3.20 ied nin normal hali gayet yeterli, stage 1 de verebiliği zaten güvenli şekilde 190-200 fln olur diye okumuştum, boxları en yüksek ayarda pek tavsiye etmiyorlar,onun için de uğraşmaya, orjinalitesini bozmaya değmez. ama ilk f30 geldiğinde 3.16 vardı, hatta ied'yi de o efficiency diye ilk geldiğinde m paketsiz veriyorlardı, m paket alabilmek için o dönem 3.16 alanlar oldu. ben 3.16 yı'da sürdüm, spor moda alırsanız size bmw hissini yaşatıyor ama golflerin normallerinin 150 bg olduğu bir dönemde 136 bg o kasada her zaman tatmin etmeyebilir. bu yuzden 3.16 almak durumunda kalanların çoğu birşekilde motorun potansiyeline ulaşma yolları arıyor.
biliyorsunuzdur belki, faceliftte 3.16 kalkıyor, ied gelmeye devam edecekmiş, fakat onu da almanya sitesinde göremedim. önceki mesajlarda yazığım yeni nesil 3 silindirli 136 bg getirecekler 3.18 adıyla, yakıt anlamında 3.16 dan daha iyi olacak gibi fakat performans olarak 3.18 adını hakedeceğinden emin değilim. küçük hacimlerin ağırlık kazanmasıyla bmw psa ortaklğından yavas yavas çıkarak bu 3 silindirli 1500 e ağırlık verecek, zaten bizim market için olan 5 te de bmw motoru kullanıyor. oysa psa ödüllü bir motor, hele sizdeki 170 bg versiyonu bizim vergi sistemi için en optimum seçenek. 3 ten az daha ağır 4 gc de 170 lik yerine 136 lık 1500cc lik bu motorla temmuzda banda girecek, ben de almam durumunda çok mantıklı bulduğum 1.6 170 lik güzel motorla, yine çok sevdiğim çıtasız kapılar arasında kaldım
bir gün arabanın aslı motordur diyorum, diğer gün normal gözün fark bulamayacağı fakat benim hissettiğim 4 ün önündeki bikaç milimlik yayvanlık motor chiplenebilir mi ki düşüncesiyle cazip geliyor
sizdeki versiyonun gücü gayet yeterli, 170i 190 falan yapmak için hiç kurcalamaya değmez, ama 4 ün dizaynının biraz hakkını verebilmesi için 136 dan çok zorlanıp ısısını arttırmayacak ölçüde en azından bi 170-175e çıkması gerek sanki... dediğiniz gibi orjanileteyle oynamak hele motorda biraz sakat, ve bence aracın temeli de motor, o olmazsa görüntü için motordan vazgecebileceğimi sanmam ama kalbim gidip geliyor işte...
bu arada f30 3 dizaynı çok başarılı olduğundan makyajda nerdeyse hiçbir değişikliğe uğramamış, arka gerilerin aşağı alınması ve fardaki led olayları dışında ben tamponda falan ne değiştiğini anlayamadım, içnde ise kokpite bana pianoblacksi gelen bir malzeme koymışlar gibi geldi. bmw.de'de konfigiratüre açılmış, orada detaylıca 360 derece bakıp durdum