TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

TSF Sedan / SUV / Sport / Tuner / Vintage / Muscle

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj silver » 29 Ara 2010, 23:11

clk yazdı:
Archezia yazdı:
Ayrıca quattro'nun taklitlerinden kaçınalım lütfen...(ortalığı karıştırma vakti geldi.) (:


Ortaligi karistiracak birse yok Archezia, 4-matic quattro'dan eski ama bugün en iyi sistem Audi'ye ait. BMW ve Mercedes'te bunu kabul ediyor. BMW ve Mercedes mekanik bazli 4WD üretirken Audi elektronik bazli. Bu yüzden CLK, SLK, SL gibi araclarda yada BMW cabriolarda 4WD yok ama TT yada tüm Audi cabrio serilerinde var. Audi'nin sistemi ekstra bir alan ihtiyaci duymazken BMW ve Mercedes'in arac icerisinde böyle bir alana ihtiyaci var. Forza Quattro :thumbup:


Burada yanlış bir bilgiyi düzeltmek isterim, yazılanın tam tersine audi bu sistemler arasında en mekanik bazlı olanıdır. Paragratfa bu temele dayanan bilgiler yanlış.
Hangisi daha iyi konusuna ise çok uzun yazı yazmak lazım ama vurgulamak istediğim önemli nokta şu ki günlük kullanımda araçların çeşitli koşullardaki davranışlarında çekiş sistemi ikinci planda kalabiliyor, misal hem kuruda hem ıslakta bir 5 serisi x drive bir audi a6 quattro'dan daha iyi yol tutar, burda etkili olan şey bmw'nin x drive'ından çok mükemmel ayarlı şasisidir mesela. Doğru bir karşılaştırma için aynı lastiklerle çok zorlu karlı tırmanışlar, derin veya sert karda yapılmış zamanlar, kalkış testleri vs lazım. Öteki türlü araçların kalitesi çekiş sistemlerinin yeteneğinin önüne geçiyor. Özetle günlük kullanımda olaya quatro yerine a6 vs. olarak bakmak lazım.
Çok ağır kış koşullarına girilmedikçe olay quattro xdrive 4 matic değil sadece araç modeli oluyor... İnternette bu sistemleri karşılaştıran testlerin çoğu ne yazık ki çok anlamlı olmuyor.
silver
 

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj Clk » 07 Oca 2011, 14:20

Silver, hakaret ettigin bu forumu saatlerini satmak icin kullanmak nasil bir duygu bilmem ama kalkipta mesaj yaziyor olman cok ilginc. Bu yüzü nereden ve kimden buldun merak ediyorum.

Simdi biraz teknik ders verelim sana... Xdrive ve 4-matic merkezi diferansiyelleri klasik 4x4 araclardaki gibi aracin orta alt kisminda ve saftin ortalarindadir. Bu neden ile bu iki sistem spor araclarda, roadsterlerde ve compact sinif araclarda kullanilamaz. Kullanilamaz yanlis. Kullanilir ancak aracin yüksekligi ciddi sekilde arttigi icin hem sürüs konforu hem de emniyetine negatif etkide bulunacaktir. En basit örnek, IX yada 4-matic olarak nitelendirilen araclarin standart modellerine göre daha yüksek olmasidir.

Quattro merkezi diferansiyeli ise aracin ortasinda degil ön aksin hemen arkasinda vites kutusu ile pozisyonlandirilmistir. Bu aracin yüksekligine olan etkiyi ortadan kaldirdigi icin TT gibi kücük bir araca bile bu sistem uygulanabilir.

Tam olarak sistemin mekanik calismasi (Torqe Vectoring kismina dikkat)



Xdrive prensip aciklamasi



Elektronik ile yukarida ki videolarin ne alaksi var dersen Torque Vectoring Elektronic destekli ve en önemli fark quattro'da ESP (XDS) diferensiyel kilidi olarak görev yapiyor. Arka diferansiyel'de ise EDS electronic destek sistemi mevcut.

Bu sistemler hakkinda daha fazla bilgi isteyen .... www.aam.com
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj Clk » 07 Oca 2011, 19:42

Konuya daha detayli yaklasalim ve su soruyu yöneltelim... quattro gercekten diger sistemlerden üstün mü?

Eger üstün ise yukarida ki video'da süper anlatilmis olan güc dagitim sistemi neden asagida ki video'da calismiyor?



Yada asagida ki video'da neden arka sag lastik bosa dönüyor?



Son cümle, neden Porsche AUDI ile ayni holding bünyesinde olmasina ragmen quattro sistemini kullanmiyor ve 4x4'leri icin cözümleri BMW firmasindan satin aliyor ? :D Bir düsünün derim?
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj Archezia » 09 Oca 2011, 05:58


Land Rover'a saygım sonsuz clk. Subaru'yu öylesine söyledim en iyi oladabilir, olmayadabilir. Çünkü bu konuda bir sonuca varmak imkansız, her türlü aracın ezildiği video bulunuyor. Ben de artık bu konuda net bir fikir sahibi olmamaya karar verdim ancak bir markanın fanlığını yapmış olurum çünkü diğer türlü. Videolara bakarak da sonuca varılamıyor, yeterli teknik bilgim zaten olamaz karşılaştırma yapacak kadar. Sizin meslek makine mühendisiydi yanlış hatırlamıyorsam, o yüzden tereciye tere satmaya çalışmanın manası yok zaten (:
Ama ben sadece şehir içinde kullanılan, ufacık kasislerde bile 10 km hıza düşülen jiplere oldum olası karşıyım. Yaşıma rağmen ben dağda bayırda çok araba sürdüm ve o araçlar oraya ait kalmalı bana göre. Sırf daha büyük daha görkemli diye jip almak benim aklıma yatmıyor. Zaten Emre'nin de söylediği gibi bazı kadınlar kaza yaparsam bana birşey olmasın karşıdakini ezeyim mantalitesiyle o araçlara biniyor. Daha önce de söylemiştim bunu bir kadından kendim duyduğumu. Neyse Land Rover'la başladık öyle bitirelim. Bizim okulda Land Rover fanatiği bir matematik hocasının sayfasından iki bölüm;
http://www.fen.bilkent.edu.tr/~mugan/LR/seriesIII/series-III.htm
http://www.fen.bilkent.edu.tr/~mugan/LR/discoII/discoII.htm
"I may be wrong (But I doubt it!)"
Steinhart Nav. B-Uhr TSF Special Edition 23/44
Kullanıcı avatarı
Archezia
 
Mesajlar: 1609
Kayıt: 20 Haz 2010, 22:41

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj Clk » 09 Oca 2011, 09:50

Archezia, bitirme dur. Her markayi yerin dibine gecirdik Range Rover'i da gecirmezsek olmaz :)

Buyrun birde buna bakin :D

TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj punk » 12 Oca 2011, 05:14

clk,

bu olayın ne torkla ne de başka birşeyle açıklaması olabilir. lastiğin materyali bu kadar az sürtünmeye direnemiyorsa başka hiçbir araç ta direnemez :D
Kullanıcı avatarı
punk
 
Mesajlar: 1033
Yaş: 34
Kayıt: 25 Eki 2010, 09:58

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj Clk » 12 Oca 2011, 09:43

Saka bir tarafa dünyanin en iyi aracina yüksek performans lastigi takip buz yada camur üzerine cikartin yürümez.

Ilk ciktiginda 206 GTI SW siparis etmistim arabanin geldigi hafta kar yagmisti. Araci karda yerinden kaldiramamistim :D Burada amac sadece tartisma cikartmak yoksa her aracin komik duruma düstügü durumlar görmek yada yaratmak mümkün.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: TSF Sedan/SUV/Sport/Tuner/Vintage/Muscle

Mesaj 2fast4u » 02 Mar 2011, 11:14

bu baslık nıye yavasladı clk sen frene bastırdın dımı arazıye camura soktun bızı :)))lowrıder kardeslerımızı unutmadık hatırlayalım,,,, guneslı havalar kromaj jantlar gelsın bass larda hafıf akon esıntısı :))))iste sırada asyalı avrupalı amerıkalı lowrıder lar
Resim
Resim
Resim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5580
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 45 misafir

cron
   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners