11. sayfa (Toplam 12 sayfa)

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 09:26
Baran
Hic dizel araba almadim,taksi gibi km yapilmiyorsa bana gore dizelin bir avantaji yok.En yakin arkadasimda olan e90 kasa 3.20d yi uzun sure kullandim,turbodizel ve benzinli turbo arasindaki tork farkindan ötürü dizeldeki ani tork dalgalanmalari beni rahatsiz ediyor linear bir gaz tepkisi yok malesef.Hernekadar ses izalasyonu iyi duzeydede olsa dizelin AS250 sesi kabine giriyor.Beygir araba sattirir tork yaris kazandirir ama ben e90 3.20d ile f30 3.20i denemesi yaptim 0km-top speed seklinde,yeni nesil ZF 8 ileri sanziman ile 3.20i neredeyse 200km ye kadar 2 araba boyu önde gidiyor sonrasindada fark yavas yavas kapaniyor motor hacminden öturu.Sport Plus modunda arac rahatsiz edecek kadar atik ve sportif.Kesinlikle 2lt arac hissiyati yasatiyor.Aradaki fiyat farki kesinlikle luzumsuz ki BMW satis adetlerine bakildiginda 3.20i ed den sonra neredeyse hic dizel satamamis olmalari bunu destekliyor.

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 10:31
kremlin
dizellerin moda olması turbo teknolojisinin gelişmesi ve hacimlerinin düşürülmeye başlamasıyla başlamıştı, tabi bir de petrol fiyatları artışı...
otomobil açısından her koşulda benzin tercih sebebi yani, bilinenin aksine yeni nesil dizeller egzoz normlarında da benzinlilerden avantajlı, bu da hem çevre açısından güzel bişey hem de avrupada vergi avantajı sağlıyor...
fakat düşük hacim+verimli turbo modası tsi lar ile başlayan ve bmw nin atmosferik motora inancından en son katıldığı bu trend, artık dizellerin temelde turbo olayından kaynaklı pekçok avantajlarını da benzine geçirdi. bir de geçen bu sürede benzinle mazot arasındaki makas da gitgide kapandı, zaten otomobil karakterine de dizeli pek yakıştırmıyorsanız gerçekten gereksiz. geçen uzun bir yazı gördüm, fizikçi biri yazmış, anafikri beyggir sattırır tork yarış kazandırır lafı efsane, esası beygir diyor olayın, tork düşük devirde yığılmayı engeller ama güç beygirdir diye. bmw dizellerde de 2.0 dan 190 bg e çıktı, fakat aynı hacimde benzinliden 245 alabiliğine bakıldığında, bmw dizele oldukça yatırım yaptı, 5 serisinde 1600 cc ile m5 arasında benzinli kalmadı, ama hala benzinin verim açısından nasıl farklı olduğu görülebiliyor, ki bmw dizeller için dayanıklılık endişesi duyanlar da var
yeni nesil 3 silindirli motoru duydunuz, yada minilerde falan kullandınız mı? i8 de elektrik ünitesi hariç 200 ün üzeri bir beygir almışlar bundan da, ama araçlara 136 lık versiyonuyla getiriyorlar, yakıt bakımından 3.16 i den avantajlı olur, fakat yakıt+performans olarak 3.20 ied nin oldukça gerisinde kalacak, zaten bu yeni nesil 1500cc motor da seçeeklerdeyken yılın motoru ödülünü psa alıyordu, bu sene de ancak i8 de kullanılan versiyonu ödül alabilmiş.

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 07:28
Baran
Beygir araba sattirir tork yaris kazandirir lafının gercekligini en bariz 2007 senesinde sahip oldugum Honda S2000 de hissetmistim.Piyasadaki litre başına en cok güc veren makine oydu.Oldukca hafif bir arac olmasina 240hp olmasina karsın torku yetersizdi ve bunu fazlasiyla hissettiriyordu.Mesela 90km üstü suratlerde meydana gelen oversteer hallerinde araci kontrol altinda tutabilmek icin beygir degil torka ihtiyac duyarsiniz.Yuksek suratlerdeki ara hızlanmalarda yine beygir degil torka ihtiyaciniz olur.Sifirdan hareket ederken beygirden ziyade torklu araclarin ivme kazanmasi herzaman daha basarilidir.Bunun yaninda yalnizca torkda hiz icin yeterli degildir bunada en guzel ornek arazi araclari yada kamyonlardir.

Bu arada daha önce yöneltilen yazılım ve chip uygulamalari hakkindada fikrimi belirtmem gerekirse,kucuk motor hacminden aşırı besleme ile yuksek gucler elde edilen vag grubu yada BMW gibi markalar belirli normlar sebebiyle motor potansiyellerini tam anlamiyla kullanmazlar.Bunu bilenler sonradan bu araclar icin yazilim programlari hazirlar bunu musterilere pazarlarlar yalniz :!: yanma odasına daha cok oksijen gönderme prensibiyle calisan Turbo motorlar cok hassas sistemlerdir ve en ufak hava akımından bile etkilenirler.Artık yazilim chip islerini herkes yapiyor ama yapmaktan yada ne kadar guc artisi oldugundan ziyade bunun sorunsuz sekilde ne kadar sure kullanabildigi daha onemlidir.2000li yillarin basindan beri yazilim ile guc alinan kac aracin motor kırdıgına şahit oldugumu hatirlamiyorum.Kucuk turbo ve intercooler ile yuksek basinclar acilan araclarda önce turbo palleri zarar gorur.Bu isi hakkiyla yapmak icin yazilim haricinde baska parcalarinda degismesi dogru olanidir.Bu islemler kesinlikle profosyonelce yapilmalidir.

Turkiyede bu konuda 1 numara olan 2 numara olan adamlar benim has arkadaslarim olmasina karsin bu islere girmem.Sahip oldugum 3.20i arac yazilim egzoz ve buyuk intercooler ile tahminimiz tekerde 220-230 beygir verecek potansiyelde olmasina karsin bole bir uygulamayi dogru bulmuyorum.Surekli gel bi gıdıklayalim 200hp olsun diyorlar ama bana şu anda gücü yetiyor kimseyede cok fazla tavsiye ettigim uygulamalar degil.

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2015, 01:14
kremlin
3.20 ied nin normal hali gayet yeterli, stage 1 de verebiliği zaten güvenli şekilde 190-200 fln olur diye okumuştum, boxları en yüksek ayarda pek tavsiye etmiyorlar,onun için de uğraşmaya, orjinalitesini bozmaya değmez. ama ilk f30 geldiğinde 3.16 vardı, hatta ied'yi de o efficiency diye ilk geldiğinde m paketsiz veriyorlardı, m paket alabilmek için o dönem 3.16 alanlar oldu. ben 3.16 yı'da sürdüm, spor moda alırsanız size bmw hissini yaşatıyor ama golflerin normallerinin 150 bg olduğu bir dönemde 136 bg o kasada her zaman tatmin etmeyebilir. bu yuzden 3.16 almak durumunda kalanların çoğu birşekilde motorun potansiyeline ulaşma yolları arıyor.
biliyorsunuzdur belki, faceliftte 3.16 kalkıyor, ied gelmeye devam edecekmiş, fakat onu da almanya sitesinde göremedim. önceki mesajlarda yazığım yeni nesil 3 silindirli 136 bg getirecekler 3.18 adıyla, yakıt anlamında 3.16 dan daha iyi olacak gibi fakat performans olarak 3.18 adını hakedeceğinden emin değilim. küçük hacimlerin ağırlık kazanmasıyla bmw psa ortaklğından yavas yavas çıkarak bu 3 silindirli 1500 e ağırlık verecek, zaten bizim market için olan 5 te de bmw motoru kullanıyor. oysa psa ödüllü bir motor, hele sizdeki 170 bg versiyonu bizim vergi sistemi için en optimum seçenek. 3 ten az daha ağır 4 gc de 170 lik yerine 136 lık 1500cc lik bu motorla temmuzda banda girecek, ben de almam durumunda çok mantıklı bulduğum 1.6 170 lik güzel motorla, yine çok sevdiğim çıtasız kapılar arasında kaldım :( bir gün arabanın aslı motordur diyorum, diğer gün normal gözün fark bulamayacağı fakat benim hissettiğim 4 ün önündeki bikaç milimlik yayvanlık motor chiplenebilir mi ki düşüncesiyle cazip geliyor :) sizdeki versiyonun gücü gayet yeterli, 170i 190 falan yapmak için hiç kurcalamaya değmez, ama 4 ün dizaynının biraz hakkını verebilmesi için 136 dan çok zorlanıp ısısını arttırmayacak ölçüde en azından bi 170-175e çıkması gerek sanki... dediğiniz gibi orjanileteyle oynamak hele motorda biraz sakat, ve bence aracın temeli de motor, o olmazsa görüntü için motordan vazgecebileceğimi sanmam ama kalbim gidip geliyor işte...
bu arada f30 3 dizaynı çok başarılı olduğundan makyajda nerdeyse hiçbir değişikliğe uğramamış, arka gerilerin aşağı alınması ve fardaki led olayları dışında ben tamponda falan ne değiştiğini anlayamadım, içnde ise kokpite bana pianoblacksi gelen bir malzeme koymışlar gibi geldi. bmw.de'de konfigiratüre açılmış, orada detaylıca 360 derece bakıp durdum :)

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2015, 08:33
Baran
Makyaj operasyonu e90 lardaki gibi olmamış ki ben alırken cok guvenilir kisılerden bunun teyidini alarak aldim.Kasa o kadar yakisikliki makyajla bozma olasiliklari epey yuksekti bence ee makyajda adetten o yuzden ufak tefek farlarla oynamislar :) Yazilik chip herneyse arac garantideyken hele kesinlikle kurcalatmayin derim Kosifler ve Borusanda kac aracın garanti disi kaldigini biliyorum.Sorun cikarsa orjinal yazilimi yukleyip gondeririz diyor bu isleri yapan yerler ama anlasiliyor.ChipBox anlasilmiyor deniyor ama onuda bilmiyorum tecrubem yok box larda.Grand Coupe bence super guzel bi arac degil bilmiyorum zevktir tercihtir ama önden görünüsü disinda bir esprisi yok bence hatta yandan bakildiginda arka kismi kambur duruyor.

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2015, 09:15
Tozluraflar
Sportif sürüş seven birisi için o fiyatlarda bence doğru tercih. Hayırlı olsun, güzel günlerinizde kullanın.

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 30 Haz 2015, 13:35
kremlin
hocam şöle bi olay da var aslında, ama hangi motorlara yapılabiliyor falan bilemiyorum, fakat m 'in kendi kiti olduğu için garantiden çıkarmıyormuş. borusan ile yakınsanız isterseniz araştırın

http://www.bmw.com.tr/tr/en/owners/acce ... AksHaz2015

Re: BMW 3.20i Perde Açılışı

MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 02:56
ahmety
M paket çok iyi, kazasız belasız günlerde kullanın