fsinan » 31 Ara 2012, 11:56
Eskiden sanayide çok vakit geçirirken hayatı Ümraniye sanayide geçmiş, ilgili markaların servisine bile girmemiş çokbilmiş usta bozuntularını dinlerken şu marka beş para etmez, şu millet araba yapamaz. Şu motor dandik ağbi şeklinde diyalogları çok duyardım. Sonra yaptıkları işleri de görünce zaten kaale alınmayacaklarını da zamanla öğrendik.
2006 senesinde C4 alırken çevremdeki istisnasız bu kafadaki herkes aman ağbi alma başın beladan çıkmaz dedi. 125000km'de ve periyodik bakım be kapı kasnağı değişimi dışında "tık" yok. Arkadaşım 2009 sonunda C180 aldı, şanzumanı değişti, direksiyon kutusu değişti. Şimdi bu iki örneğe bakıp Citroen daha iyi araba yapıyor mu diyeceğiz?
Yakın çevremizdeki (istersen sektörün içinde yüz, çevrendeki insanların da örnekleyebileceği araç sayısı birkaçyüzdür, yani bir otomobil fabrikasının belki bir haftalık hat çıkışı) örneklerle genelleme yapıp da şu iyi, bu kötü, bu berbat diyemeyiz.
Markalar model bazında çok iyi işler çıkarıp, çok kötü işler de yapabiliyorlar. Mercedes için eski A serisi neydi? Peugeot için yılın otomobili seçilen 308 neden kaç kişinin kabusu oldu? Efsane kasa olan Astra G, Astra CLassic olarak yıllarca satılırken ve çok tutulurken Opel yıllarca neden direksiyon kutularını düzeltemedi? Yıllarca Alman ADAC değerlendirme kuruluşu sorunsuzluk sıralamasında neden Mazda hep birinci olurken benim Mazda3 kaldırım yolda at arabası gibi anırıyordu? Citroen hep sorunlu berbat araba iken, HDI motor hem turboda hem de püskürtme sisteminde çatlarken maşallah benimki neden tık etmedi, 125000km'de ortalama tüketimi 5.5lt/100km'de? TSI motorlar hani çatlayacaktı? Hesapladınız mı bu motorlar 4 senedir yollarda, hala ne olacağı belli değil diyoruz. Servise giden 200K üstünde km'si olan 1.4TSI motorlar var tıkı yok. Arkadaşımın aldığı 1.16 BMW turbosu neden 4.ayında basınç problemi ile 20 gün servise gömüldü? Hani süper mucit Alman'ların DSG şanzumanı çığır açacaktı? 15K'dan sonra hemen hepsinde mekatronik arızası sebebi ile silkeleme başlıyor ve garanti kapsamında değişip sonra garanti bitince birkaçbintl bayılıyorsunuz? Nerde kaldı üstün Alman teknolojisi?
Netekim, herkesin seçimi kendine, bu işler şans işi. Ama model bazında da bir üretim, dizayn kalitesi olabiliyor, araçtırma yapıp almak lazım. Markaya güvenmeyin.
"Money has no owners, has spenders". -Omar