zaijian yazdı:net bmw. bir kere arabanın tipi eskimez. uzun süre binersin. şimdi garip gelen dizayn 2 sene sonra gözün alışınca kaplan gibi gelir. hele de m paket olursa sürme de yanında yat. mercedes daha dayanıklıdır teknik bağlamda o ayrı. ayrıca bmw alırsan servisi borusan'a değil kosiflere yaptır. bu da küçük bir anektod olsun. hayırlı olsun.
Yanlış demek hem firmalar için hem sizin için ayıp olacak, o nedenle buradan muhtelif defa yüklü fatura ödeyerek hizmet almış birisi olarak doğru değil diyeyim....
İyi fiyat + iyi servis + makul muhabbet + kötü park sahası = Borusan Avcılar,
Şık Ortam + Güzel Tesis + BMW Motorrad + Müşteri Profili + Havalı çalışanlar = Borusan İstinye,
Merkezi lokasyon + kolay ulaşım + İstinye benzeri personel = Borusan Taksim
Yorum yapmak istemiyorum, yeri burası değil = Kosifler Bostancı
Türkiye de en iyi servis ve plaza tesisi (Kosifler de dahil) bence BMW ye ait ve Almanya nın tamamen benzeri,
Borusan eleştirebileceğim yönleri olsa da önemli bir firma ve bu yapısı otomotiv alanına da yansımış. İstanbul da eskiden Mega otomotivde vardı artık yok. Distribütör firmaya ait olmayan bir tek Kosifler var.
BMW servis ve show roomlarına araba almak için değil sırf bakmak ve zaman geçirmek, cafe sinde bir şeyler yiyip içmek için gidin. En kolay yerde olanı da Taksim deki. Yalnız eğer araba almak ve test etmek niyetiniz yoksa.
Ergonomisi ve standartları nedeniyle bir süre sonra mutlu olduğunuzu göreceksiniz. BMW ve Mini ve hatta Land Rover seyrederek ve fahiş fiyatlar ödemeden yer içersiniz.
Bilinen Audi ve Mercedes bayileri, bayilere ait show room lara sahip. Ben BMW deki tadı bulamıyorum. Ayrıca motosikletle de ilgili olduğum için İstinye bu bakımdan çok iyi.
Mercedes A serisine gelince. Eskisi çok sempatikti. Yenisinde önden çekiş olması tercih etmem demek için bence yeterli. Eğer yıldızı için alıyorsanız C klas dan aşağı almayın. A serisi premium bir compact dır. Bazı klasmanlarda BMW den iyi olsa da, BMW tüm tangır tungurluğuna, özellikle düşük motorlu versiyonlara hiç uygun olmayan otomatik vites kutusuna (en iyi randımanı 320 den itibaren veriyor) diğer modellerinde hem sürüş tadını kaçırıyor hem de yakıt tüketimini artırıyor)rağmen 1 serisi kesinlikle daha sportif bir tada sahip. Motor performansı bakımından olmasa da. Doğal olarak ortalama tüketiciye hitap etmiyor.
BMW 1 serisine bayan aracı gözüyle bakılması da yanlış. Bu tam anlamıyla bir premium ve sportif compact araç. E87 deki hataları yenisinde büyük oranda düzelttiler. Bence 116 da otomatik vites seçilmemeli ve ayrıca RFT lastikler güvenlik ve lastik değiştirmek için avantajlara sahip olsa da hem arabayı çok sertleştiriyor hem de BMW nin süspansiyon dengesini bozdu. 50/50 ağırlık dengesi ve elektronik destekler BMW nin adeta rayda yürümesini sağlar. Ayrıca otomatik vites kutusu bu aracın yakıt tüketimini çok olumsuz etkilemiş. Ayrıca sert süspansiyon ve sıkı kapı fitilleri nedeniyle eğer aracı cilalı şampuan kullanan yerlerde yıkatıyorsanız bir süre sonra sinir bozucu gıcırtı ve tıkırtılar başlıyor ki, Mercedes burada öne geçiyor. Bu araçlar çoluk çocuk doluşup pikniğe gidelim denebilecek araçlarda değil. Bu konuda Wolkswagen, Opel, Ford, Japon ve Kore markaları çok daha başarılı.
Donanım, renk, görünüş vb., zevk meselesi olduğu için yorum yapmam doğru olmaz....
Sıradan sürücülerin BMW de eleştirdiği ve bu markaya yaptığı en büyük kötülük ağır saydıkları hidrolik direksiyonu eleştirmeleri ve yeni F serisinde hidrolik basıncın ayarlanarak manevralarda direksiyonun kuş gibi hafifletilmesi oldu. İş bilmez sürücüler bir BMW güzelliğini yok ettirdiler. Ayrıca BMW de eskiden paketler yoktu. Zevkinize göre araç tasarlanıyordu. Fiyat indirimi oldu ama paketler özellikle bazı versiyonları çok sıradan hale getirdi.
Direksiyon, değerli ve sportif ön takımı olan bir araçta durduğu yerde çevrilmez. İdeal olan aracın üzerinde hafif de olsa hareket olmasıdır. Durduğu yerde çevirmek hem lastikler için hem de direksiyon kutusu için son derece yanlış bir harekettir. Ayrıca direksiyonun tam olarak sağa ya da sola çevrilmesi ve aracın bu durumda uzun süre rölantide beklemesi ya da park edilmesi direksiyon kutusu hidrolik pompa parça keçelerine yük bindirir.
Avrupa yollarında hemen hemen hiç görülmeyen ancak bizde her yere yerleştirilen ve çoğu standart dışı hız kesici kasisler zaten bu araçları gerçekten yıpratıyor. Hele bunların üstünden hiç umursamadan geçen sürücüler olunca.
Audi A3 tamamen Golf platformunda üretilen premium Wolkswagen dir. Ben teknik gözle bakınca Golf almayı tercih ederim.
Tabii özellikle yeni çıkan küçültülmüş A4 formundaki sedan versiyonu da yollarda çokça görülecek ve BMW yi de büyük olasılıkla bir 1 serisi sedan üretmeye yöneltecek.
Sonuç zevkler ve renkler meselesi.....
Ancak bu sınıfta ve başlığa konu model karşılaştırmasında yeni A serisi başarılı gözükse de bence BMW.....
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein