1969 Mercedes 280SE W108 Projemiz

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

1969 Mercedes 280SE W108 Projemiz

Mesaj onatozer » 09 Mar 2013, 06:53

Merhaba arkadaşlar,forumdaki birkaç arkadaşın araçla yakın ilgisi ve merakı beni çok mutlu etti, topluluğumuza özel mini bir başlık açmak istedim. Aslında ilk günden beri aracı tamamen bitirmeden görsel paylaşım yapmayı pek düşünmüyordum ancak sürece sizlerin de dahil olmasının hoş olacağına karar verdim.

Hikayemize gelirsek; yıllardır klasik otomobil dünyasıyla içli dışlı olmama rağmen önceleri ilgim genellikle amerikan klasiklerineydi. Hala bu ilgim devam etse de senelerle birlikte kaslı amerikanların yerine zarif avrupa klasikleri daha fazla dikkatimi çekmeye başladı. 16-17 aylık bir '70 mustang tecrübemden aldığım gazla bu sefer günlük de kullanabileceğim bir klasik arayışına girdim. Önceleri 60'ların sonlarındaki Impala'larından bir tane garaja koymayı düşlüyordum. Fakat bir gün yolda birden bire ışıklardan bir araç geçti, Simsiyah bir Mercedes'ti geçen. Hemen yolumu değiştirdim takıldım peşine sağını solunu inceledim. Klasik olsun olmasın hep bir Mercedes fanatiği olarak bir anda aşkı tam kalbimde hissettim, bu araçtan bir tane de benim olmalıydı. Sonra uzun uzun araştırıp okumadığım inceleme, girmediğim forum, konuşmadığım usta kalmadı. Gördüğüm araç klasik SL'lerden sonra tüm dünyada en kıymetli sayılan W108 Coupe'ydi. Bu yıldırım aşkının sonucu olarak bir yıl kadar bütçeme uygun W108 Coupe aradım. Ancak Türkiye'de sayıları iki elin parmaklarını geçmeyecek kadar kalmış Coupe modellerden almak bütçemin bir hayli üstündeydi. Daha sonra Amerika'dan hazır şekilde getirmek için bir galeri ile görüştüm. Ancak fiyatlar öyle uçuktu ki buradakilerden daha pahalıya geliyordu. Böylece W108 Coupe sevdam rafa kalkmış oldu. Ama o üstüste iki far her gece rüyalarıma girip göz kırpıyordu sanki. Uykusuz w108 araştırma gecelerimin birinde çok çok özel bir modelle karşılaştım: 300SEL 6.8 AMG! Bu araç Mercedes'in AMG modeli olup o yıllarda muazzam 24Hours dereceleri elde etmişti. O an durulan aşk yeniden depreşti, acilen bir w108 saloon bulup bu ilk AMG nin homage'ını yapmayı kafaya koydum.

Tam bu noktada hikayenin ikinci bölümü başlıyor; "o" arabayı bulmak... Dünya genelinde ne kadar saygı gören bir kasa olsa da malesef ülkemizde kimi hurdaya verilmiş, kimi saban yapılmış, kimi de çürümeye terkedilmiş öyle güzel araçlar gördüm ki, eli yüzü düzgün olanından değil de ölmek üzere olanlarından bir tanesini hayata döndürmeyi kafama koydum. Aramalarımın sonucunda gerek komik gerek trajik öyle yan hikayelerim oldu ki, sahibiyle telefonda herhangi bir dilde iletişim kuramayıp göremediğimiz aracı mı anlatsam, "aabi bi amalülü (amortisör demek istediğine inanıyorum) patlak diyenimi anlatsam, yoksa hala ilk sahibi olan alkolle arası pek hoş amcamız tarafından neredeyse dayak yiyecek olmamı anlatsam bilemiyorum :) Aylar süren aramaların sonunda nihayet tam aklımdaki kondisyonda (yani bir ayağı çukurda :D ) bir tane bir sabahın köründe buldum. Hem de tam orjinal AMG nin rengi olan kızıl-bordo renginde! Motor ne durumda şasi düzgün mü kaporta çürük mü bakmadan vurulup bir saat içinde yeni aracımın ruhsatını elimde buluverdim.

Hikayemizin üçüncü kısmında ise her klasik toplayanın kaderi sıkıntılı bölüm başladı. Benden önceki pek muhterem(!) sahibi güzelim 6 silindir motorunu çıkarttırıp 2000 dizel motor koyduğu için, bu motorun çıkartılması şart oldu. Bir yandan da gerek amerika ile gerek almanya ile yaklaşık 2 ay süren görüşmeler sonucunda 6.8 AMG motoru oradan getirtmenin neredeyse komple araç getirtmekle eşdeğer olduğunu tecrübeyle sabitledikten sonra Türkiye'de bulabildiğimiz en eli yüzü düzgün 6 ya da 8 silindir motoru koymaya karar verdik. Tam bu aşamada 6.3 V8 siz bir AMG nin gerçek bir AMG olmayacağına karar verip klasik 280SE modeline dönüş yapmaya karar verdim. Hemen akabinde idare eder bir 6 silindir motor bulduk, azar azar motor parçalarını tamamladık. Bu sırada döşemeler komple sökülüp döşemeciye gönderildi. Orjinal rengi olan bej rengi değiştirmeden sıfırlama aşamasından sonra ufak tefek iç kromajlarını da yurt dışından tek tek almaya başladım. Bir iki satırda anlattığım ama aylar süren bu sürecin bana göre en sıkıntılı aşaması olan motor kısmı yarın itibarı ile bitiyor.

Yarın ilk marşımızı basıp ilk kalp atışlarını duyacağız inşallah. Hemen akabinde kasa kaporta-boyaya gidecek. Ancak bu kısımda sizlerden de alacağım fikirler doğrusunda orjinal renginden farklı bir renge dönmeyi düşünüyorum. Şimdilik kararım lacivert iken gün aşırı değişiyor :) Destansı hikayemi heyecanıma ve araçla olan duygusal bağıma vermenizi dileyerek sizleri daha fazla sıkmadan bir kaç kare paylaşmak istiyorum.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
"Watch Idiot Savant"
Kullanıcı avatarı
onatozer
 
Mesajlar: 2188
Kayıt: 27 Nis 2010, 17:02
Konum: Ist-Ank

Re: 1969 Mercedes 280se W108 Projemiz

Mesaj onatozer » 09 Mar 2013, 06:57

Bu arada gerçeğinin bitmesini beklerken evde boş durmayıp bulduğum ilk haline çok yakın bir w108 diecast eskitme çalışmamı da paylaşmak isterim.
Resim
"Watch Idiot Savant"
Kullanıcı avatarı
onatozer
 
Mesajlar: 2188
Kayıt: 27 Nis 2010, 17:02
Konum: Ist-Ank

Re: 1969 Mercedes 280se W108 Projemiz

Mesaj onatozer » 09 Mar 2013, 07:06

Birkaç tane de bittiğinde aşağı yukarı alacağı şekil hakkında fikir vermesi için estetik bir kaç kare:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
"Watch Idiot Savant"
Kullanıcı avatarı
onatozer
 
Mesajlar: 2188
Kayıt: 27 Nis 2010, 17:02
Konum: Ist-Ank

Re: 1969 Mercedes 280SE W108 Projemiz

Mesaj rj2k » 09 Mar 2013, 09:25

arabanin hatlari ve jant kapaklari, farlar direksiyon vb. diger detaylar gercekten cok zarif..
iyi bir secim olmus, siyah lacivert ne kadar asil gorunse de arabanin hatlarini gizleyip "wow etkisini" biraz azaltiyor diye dusunurum hep. kendi bordo rengini begendim, ayni araba mi hatirlamiyorum ama farlari cok benzeyeni almanyadayken marti kanat grisi ve metalik kahve gormustum ben, dusunebilirsiniz :thumbup:
rj2k
 

Re: 1969 Mercedes 280SE W108 Projemiz

Mesaj tarkani » 09 Mar 2013, 10:13

Güzel hiyayenizi bir çırpıda okudum. Klasik araçlardan pek anlamadığım için tavsiyede bulunamayacağım. Ancak hikayenizin mutlu sonunu takip ediyor olacağım
Kullanıcı avatarı
tarkani
 
Mesajlar: 537
Kayıt: 26 Ara 2012, 11:14

Re: 1969 Mercedes 280SE W108 Projemiz

Mesaj onatozer » 09 Mar 2013, 14:05

rj2k yazdı:arabanin hatlari ve jant kapaklari, farlar direksiyon vb. diger detaylar gercekten cok zarif..
iyi bir secim olmus, siyah lacivert ne kadar asil gorunse de arabanin hatlarini gizleyip "wow etkisini" biraz azaltiyor diye dusunurum hep. kendi bordo rengini begendim, ayni araba mi hatirlamiyorum ama farlari cok benzeyeni almanyadayken marti kanat grisi ve metalik kahve gormustum ben, dusunebilirsiniz :thumbup:


Açıkçası boya ustam dahil herkes lacivert renk seçiminin pek doğru olmadığını söylüyor. O nedenle ben de yeni renk arayışlarındayım hazır motor da bitmişken. Söylediğiniz renkleri ben de çok beğeniyorum ancak özellikle metalik renkler tam bir kumar oluyor, ya şaheser çıkıyor ortaya ya da rezalet... İş boyacının o anki ruhi haliyetine kalıyor :roll:

Özellikle söylediğiniz gri renkli cabrio modelini Hangover filminden hatırlar birçok kişi; aracın reklamı tadındaki o sahne:
"Watch Idiot Savant"
Kullanıcı avatarı
onatozer
 
Mesajlar: 2188
Kayıt: 27 Nis 2010, 17:02
Konum: Ist-Ank

Re: 1969 Mercedes 280SE W108 Projemiz

Mesaj onatozer » 09 Mar 2013, 14:08

tarkani yazdı:Güzel hiyayenizi bir çırpıda okudum. Klasik araçlardan pek anlamadığım için tavsiyede bulunamayacağım. Ancak hikayenizin mutlu sonunu takip ediyor olacağım


ilginiz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Görsel olarak her türlü estetik önerilere açığım. Mutlu sona bir an önce ulaşmak dileği ile.
"Watch Idiot Savant"
Kullanıcı avatarı
onatozer
 
Mesajlar: 2188
Kayıt: 27 Nis 2010, 17:02
Konum: Ist-Ank

Re: 1969 Mercedes 280SE W108 Projemiz

Mesaj KKarakuş » 09 Mar 2013, 14:17

Öncelikle bu klasik aşkınızdan dolayı sizi tebrik ederim , takdir edilesi bir durum. Bir aşk , rüyalara kadar girip inat ederek bunu hayata geçirmek güzel bir duygu.

Alman yıldızı'nın 115 kasasını seven ve hayran olan biri olarak , bu projeyi de dikkatle takip edeceğim. İnşallah en kısa zamanda kontağı kendi ellerinizle açar ve keyifli zamanlar geçirirsiniz.

Yolunuz açık olsun.
" İnsanlar hangi dünyaya kulak kesilmişse, öbürüne sağır..! " / İsmet ÖZEL
Kullanıcı avatarı
KKarakuş
 
Mesajlar: 7900
Yaş: 32
Kayıt: 12 Kas 2011, 18:51
Konum: İstanbul

Sonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 54 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners