Laco (Lacher&Co) Baumuster B - Dikkat Uzun Bir İnceleme
Gönderilme zamanı: 10 Eki 2010, 03:08
Herkese Merhabalar,
Bir süredir hem forumdan hem de saat dünyasından uzak kalmama rağmen TSF'yi vakit buldukça takip etmeye çalışıyordum ancak bu sürede de boş durmadım tabii ki
Bir süredir B dial pilot saatlerine olan hayranlığım iyice avuçlarımı kaşındırdı ve biraz araştırmanın ardından LACO (by Lacher) ya karar kıldım. Öncelikle bu markayı ilk defa tanıyacak olanlar için firmanın tarihçesinden bahsedeyim biraz.
1925 yılında Almanya'da kurulan Laco, 1940'lara gelirken ortaklarından birisinin ayrılmasından itibaren kalan ortağının manuel ve daha sonradan da otomatik mekanizmalar üreten Durowe'yi satın almasıyla büyük bir atılım yapar.O devirlerde yapılan saatlerin kalitesi ve sağlamlığının kendisini ispat etmesi üzerine Alman ordusu tarafından özellikle pilotlar için , IWC, Stowa, Lange&Sohne ve Wempe ile birlikte saatler geliştirmesi konusunda yetki verilir ve pilot saatleri tasarlayarak üretir. Savaş sırasında hava saldırıları sonucunda fabrikalarının bulunduğu (ki bu bölge aynı zamanda birçok saat ve saat parçası üreticisinin merkezi konumundaydı) Pforzheim bölgesi ciddi hasar alır ve Laco da bunlardan etkilenen fabrikalardan biridir.
Ancak savaşın hemen ardından Marshall yardımları sayesinde 1949 yılında tekrar üretime başlayan firma, 1959 yılına gelindiğinde aylık 80.000 bin adetlik üretimi ve 1400'e yakın çalışanıyla tam bir dev olmuştur.
Bu süreç de hali hızarda Amerikalı Timex grubu tarafından satın alınan firma, ağırlıklı olarak elektronik saat mekanizmalarına yoğunlaşması ve 1970'lerde başlayan quartz saat fırtınasından ciddi yaralar almıştır.
Çok uzatmayayım, son olarak 1988 yılında isim haklarının şirket yöneticisi tarafından satın alınmasıyla(ki daha önce Timex'den İsviçreli bir saat üreticisi tarafından alınmıştır) bugünkü yapısını kazanmış ve Laco olarak ağırlıklı pilot saatleri ve diğer saat modellerini üretmeye devam etmektedir.
Şu an itibarıyla Laco, pilot, navy ve squad olarak üç farklı segmentte saatler üretmeye devam etmektedir.
Bu arada pilot saatleriyle ilgili olarak ufak bir ayrıntı vermem gerekirse. Pilot saatleri iki farklı kadrandan oluşuyorlar. Birincisi A-Type denilen (resim-1) ve de B-Type denilen(resim-2). Laco tarafından alman pilotları için üretilen orjinal pilot saatleri her iki kadran modeli içinde 55mm çapında idi. Bu sayede pilotlar giydikleri kalın montlarının üzerine bu saatleri rahatça oturtabiliyor ve kullanım kolaylığı sağlıyordu.
-Resim 1
-Resim 2
Laco, bu iki orjinal modelin anısına 500'er adet sınırlı sayıda üretim yaptı.
Gelelim benim rüyalarıma giren Baumuster B'nin ayrıntılarına. Bu saat aşağıda (şu an için) amatörce çekilmiş ilk görüntülerini verdiğim, orjinal B-Type'ın bir replicası olarak üretiliyor. Hali hazırda mekanizma olarak hem Miyota 8215 hem de ETA 2824-2 mekanizma olarak iki seçenekli üretiliyor. Ben önce Miyota'ya bir şans vermeyi düşünürken, birkaç yerde üstüste Miyota kullanıcılarından şikayetler okuyunca rotamı ETA mekanizmalı modele çevirdim. Ve doğal olarak da iki katından biraz fazla fiyat farkı ödedim
Bundan sonrasını da aşağıda ekledim resimler ve altlarındaki yorumlarımla devam edeyim.
Öncelikle siyah uzun bir karton kutu içinde gelen saatin kutusu açıldığında içinde suni deriden yapılmış fermuarlı bir çanta çıkıyor. Saat ve yedek kayışı ile mekanizmalar için hazırlanmış olan kullanım kılavuzu bu kutunun içerisinde bulunuyor. Görünüm olarak bence fiyatının karşılığını veren bir paketleme. Ayrıca bu kutuyu, seyahatler esnasında yedek saatinizi koyarak kullanmanızda mümkün ki bu da sanırım saatlerinden ayrılmak istemeyenler için artı puandır. Kutudan çıkan ikinci bir evrakta ise saatin çeşitli konumlarda mekanizmasının sapma değerleri verilmiş. Almanca olduğu için detaylara çok hakim olamadım ancak sadece bir yerde +1 saniye olması beni hayrete düşürdü. Bu test sanırım sertifikanın altında yazdığı gibi 22.12.09 tarihinde yapılmış.
Fotoğrafların çok amatörce-aceleyle yetersiz ışık koşullarında çekildiğini tekrar hatırlatırım. O yüzden saatin duruşla ilgili önyargılı olmayın. Kutuda saat ile birlikte gelen iki farklı tonda kahverengi kayış var. Yedek kayışın üzerinde de pin'lerin bulunması ilk dikkatimi çeken şey oldu.
42mm çapında satin finish denilen bir kasaya sahip saat, safir kristal bir cama sahip. Bu sayede birçok açıdan baktığımda saatin yansıma yapmadığını ve kolaylıkla okunabildiğini tespit ettim. Ayar(kurma) kolu ise yaklaşık olarak 0.3-0.4 cm dışarda diamond crown tipinde. B type olması nedeniyle akrep küçük ve ortada yer alırken, yelkovan dışarda ve kadranda öne çıkıyor. Ufak bir hatırlatma orjinal B type'larda gün göstergesi bulunmuyordu ancak gününü şaşırmakta oldukça başarılı bir adam olarak bunun faydalı olacağını düşündüm ve tercihimi bu yönde kullandım. Siyah kadran üzerine beyaz olarak işlenen rakamlar oldukça başarılı ve gayet temiz çalışılmış görünüyor. Saat kolunda 12 hizasında firmanın imzası mevcut.
Saat ile birlikte gelen her iki kayış da perforated denilen iki katmandan oluşan ve aralarında delikler vasıtasıyla hava almayı kolaylaştıracak şekilde dizayn edilmiş. Bu sayede terlemelerin bir miktar önüne geçiliyor sanırım.
Arka kapağı şeffa olan saatin üzerinde firmanın adının yazılı olduğu ETA mekanizmasını görmek mümkün. Bu arada saat 5 ATM (50 metre) su geçirmezlik özelliğinde. Pilot saatlerinde suyla temas pek olmayacağı düşünüldüğünden bu oldukça standart ve yeterli bir özellik.
Gelelim saatte beni en çok etkileyen bölümüne. LUME. Şu kadarki aşağıdaki görüntü tam karanlıkta ve sadece 5 saniyelik bir ışığa tutulması sonucunda oluşan lume. Hemen altındaki fotoğrafta da yine aynı süreye tabi tutulan Steinhart'ım ile aralarındaki farkı görebiliyorsunuz. Eğer Steinhart'ınmın lume'unda bir sorun yoksa (ki bunu düşünmeye başladım), kesinlikle 10 fersah ilerde.
Son olarak saat ile ilgili henüz kullanım yorumlarımı ve mekanizmanın doğruluğunu test etmedim. O yüzden 1 hafta boyunca kullanıp, görüşlerimi yine sizlerle paylaşmayı (ve tabii daha iyi fotoğraflarla) düşünüyorum. Herkese şimdiden iyi pazarlar ve iyi haftalar dilerim.
BURAK
Bir süredir hem forumdan hem de saat dünyasından uzak kalmama rağmen TSF'yi vakit buldukça takip etmeye çalışıyordum ancak bu sürede de boş durmadım tabii ki
Bir süredir B dial pilot saatlerine olan hayranlığım iyice avuçlarımı kaşındırdı ve biraz araştırmanın ardından LACO (by Lacher) ya karar kıldım. Öncelikle bu markayı ilk defa tanıyacak olanlar için firmanın tarihçesinden bahsedeyim biraz.
1925 yılında Almanya'da kurulan Laco, 1940'lara gelirken ortaklarından birisinin ayrılmasından itibaren kalan ortağının manuel ve daha sonradan da otomatik mekanizmalar üreten Durowe'yi satın almasıyla büyük bir atılım yapar.O devirlerde yapılan saatlerin kalitesi ve sağlamlığının kendisini ispat etmesi üzerine Alman ordusu tarafından özellikle pilotlar için , IWC, Stowa, Lange&Sohne ve Wempe ile birlikte saatler geliştirmesi konusunda yetki verilir ve pilot saatleri tasarlayarak üretir. Savaş sırasında hava saldırıları sonucunda fabrikalarının bulunduğu (ki bu bölge aynı zamanda birçok saat ve saat parçası üreticisinin merkezi konumundaydı) Pforzheim bölgesi ciddi hasar alır ve Laco da bunlardan etkilenen fabrikalardan biridir.
Ancak savaşın hemen ardından Marshall yardımları sayesinde 1949 yılında tekrar üretime başlayan firma, 1959 yılına gelindiğinde aylık 80.000 bin adetlik üretimi ve 1400'e yakın çalışanıyla tam bir dev olmuştur.
Bu süreç de hali hızarda Amerikalı Timex grubu tarafından satın alınan firma, ağırlıklı olarak elektronik saat mekanizmalarına yoğunlaşması ve 1970'lerde başlayan quartz saat fırtınasından ciddi yaralar almıştır.
Çok uzatmayayım, son olarak 1988 yılında isim haklarının şirket yöneticisi tarafından satın alınmasıyla(ki daha önce Timex'den İsviçreli bir saat üreticisi tarafından alınmıştır) bugünkü yapısını kazanmış ve Laco olarak ağırlıklı pilot saatleri ve diğer saat modellerini üretmeye devam etmektedir.
Şu an itibarıyla Laco, pilot, navy ve squad olarak üç farklı segmentte saatler üretmeye devam etmektedir.
Bu arada pilot saatleriyle ilgili olarak ufak bir ayrıntı vermem gerekirse. Pilot saatleri iki farklı kadrandan oluşuyorlar. Birincisi A-Type denilen (resim-1) ve de B-Type denilen(resim-2). Laco tarafından alman pilotları için üretilen orjinal pilot saatleri her iki kadran modeli içinde 55mm çapında idi. Bu sayede pilotlar giydikleri kalın montlarının üzerine bu saatleri rahatça oturtabiliyor ve kullanım kolaylığı sağlıyordu.
-Resim 1
-Resim 2
Laco, bu iki orjinal modelin anısına 500'er adet sınırlı sayıda üretim yaptı.
Gelelim benim rüyalarıma giren Baumuster B'nin ayrıntılarına. Bu saat aşağıda (şu an için) amatörce çekilmiş ilk görüntülerini verdiğim, orjinal B-Type'ın bir replicası olarak üretiliyor. Hali hazırda mekanizma olarak hem Miyota 8215 hem de ETA 2824-2 mekanizma olarak iki seçenekli üretiliyor. Ben önce Miyota'ya bir şans vermeyi düşünürken, birkaç yerde üstüste Miyota kullanıcılarından şikayetler okuyunca rotamı ETA mekanizmalı modele çevirdim. Ve doğal olarak da iki katından biraz fazla fiyat farkı ödedim
Bundan sonrasını da aşağıda ekledim resimler ve altlarındaki yorumlarımla devam edeyim.
Öncelikle siyah uzun bir karton kutu içinde gelen saatin kutusu açıldığında içinde suni deriden yapılmış fermuarlı bir çanta çıkıyor. Saat ve yedek kayışı ile mekanizmalar için hazırlanmış olan kullanım kılavuzu bu kutunun içerisinde bulunuyor. Görünüm olarak bence fiyatının karşılığını veren bir paketleme. Ayrıca bu kutuyu, seyahatler esnasında yedek saatinizi koyarak kullanmanızda mümkün ki bu da sanırım saatlerinden ayrılmak istemeyenler için artı puandır. Kutudan çıkan ikinci bir evrakta ise saatin çeşitli konumlarda mekanizmasının sapma değerleri verilmiş. Almanca olduğu için detaylara çok hakim olamadım ancak sadece bir yerde +1 saniye olması beni hayrete düşürdü. Bu test sanırım sertifikanın altında yazdığı gibi 22.12.09 tarihinde yapılmış.
Fotoğrafların çok amatörce-aceleyle yetersiz ışık koşullarında çekildiğini tekrar hatırlatırım. O yüzden saatin duruşla ilgili önyargılı olmayın. Kutuda saat ile birlikte gelen iki farklı tonda kahverengi kayış var. Yedek kayışın üzerinde de pin'lerin bulunması ilk dikkatimi çeken şey oldu.
42mm çapında satin finish denilen bir kasaya sahip saat, safir kristal bir cama sahip. Bu sayede birçok açıdan baktığımda saatin yansıma yapmadığını ve kolaylıkla okunabildiğini tespit ettim. Ayar(kurma) kolu ise yaklaşık olarak 0.3-0.4 cm dışarda diamond crown tipinde. B type olması nedeniyle akrep küçük ve ortada yer alırken, yelkovan dışarda ve kadranda öne çıkıyor. Ufak bir hatırlatma orjinal B type'larda gün göstergesi bulunmuyordu ancak gününü şaşırmakta oldukça başarılı bir adam olarak bunun faydalı olacağını düşündüm ve tercihimi bu yönde kullandım. Siyah kadran üzerine beyaz olarak işlenen rakamlar oldukça başarılı ve gayet temiz çalışılmış görünüyor. Saat kolunda 12 hizasında firmanın imzası mevcut.
Saat ile birlikte gelen her iki kayış da perforated denilen iki katmandan oluşan ve aralarında delikler vasıtasıyla hava almayı kolaylaştıracak şekilde dizayn edilmiş. Bu sayede terlemelerin bir miktar önüne geçiliyor sanırım.
Arka kapağı şeffa olan saatin üzerinde firmanın adının yazılı olduğu ETA mekanizmasını görmek mümkün. Bu arada saat 5 ATM (50 metre) su geçirmezlik özelliğinde. Pilot saatlerinde suyla temas pek olmayacağı düşünüldüğünden bu oldukça standart ve yeterli bir özellik.
Gelelim saatte beni en çok etkileyen bölümüne. LUME. Şu kadarki aşağıdaki görüntü tam karanlıkta ve sadece 5 saniyelik bir ışığa tutulması sonucunda oluşan lume. Hemen altındaki fotoğrafta da yine aynı süreye tabi tutulan Steinhart'ım ile aralarındaki farkı görebiliyorsunuz. Eğer Steinhart'ınmın lume'unda bir sorun yoksa (ki bunu düşünmeye başladım), kesinlikle 10 fersah ilerde.
Son olarak saat ile ilgili henüz kullanım yorumlarımı ve mekanizmanın doğruluğunu test etmedim. O yüzden 1 hafta boyunca kullanıp, görüşlerimi yine sizlerle paylaşmayı (ve tabii daha iyi fotoğraflarla) düşünüyorum. Herkese şimdiden iyi pazarlar ve iyi haftalar dilerim.
BURAK