clk yazdı:Archezia yazdı:
Ayrıca quattro'nun taklitlerinden kaçınalım lütfen...(ortalığı karıştırma vakti geldi.) (:
Ortaligi karistiracak birse yok Archezia, 4-matic quattro'dan eski ama bugün en iyi sistem Audi'ye ait. BMW ve Mercedes'te bunu kabul ediyor. BMW ve Mercedes mekanik bazli 4WD üretirken Audi elektronik bazli. Bu yüzden CLK, SLK, SL gibi araclarda yada BMW cabriolarda 4WD yok ama TT yada tüm Audi cabrio serilerinde var. Audi'nin sistemi ekstra bir alan ihtiyaci duymazken BMW ve Mercedes'in arac icerisinde böyle bir alana ihtiyaci var. Forza Quattro
Burada yanlış bir bilgiyi düzeltmek isterim, yazılanın tam tersine audi bu sistemler arasında en mekanik bazlı olanıdır. Paragratfa bu temele dayanan bilgiler yanlış.
Hangisi daha iyi konusuna ise çok uzun yazı yazmak lazım ama vurgulamak istediğim önemli nokta şu ki günlük kullanımda araçların çeşitli koşullardaki davranışlarında çekiş sistemi ikinci planda kalabiliyor, misal hem kuruda hem ıslakta bir 5 serisi x drive bir audi a6 quattro'dan daha iyi yol tutar, burda etkili olan şey bmw'nin x drive'ından çok mükemmel ayarlı şasisidir mesela. Doğru bir karşılaştırma için aynı lastiklerle çok zorlu karlı tırmanışlar, derin veya sert karda yapılmış zamanlar, kalkış testleri vs lazım. Öteki türlü araçların kalitesi çekiş sistemlerinin yeteneğinin önüne geçiyor. Özetle günlük kullanımda olaya quatro yerine a6 vs. olarak bakmak lazım.
Çok ağır kış koşullarına girilmedikçe olay quattro xdrive 4 matic değil sadece araç modeli oluyor... İnternette bu sistemleri karşılaştıran testlerin çoğu ne yazık ki çok anlamlı olmuyor.