1. sayfa (Toplam 94 sayfa)

Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 00:36
drk
Herkese merhabalar

Motosiklet başlığına kardeş geldi. :D Biraz daha sessiz, sakin ama kesinlikle çok eğlenceli. Bu başlık altında bisiklet markalarını-modellerini, maceralarımızı kısaca bisiklete dair her şeyi konuşalım. Ayrıca başlığın açılmasına destek olan Acc, tolgi06 ve 2fast4u'ya teşekkürler. :)

İlk olarak ben başlayayım.

Televizyonda, Fransa Bisiklet Turu'nda Lance Armstrong ve diğerlerinin sonucu baştan belli çekişmesini izlerken bir yandan da takımların kullandığı bisiklet markalarına bakıyordum. Hepsini teker teker internetten inceledikten sonra (kazanan takımın da etkisiyle :) ) Trek almaya karar verdim. Yaptığım araştırmalardan sonra(o sene karbon kadrolu elite 9.8 yeni çıkmıştı, zirkonyum kadrolu 8000 serisi de oldukça dikkat çekiciydi) ortalama bir model olan 4500'e karar verdim. Aslında aklım duvarda asılı duran scott'ta(şu an modelini hatırlayamıyorum ama birkaç trek almaya yeticek bir fiyatı vardı.) kalmış olsada Trek'in de oldukça iyi bir seçim olduğunu düşünüyordum ki kullandığım onca zamandan sonra hala aynı görüşteyim.

Bisiklette, yaptığım araştırmalar doğrultusunda birkaç değişiklik yapmak istiyordum. Bunların başında da süspansiyon geliyordu. Açıkcası üzerinde gelen suntour yetersiz izlenimi vermişti.(Sanki yarışa katılacaktım :) ) O sırada duvarda asılı duran Rockshox psylo race'i farkettim. Ayarlanabilir boyu, gidonda kilidi ve rebound ayarıyla tam aradığım şeyi bulmuştum. Üzerinde tüplerinin easton tarafından yapıldığı yazıyordu, o sıralar okçuluk yapan kuzenim de easton markasını bana övünce kararımı kesinleştirdim. Süspansiyon borusu kesilip bisiklete montajı yapıldığı sırada, dışarda başka bir müşterinin birkaç metreliğinede olsa trek 3900 modelini kullanma şansı buldum. O da nesi? İnanılmazdı. Bisiklet yolda adeta yağ gibi kayıyordu. Üstelik benim aldığım bundan daha üst bir modeldi, mantıken daha da iyi olması gerekiyordu. Tabii önceki bisikleti çift süspansiyonlu bir bianchi olan biri için trek attan inip otomobile binmeye benziyordu. :) Yanlış anlaşılmasın bianchiye'de yıllarca büyük bir beğeniyle bindim ama yaptığım hamallığı biraz geç anladım :) Meğerse hafiflik ne kadar önemliymiş. Birkaç aksesuar ekledikten sonra bisiklet hazırdı. Tam hayalimdeki gibiydi. Biraz araştırma, biraz tesadüf, biraz da şansla çok güzel, tam istediğim gibi bir bisiklete sahip olmuştum :D Daha sonra ağırlıklı olarak asfalt zeminde kullandığım için yol lastikleri(saçmalığa bakın, dağ bisikleti alıyorum ve asfaltta kullanıyorum :D ) ve daha iyi frenleme için fren pedlerini değiştirdim.

Yıllar içinde yaptığım sayısız kilometre ve yollarda zevkle geçirdiğim onca zamandan sonra iyi bir karar vermiş olduğumu düşünüyorum. Keyfin yanı sıra, sağlıklı ve sportif bir yaşam için bisikleti herkese tavsiye ediyorum. :thumbup:

Başka üyelerinde başlığa katılımını bekliyoruz. :)

Resim

Resim

Resim

Re: Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 07:40
Clk
Kettler Unisex... Uzun zamandir duvarda asili. Indirmeyi de düsünmüyorum :)

Resim

Re: Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 09:05
herofb
drk konu da bisiklet te çok güzel , belki bende bu vesileyle yıllar sonra tekrar başlarım

Re: Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 09:11
nickynick
Bisiklet deyince Hublot bisikletlerinden başkasını tanımam arkadaş :o Ful karbon olmadan binemiyorum yaw :D

Resim

Re: Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 10:23
2fast4u
konuyu merakla takıp edıyorum .......hadı bısıkletlerı gorelim :thumbup:

Re: Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 15:23
drk
Merak edenler ve yeni bisiklet almayı düşünenler için bisiklet türlerinden ve bisiklet alırken dikkat edilmesi gerekenlerden biraz bahsedelim.

Farklı kullanım alanları ve beklentiler için birçok değişik bisiklet türü mevcut. Dikkat edilmesi gereken öncelik kullanıcının beklentileri olmalı ancak çevremde sıkça görünümünü beğendiği için bisikleti alan sonrasında ise memnun kalmayan ve bisiklet sporundan soğuyan onlarca insan görüyorum. Ülkemiz koşulları göz önüne alındığında, hardtail diye tabir edilen, sadece önde süspansiyonu bulunan dağ bisikletleri oldukça revaçta.

Süspansiyon teknolojisi göze hoş görünmekte ve kullanım konforunu artırmaktadır ancak, dikkatsizce yapılacak bir tercih hem kullanıcıyı yoracak, hemde gereksiz para harcamasına sebep olacak dolayısıyla kişiyi bisikletten soğutacaktır.

Basitçe sınıflandırmak gerekirse, türleri yol yada arazi ağırlıklı kullanım olarak ikiye ayırabiliriz. Tabii bu kategoriler de kendi içinde dallara ayrılıyor. Sıklıkla tercih edilen hardtail tipi bisikletler karma kullanım için idealdir. Birkaç ufak değişiklikle hem yolda hemde arazide rahatlıkla ilerlenebilir. Hem şehir içi kullanımında bozuk yollarla, tümseklerle, kaldırımlarla rahatça baş edebilir, yol bittiğinde ise güvenle ilerlemeye devam edebilirsiniz.

Resim
Tipik bir hardtail bisiklet örneği

Bisiklet kullanımında en büyük sorunlardan biri gücün yere olabildiğince kayıpsız aktarımıdır. Bu aktarımın başlıca düşmanı, konforu sağlayan süspansiyondur. Kullanıcının her pedal çevirişinde esneyerek, enerjiyi soğurur, pedallara ulaşan enerjiyi azaltır ve çok yorularak az yol gidilmesine sebep olur. Ancak kötü yollar için özellikle uzun süreli binişlerde süspansiyon gerçekten işe yarar bir özelliktir. Her iki durumdan da zarar görmemek için çözüm kilitlenebilir süspansiyonlardır. Her ne kadar maliyeti artırsada kullanışlılığı yükselten bir eklentidir. Düz yolda, asfaltta giderken süspansiyonu kilitleyerek enerji tasarrufu sağlayabiliriz.

Çift süspansiyonlu bisikletletler ise çoğunlukla sadece tepe inişi ve ağır arazi koşullarında kullanım için uygundur. Bu bisikletlerde de kilitli süspansiyonlarla enerji kaybını azaltmak mümkün ancak hem kullanıldığı alanın gerektirdiği sağlamlıktan dolayı artan ağırlıkları ve kadro açıları sebebiyle kullanıcısını normak bir yolda oldukça yoracaktır.

Resim

Bu iki kategorinin arasında nispeten daha kullanışlı cross country bisikletleri yer almaktadır.

Resim

Bisikletçinin bir diğer düşmanı ise ağırlıktır. Birkaç gram hafifleme için yüzlerce hatta binlerce lira para harcayan kişiler dahi vardır. Ne olacak ben 5 kilo veririm bisikletim 2 kilo ağır olsun diyenler olabilir ancak pratikte durum bundan farklıdır. Hafif bir bisiklet kullanıcısını oldukça rahat ettirecek, uzun yol keyfini artıracaktır. Eğer sadece asfaltta kullanım için bir bisiklet alınacaksa tercihi yol tipi bir bisikletten yana yapmak doğru olacaktır. Bu bisikletler daha hafif, biraz daha narin yapıdadırlar. Bu tip bisikletlerde kendi içinde kategorilere ayrılmaktadır.

Yarış tipi bisikletler, tamamen performans odaklı yapılırlar, hafiflik ve aerodinami çok önemlidir. Sürüş pozisyonu dolayısıyla alışık olmayan birine rahatsızlık verebilir.

Resim

Yol bisikletlerinin en performanslı modelleri ise zamana karşı yarışlarda kullanılan, sadece hız amaçlı yapılmış bisikletlerdir. Konfor açısından çok rahatsız olsalarda, sizi bitiş çizgisine kadar uçururlar.

Resim

Bu tip bisikletler çoğunlukla yarış amaçlı kullanıldığından şehir içinde kullanılamayacağı düşünülmektedir(Bence yanlış bir düşünce ancak bu konuda birçok farklı görüş mevcut.) Uzun yol kullanımlarında kullanıcıya yormamak ve olabildiğince fazla performans elde etmek adına kullanımı daha yumuşak modeller tercih etmek gerekir. Tur bisikletlerinde aktarma organı olarak dağ yada yol bisikleti parçaları kullanılır. Bazılarında esneme payı kısıtlı ön süspansiyon yada özel alaşımlardan yapılmış çatallar bulunur. Asfalt kullanımı ve uzun yol yapmak için oldukça kullanışlı ve zevklidirler.

Resim

Çok genel olarak bisiklet çeşitlerinden bahsetmeye çalıştım. Bunların dışında farklı amaçlar için özel olarak hazırlanmış birçok alt tür bulunmaklta.

Bir diğer çok önemli konu ise kadro boyudur. Farklı kategorilerde farklı kadro boyları tercih edilmelidir. Rahat ve keyifli bir kullanım için kadro boyuna çok dikkat etmek gerekir. Bunun için çok basit bir ölçüm yeterlidir. Dağ bisikleti kadroları yol bisikletlerine göre daha küçük olmalıdır. Bu sayede arazi koşullarında daha kontrollü ve kıvrak bir sürüş sağlanır.

Re: Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 15:56
Redliner
Valla drk kardeşim gerçekten çok yararlı ve değerli bilgiler vererek güzel bir sunum yapmışsın eline sağlık :thumbup: Bisiklet diyince maalesef aklıma çocukluk ve gençlik geliyor. 33 yaşına geldim ve 15 senedir bisiklet kullanmadığım için bisiklet sadece anılarda şu an. Bir castello terminator bisiklet almıştım en son orta sondu zannedersem. Şu an yazlıkta durur halen ve babam kullanıyor yazları spor olsun diye. Arada aldığım oluyor benimde ama. Bu yukarıdaki güzel bisikletlerin yanında benimki tel maşa gibi kalıyor heralda :D İnsanın kendine ayıracak zamanı azaldıkça bu tarz hobi ve spor faaliyetlerinede yer kalmıyor maalesef. Ama şimdi heves ettim resimleri görünce ne yalan söyleyim....

Re: Tüm Bisikletçiler Buraya

MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 23:50
2fast4u
sondan ikinci trek ınanılmaz o modelde fren varmı marak ettim