BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj Timsah » 02 Eyl 2013, 00:52

Merhaba , geçtiğimiz sene üniversite stajımı Bursa Türkiye yetkili bayiisi olan Mengerler otomotiv de yaptım staj yapana kadar bmw markasına daha yatkındım çünkü biçim olarak dışarıdan göze hoş gelen çizgileri var hep bu tasarım yüzünden mercedesten önde görüyodum tabiki stajda mercedeslerle çok sıkı fıkı oldum serviste iç dizaynlarını gördükçe bmwden üstün olduklarının farkına vardım şu 2-3 senedirde biçim tasarım olarakda öne geçtiklerini düşünüyorum tabii bu benim fikrim :)
Seçtiğiniz modellerdede şahsi fikrim dış tasarım olarak mercedes iç tasarım olarak bmw sırf mercedesin içindeki ekran yüzünden konsol çok kötü gözüktü gözüme ama tabiki tecrübelerime göre mercedes derim fakat bikaç ekstra özelliğe girdiğinizde fiyatın 100 bini geçer diye düşünüyorum bu yüzdende yeni CLA serisini tavsiye ederim seçtiğiniz otolardan farklı sedan ama bu yakın fiyata beğeneceğinize eminim benim çok hoşuma gitti sizinde arada sırada süreceğinizi okuduktan sonra bu tavsiyeyi yapma ihtiyacı duydum :)
Umut doğar genellikle, her şey umutsuzlaştığında.
Kullanıcı avatarı
Timsah
 
Mesajlar: 282
Yaş: 32
Kayıt: 16 Tem 2013, 15:32
Konum: Bursa

Re: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj vmetin » 02 Eyl 2013, 07:24

brckk yazdı:Madem eşin de kullanacak o isterse onu al.. Erkek adamı böyle şeyler bozmaz merak etme :)

Duyduğum en faydalı yorum :thumbup:
Kullanıcı avatarı
vmetin
 
Mesajlar: 5262
Yaş: 89
Kayıt: 13 Ara 2011, 17:37

Re: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj mvurucu » 04 Eki 2013, 11:03

Şimdiden hayırlı olsun

Ben arabalara merağım olmamasına rağmen a serisini çok beğeniyorum
tasarımı ile bmw 1 serisinin önünde

ustalar sürüş, motor, yol tutuş gibi teknik konularda gereken yorumları yapmışlar:)

oyum kırmızı veya mavi bir mercedes a ya..
"He' s winding watch of his wit; by and by it will strike..." W. Shakespeare
Kullanıcı avatarı
mvurucu
 
Mesajlar: 1028
Yaş: 39
Kayıt: 22 Tem 2011, 11:13
Konum: İstanbul

Re: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj fbolukbas » 04 Eki 2013, 15:03

Bu arada Volvo v40 dizayn olarak harika görünüyor.
Dizel motor ve otomatik vites farkları 2000'er TL civarında.
Bu şekilde olunca dizel + powershift otomatik bir V40, premium donanımla liste fiyatı 78.000 TL
Belki pazarlıkla bir kaç bin daha düşerler.
İyi bir alternatif olabilir.
Kullanıcı avatarı
fbolukbas
 
Mesajlar: 1623
Kayıt: 11 Mar 2010, 11:23

Re: Ynt: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj Baran » 05 Eki 2013, 08:00

Volvo cok begendigim bir marka olmasina karsin ne zaman konusu gecse simdi soyleyeceklerim hususunda bilgilendirme yapmayi kendime gorev ediniyorum.Turkiye pazarinda hernekadar 1.6 dizel s40 ve benzinli/dizel s60 ile pazarda eskisi kadar yipraniyor olmasada malesef adi cikmis birkere volvo 2.elde en cok deger kaybeden markalardan biri ulkemizde.1-2 ornek disinda kufredilmeden lanet okunmadan surunmeden zararsiz ederi ne ise o fiyata satilan volvo gormedim.Servis hususu ise bambaska bir konu.Ulusoy catisi altinda hizmeti verilen volvo servisinden memnun kalmayan sorun yasayan sayisiz volvo sahibi tanidim.

BMW Mercedes Audi... lider markalar olsada ben herzaman kuvvetli kupon arabalardan hoslanirim Volvo yukarida anlattigim meziyetlere sahip olmasaydi birkac sene s40 T4 e binmis, 2 senedirde s60 T5 e biniyor olurdum.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13228
Yaş: 39
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj Triton » 17 Eki 2013, 14:31

zaijian yazdı:net bmw. bir kere arabanın tipi eskimez. uzun süre binersin. şimdi garip gelen dizayn 2 sene sonra gözün alışınca kaplan gibi gelir. hele de m paket olursa sürme de yanında yat. mercedes daha dayanıklıdır teknik bağlamda o ayrı. ayrıca bmw alırsan servisi borusan'a değil kosiflere yaptır. bu da küçük bir anektod olsun. hayırlı olsun. ;)


Yanlış demek hem firmalar için hem sizin için ayıp olacak, o nedenle buradan muhtelif defa yüklü fatura ödeyerek hizmet almış birisi olarak doğru değil diyeyim....

İyi fiyat + iyi servis + makul muhabbet + kötü park sahası = Borusan Avcılar,

Şık Ortam + Güzel Tesis + BMW Motorrad + Müşteri Profili + Havalı çalışanlar = Borusan İstinye,

Merkezi lokasyon + kolay ulaşım + İstinye benzeri personel = Borusan Taksim

Yorum yapmak istemiyorum, yeri burası değil = Kosifler Bostancı

Türkiye de en iyi servis ve plaza tesisi (Kosifler de dahil) bence BMW ye ait ve Almanya nın tamamen benzeri,

Borusan eleştirebileceğim yönleri olsa da önemli bir firma ve bu yapısı otomotiv alanına da yansımış. İstanbul da eskiden Mega otomotivde vardı artık yok. Distribütör firmaya ait olmayan bir tek Kosifler var.

BMW servis ve show roomlarına araba almak için değil sırf bakmak ve zaman geçirmek, cafe sinde bir şeyler yiyip içmek için gidin. En kolay yerde olanı da Taksim deki. Yalnız eğer araba almak ve test etmek niyetiniz yoksa.

Ergonomisi ve standartları nedeniyle bir süre sonra mutlu olduğunuzu göreceksiniz. BMW ve Mini ve hatta Land Rover seyrederek ve fahiş fiyatlar ödemeden yer içersiniz.

Bilinen Audi ve Mercedes bayileri, bayilere ait show room lara sahip. Ben BMW deki tadı bulamıyorum. Ayrıca motosikletle de ilgili olduğum için İstinye bu bakımdan çok iyi.

Mercedes A serisine gelince. Eskisi çok sempatikti. Yenisinde önden çekiş olması tercih etmem demek için bence yeterli. Eğer yıldızı için alıyorsanız C klas dan aşağı almayın. A serisi premium bir compact dır. Bazı klasmanlarda BMW den iyi olsa da, BMW tüm tangır tungurluğuna, özellikle düşük motorlu versiyonlara hiç uygun olmayan otomatik vites kutusuna (en iyi randımanı 320 den itibaren veriyor) diğer modellerinde hem sürüş tadını kaçırıyor hem de yakıt tüketimini artırıyor)rağmen 1 serisi kesinlikle daha sportif bir tada sahip. Motor performansı bakımından olmasa da. Doğal olarak ortalama tüketiciye hitap etmiyor.

BMW 1 serisine bayan aracı gözüyle bakılması da yanlış. Bu tam anlamıyla bir premium ve sportif compact araç. E87 deki hataları yenisinde büyük oranda düzelttiler. Bence 116 da otomatik vites seçilmemeli ve ayrıca RFT lastikler güvenlik ve lastik değiştirmek için avantajlara sahip olsa da hem arabayı çok sertleştiriyor hem de BMW nin süspansiyon dengesini bozdu. 50/50 ağırlık dengesi ve elektronik destekler BMW nin adeta rayda yürümesini sağlar. Ayrıca otomatik vites kutusu bu aracın yakıt tüketimini çok olumsuz etkilemiş. Ayrıca sert süspansiyon ve sıkı kapı fitilleri nedeniyle eğer aracı cilalı şampuan kullanan yerlerde yıkatıyorsanız bir süre sonra sinir bozucu gıcırtı ve tıkırtılar başlıyor ki, Mercedes burada öne geçiyor. Bu araçlar çoluk çocuk doluşup pikniğe gidelim denebilecek araçlarda değil. Bu konuda Wolkswagen, Opel, Ford, Japon ve Kore markaları çok daha başarılı.

Donanım, renk, görünüş vb., zevk meselesi olduğu için yorum yapmam doğru olmaz....

Sıradan sürücülerin BMW de eleştirdiği ve bu markaya yaptığı en büyük kötülük ağır saydıkları hidrolik direksiyonu eleştirmeleri ve yeni F serisinde hidrolik basıncın ayarlanarak manevralarda direksiyonun kuş gibi hafifletilmesi oldu. İş bilmez sürücüler bir BMW güzelliğini yok ettirdiler. Ayrıca BMW de eskiden paketler yoktu. Zevkinize göre araç tasarlanıyordu. Fiyat indirimi oldu ama paketler özellikle bazı versiyonları çok sıradan hale getirdi.

Direksiyon, değerli ve sportif ön takımı olan bir araçta durduğu yerde çevrilmez. İdeal olan aracın üzerinde hafif de olsa hareket olmasıdır. Durduğu yerde çevirmek hem lastikler için hem de direksiyon kutusu için son derece yanlış bir harekettir. Ayrıca direksiyonun tam olarak sağa ya da sola çevrilmesi ve aracın bu durumda uzun süre rölantide beklemesi ya da park edilmesi direksiyon kutusu hidrolik pompa parça keçelerine yük bindirir.

Avrupa yollarında hemen hemen hiç görülmeyen ancak bizde her yere yerleştirilen ve çoğu standart dışı hız kesici kasisler zaten bu araçları gerçekten yıpratıyor. Hele bunların üstünden hiç umursamadan geçen sürücüler olunca.

Audi A3 tamamen Golf platformunda üretilen premium Wolkswagen dir. Ben teknik gözle bakınca Golf almayı tercih ederim.

Tabii özellikle yeni çıkan küçültülmüş A4 formundaki sedan versiyonu da yollarda çokça görülecek ve BMW yi de büyük olasılıkla bir 1 serisi sedan üretmeye yöneltecek.

Sonuç zevkler ve renkler meselesi.....

Ancak bu sınıfta ve başlığa konu model karşılaştırmasında yeni A serisi başarılı gözükse de bence BMW.....
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Triton
 
Mesajlar: 775
Yaş: 64
Kayıt: 24 Haz 2012, 12:14
Konum: İstanbul

Re: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj Ozgur » 17 Eki 2013, 14:51

"Gökte yıldız yerde yıldız" diyerek İkiliden Mercedes derim :D

Alacak olsam aynı yakıt ve motor hacmi ile Audi A3
Festina lente
Kullanıcı avatarı
Ozgur
 
Mesajlar: 3247
Yaş: 49
Kayıt: 19 Eki 2010, 19:05

Re: BMW 1.16D mi Mercedes A180 CDI mı?

Mesaj cem73 » 21 Kas 2014, 01:39

Mercedes'in hem kasası reno bazlı hem motoru reno dacia ile aynı olan 1.5 dci motor konsoldaki ekranda Albea'ya sonradan takılan trident ekran tadında olmuş. Bmwnin arkadan çekiş keyfi daha üstün spor kullanım sağlıyor.
Kullanıcı avatarı
cem73
 
Mesajlar: 26
Kayıt: 17 Kas 2014, 22:12

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 42 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners