Ankthas yazdı:Yalnız Grand Seiko mekanik ve spring drive'lı modellerinde kullandığı GS'ye özgü orjinal kadran motiflerini pilli modellerinde kullanmıyor. Genelde düz sunburst ya da özel üretimli modellerde birsürü GS yazılı kadran oluyor.
Öte yandan GS ve Citizen, farklı coatinglerde titanyumda kararmanın ve matlaşmanın önüne geçiyorlar diye biliyorum. Uzun süre GS ve üst düzey Citizen kullanan arkadaşlardan bilgi almak lazım bu konuda.
grand seiko , casio oceanus ve citizen en üst modelleri grade 5 titayum kaplama kullanıyor. Çelikten çok daha sert ve çizilmeye dayanıklılar. Ayrıca çelik gibi parlatılabiliyorlar. Ancak bu tür kasa ve kordon üretmek için yüklü miktarda yatırım yapmak gerekiyor ve japon firmalar duşında bu yatırımı yapan pek yok o yüzden işvicreli firmalarda grade 5 titanyum işleme falan görmek çok mümün değil
JLC'nin diverlarında filan anca var . Mesela bildiğim kadarıyla modeli yanlış hatırlamıyorsam tudorun pelagosu grade 2 titanyum japonların çok gerisinde yani.
grade 5 titanyum kaplama çizilmeye karşı çok dayanıklı bunu kordon klipslerinde diğer saatlere göre çok daha az çizilme olmasından hemen anlıyorsun zaten birkaç ay sonra ancak bir dejavantaj saati hor kullanan birisisin ve bi 5 sene sonra polisaj yaptırmak istedin bu grade 5 titayum kaplamada çok mümkün değil kaplamayı soyacağından altından mat klasik base titanyum metal ortaya çıkacaktır. O yüzden sadece ana fabrika yani japonyaya saati gönderip full bakım parasını ödeyerek cilalama ve kaplama servisinden faydalanabiliyorsunuz ki bunuda sadece markanın en üst modelleri için yapıyorlar. örneğin seiko astron , casio oceanus , grand seiko , f950 satelite wave vs..
ekleme olarak omega planet ocean da grade 5 kullanıyordu galba, quartz seikolarda limited editionlar dışında motifli işlemeli kadran işçiliği yok doğru mesela yukarıdaki resinde sarı GMT limited edition ve dial işlemesi kabarma desenli filan