde ilerlemek istiyorum.Hayatımda sadece 1 kere motor kullandım oda yunanistanda arkamda biri daha varken sagı solu dökülen bir scooter dı 10 dakka sonra cambazlık yapmaya başladım :) İşin şakası biryana ne yapayim bana akıl verin abilerim.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj invicta » 16 Kas 2015, 11:09

Baran Merhaba,

Öncelikle İstanbulda motorsiklet almanı önermiyorum. 10 yıllık A2 ehliyeti olan ama motosikleti olmayan biriyim. Ben cesaret edemedim satın almaya. Maalesef Türkiyede diğer sürücüler motosikleti araçtan saymıyor ve yokmuş gibi davranıyor. Yok illa ki alırım dersen Kağıthanedeki GİS Akademi yada Gebzedeki Honda Akademide kurs almanı öneriyorum. Scooter yada kurye motoru fark etmiyor hepsi de yeterince tehlikeli, o nedenle eğitim şart. Kask kullanımı ve seçimi çok önemli, mutlaka iyi bir kask almanı öneririm, kask kişiye özeldir ve kaskı "0" almalısın zira kaskın ikinci eli olmaz.

Motosiklet tercihinde mutlaka ABS li bir model almalısın. Suzuki'nin bu anlamda 20-22 bin TL seviyelerinde ABS sistemli motosikletleri var. Yine internette bulabileceğin eğitim videoları ve kitapları var. Bunları mutlaka incelemeni öneririm. Motosiklette kazalar Allah göstermesin ilk bir kaç Km ile seyahetin sonundaki son bir kaç km de oluyor % 90. Bunun haricinde hayat kurtaracak ip uçları var. Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Kullanıcı avatarı
invicta
 
Mesajlar: 177
Kayıt: 30 Nis 2011, 13:44

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj cagatay1903 » 16 Kas 2015, 11:44

Racing bakıyorum demişsin Baran ama eşim şu anda xmax 250 cc kullanıyor. Hatta zorlu da görmüştün hatırlarsan.
Belki başlangıç için uygun olabilir, biz çok memnunuz elden çıkarmanda kolay olacaktır ikinci el piyasası güçlü bir model.
Kullanıcı avatarı
cagatay1903
 
Mesajlar: 1481
Yaş: 42
Kayıt: 10 Mar 2014, 15:52

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 12:01

Arkadaşımdada xmax var cokda satıldı biliyorum ama ben scooter istemiyorum,sebebide kuçuk tekerin ve taburede oturma pozisyonunun cok dengeli olmadığını sıkca duymam.Tasarım ve oturuş pozisyonu sebebiyle racingler hoşuma gidiyor.Motoru bacagın arasına alıp kullanma olayı denge acısından daha ideal deniliyor.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj eraslani » 16 Kas 2015, 12:15

Motor olayı güzel hoş..ancak giderken bir dünya ekipman giy tak çıkar Vs. Gittiğin yerde robocop gibi ortalıkta kalmak falan..bana çok pratik görünmüyor..zevkine binilecekse ayrı..
Bu arada motor bilgi tecrübem yazlık scootercısı düzeyinde :)
Kullanıcı avatarı
eraslani
 
Mesajlar: 4339
Yaş: 47
Kayıt: 26 Oca 2012, 13:03

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj Baran » 16 Kas 2015, 12:27

Ekipman olarak bi sırt çantası iş görür bence eldiven bellik vs için.Ayakkabılar cok cirkin almayı düşünmüyorum pantalon olarakda normal kotla aynı görünen kevler pantalonlar var.Benim işim takım elbise gerektirmediği için o konuda problem yaşamam
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj manil » 16 Kas 2015, 12:51

Sevgili Baran,

Motorda çoğunluğu uzun yolda olan 20K üzeri tecrübeye sahibim. Motorla ilgili bi iki tavsiye vermek isterim.

1-) Başlangıç motoru olarak 250 cc ve üzerini ilk başta tavsiye etmem. Tork, ivmelenme ve bunlardan daha önemlisi kendini kontrol altında tutabilme en zor şey.

2-) Umarım dediğim olmaz ama motosikleti olduğu yerde düşürmek de dahil olmak üzere (bu tuhaf kaçmasın, her zaman olur) kesinlikle ve kesinlikle ilk 2 yıl içinde önemli - önemsiz kaza yapacaksın. Bunu göz önüne al.

3-) Full koruma her zaman en iyisi. Burada yanlış bir algı var ve hiç kimse kendine bi şey olmayacak sanıyor, motorda yerden kesildiğinde ya da ne bileyim darbe sonucu uçtuğunda altındaki motorun aslında çok güçlü bir makine olduğunu idrak ediyorsun. Bunu kesinlikle aklından çıkarma.

4-) Oynak eklemlerin ve yere ilk temas edecek diz, el, ayak gibi uzuvların olabildiğinde korumalı olması gerekir. buradan alacağın en ufak yaralanma bile seni minimum 2-3 hafta motor kullanamaz hale getirir.

5-) Eğitim zorunluluk. Tavsiyem Honda Akademi olacaktır. Oraya gittiğinde motoru olabildiğince zorla hatta cesaret edersen kendini düşük hızda kukalarla oluşturulan virajlarda motorun üzerinden at, yere düş ve o hissiyatı yaşa.

6-) İnternette abuk sabuk dolaşan stopie, wheelie gibi videoları izleme. onlar safi gazdır. Omurlarında olacak bir ezikliği ömrün boyunca yaşarsın.

7-) İlk alacağın 250 cc motorun ömrü max 1 yıl olacak. ona göre temiz ikinci el al.

8-) kendini fazla racinge kanalize ettiğini görüyorum. Böyle yapmaman lazım bence. hız tatmini değil sadece olay. vücudunun rahat etmesi lazım. Anatomin de motora uygun olacak. O sebeple chopper, enduro, super moto bütün tarzları denemelisin.

9-) imkanın varsa, alacağın motora ek olarak, toplama-çıkma malzemeden yapılmış çin malı kros al ve toprakta adeta pert et. Sana kazandıracakları emin ol, verdiğin paradan daha fazla olacak.

10-) Motorda ilk hızdan ziyade, düşük hızlarda dönüşe çalış. Bunu en iyi Honda Akademi, GİS v.s. de yaparsın.

11-) Şehiriçinde minibüs, taksi, doblo, osmanlı tuğralı ya da bayan şoförün kullandığı herhangi bir araçtan uzak dur. İlk yazdıklarım kasaptır, sonuncusu kararsız sürdüğü için sana kaza yaptırır. Yoksa başına iş alırsın.

12-) Şimdilik özetle, 250 CC Commuter motor. (Yamaha uygun) + fazla iddialı olmayan standart kask + eldiven + Mont + ayakkabı.

13-) Kurumsal bir yerden eğitim ve bu eğitimde limitleri zorlaman hatta aşman.

daha çok şey yazardım da, aklıma geldikçe ve ihtiyaç oldukça belirtirim.

Motor, bir insanın binebileceği en zevkli ulaşım aracıdır. Heves etmişsen %99 bineceksin gözüyle bakıyorum.
“Some people feel the rain. Others just get wet.”

Bob Marley
Kullanıcı avatarı
manil
 
Mesajlar: 2656
Kayıt: 14 Şub 2014, 12:33

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

Mesaj emrerd » 16 Kas 2015, 13:27

15 yıldır motosiklet kullanan (2 yıl askerlik vesaire arası var) yüzbinlerce km yapmış bir motorcuyum.Hala, senenin 365 günü eşimi işe bırakır alırım motorla.Nisan ayında 0 km aldığım motor 16600 km de.
manil arkadaşımın mesajına %100 katılıyorum.Özellikle Honda eğitimi tamamen kapalı alan ve çok başarılı, daha ileride california bike school dan istanbulpark pistinde eğitim alabilirsin.
Yukarıdaki mesaja nacizhane bir kaç ekleme yapmak isterim;
250 cc racing motor olmaz!(eskiden 2 zamanlılar vardı onları karıştırmayalım şimdi) Seni daha doğal otutturan motosikletler çok daha uygun bence(suzuki inazuma, KTM duke) Kaldı ki ilk motorda yapılacak sakarlıklar düşünülerek çok pahalı bir şey olmamasında yarar var.
Motosiklete bineceksen EGOnu kenara koyacaksın!Ölüm kolayı, bitki gibi yaşayanlar gördüm, çok genç cenazesine gittim inan bana...Dikkatli olmalısın.
Motosikletin; bisiklet annesi, otomobil babasıdır.Trafik tecrübesi, güçlü otomobillerle haşır neşir olmak bazı avantajlar sağlar.Ama unutulmaması gereken motosikletin bam başka bir şey olduğudur.Silah gibidir, şakası olmaz, eyvahın peşinden koşulmaz!
İyi kullanmak ciddi beceri ister.Uzun süre kullanmak alçak gönüllülük ve sabır ister.
Şimdiden kazasız belasız keyifli sürüşler.Tekerin düz bassın.
Not:Eğitimi söylemiş miydim?!!!
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Sonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 44 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners