A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

İsviçre ve Avrupa Mekanizmalı Saat İncelemeleri ve Kutu Açılışları Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, İsviçre Saat İncelemeleri Bölümümüzde Üyelerimizin ve TSF'nin İncelediği İsviçre ve Avrupa Üretimi Mekanizmalı Saat Marka ve Modellerinin Kutu Açılış, İzlenim, Teknik Mekanizma Verileri, Makro Fotoğraf, Video, Tavsiye ve Yorumlarını Kapsayan Birçok Değerlendirme Kriterine Ulaşabilirsiniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj afl » 22 Eki 2017, 00:52

Resim

2016 yılında hem Basel fuarına gitmiş hem de oradan boş gelmeyip bir A.Lange & Söhne Datograph up & down Rose Gold 405.031 ile dönmüştüm. Datograph’ı bir buçuk yıldan fazladır kullanıyorum. Ve artık forumda en sevdiğim bölüm olan kullanıcı incelemeleri için bir değerlendirme yapma zamanı geldi diye düşünüyorum. Kutu açılışında A.Lange & Söhne tarihinden çok kısaca bahsetmiştim, şimdi biraz daha detaya girmek yerinde olur.
Merak edenlere kutu açılış linkimiz: http://forum.saatforumu.com/viewtopic.php?f=13&t=21697#axzz4w9K3LAsp

Önce Ferdinand A. Lange ve firmanın tarihçesinden biraz bahsedip sonra detaylı olarak Datograph’a devam edeceğim. Biraz uzun ve detaylı olacak, ancak şunu söylemeliyim ki oldukça ilginç bilgiler edineceksiniz. Okumak isteyenlere hafta sonu eğlencesi olsun. Okumaya üşenenler resimlerle eğlenir umarım.

Ferdinand A. Lange ve A. Lange & Söhne
Resim

Zamanın önemli saat ustası Gutkaes’in (Dresden Opera binasındaki meşhur saati yapan usta – ALS nin big date’ine birebir ilham olmuştur) yanında çırak olarak başlayan Ferdinand A. Lange çok kısa sürede yetenek, zeka ve adanmışlığını ispat edince, eğitim süresini en üst düzeyde bitirir ve 1837de kendisine çok şey katacak olan avrupa seyahatine başlar. Fransa o zamanlar hala en önemli saat ustalarını barındırmaktadır. Lange Paris dışında bir horoloji fabrikasında çalışmaya başlar. Fabrika efsane Abraham Louis Breguet’in yanında yetişmiş olan Joseph Thaddäus Winnerl tarafından yönetilmektedir. Lange olağanüstü zekası, yeteneği ve merakıyla saat ustalığını geliştirir ve çığır açan yenilikler üzerine çalışırken Sorbonne Üniversitesinde de astronomi ve fizik eğitimi alır.
Ferdinand A. Lange ne kadar gelenekselliğe bağlı olsa da saat ustalığını bir bütün olarak inceler ve hem ölçüm, hem üretim hem de tezgah ve ekipman olarak horolojinin önemli eksiklerini görür. Aklındaki mükemmeliyete ulaşmak için sadece bir usta olmanın yetmeyeceğini farkedip, bu konularda da çalışmaya başlar ve gördüğü her şeyi not alır.
Söylemekte fayda var, bugün bile onun not defterleri en değerli horolojik miraslardan sayılıyor :geek:
Çoğumuz bilmeyiz ama saatçiliğin zirve yaptığı o dönemlerde iki büyük handikap vardı. Birincisi hiçbirşey için belirlenmiş standardlar yoktu, İkincisi ise metrik sistem yoktu ve tüm ölçümler “Parisian ligne” ile yapılıyordu. (1Parisian ligne = 2.2558 millimetre).
Lange bir yandan tüm gözlem ve ölçümlerini not ederek ve bunların analizlerini yaparak zamanın ilk standardlarını belirleyip bunları notlar, grafikler, çizelgeler ve tablolar haline getirirken, diğer yandan üretimi kolaylaştıracak yeni alet ve techizat icat etmekle de uğraşıyordu. Ama en önemlisi bu kadar hassas ölçümlerin olduğu bir alanda metrik sistem olmalı diye düşündü ve horolojinin tüm ölçüm ve hesaplarını metrik sisteme ilk o geçirdi :super:
Henüz 30 yaşında bile değildi ve bugün her alanda ama özellikle mühendislikte hayranlıkla baktığımız Almanya bile metrik sisteme Lange’den tam 15 yıl sonra geçmeyi becerdi :shock: :shock:
Avrupada özellikle Fransa, İsviçre ve İngiltere’de gördüklerini uygulamak üzere tekrar ülkesine döndü ve ustasının kızıyla evlenerek memleketi Saksonya ya yerleşti.
Glashutte ulaşımı zor bir vadide kurulmuş gözden uzak eski bir maden kasabasıydı ve madenlerin kapanmasıyla yetişmiş, yetekli ve el becerisi yüksek birçok kişi işsiz kalmıştı. Lange Glashutte ile İsviçre’de gördüğü dağların arasında kalmış saat üretiminin merkezi olmuş sessiz sakin kasabalar arasında büyük benzerlik görüyordu. Saat üretimi için en uygun ortam olan sessizlik, sükunet ve yüksek konsantrasyonun sağlanabileceği bu bölge pekala yetişmiş iş gücüyle çok uygun olabilirdi. 1843 yılında Saksonya yönetimine yazmaya başladığı mektuplar 1845 yılında sonuç verdi ve detaylı bir iş planı ile saat üretimi için 1848 – 1854 yılları arasında 7 ayrı yatırım için ödenek aldı ve Glashütte’nin horolojik yürüyüşü de başlamış oldu. 15 çırakla başlayan eğitim ve üretim bugünkü seviyesine ulaştı. Bugün takdir ettiğimiz Glashutte, Moritz Grossmann ve daha nice markalar o günlerin çırakları ve Lange’ye destek veren diğer saat ustası arkadaşları tarafından kuruldu. Aynı zamanda 1848 de teklif edilen belediye başkanlığını kabul edip 18 yıl boyunca bu görevi de yürüttü.
Tüm çarkların stabil şekilde durmasına olarak veren 3 çeyreklik plate’ ten,metrik sisteme, dişli hesaplama tablolarından diğer standartların oluşturulmasına ve bir çok ekipman geliştirilmesine kadar önemli işlere imza attı.
Oğullarından Richard Lange iki Siemens mühendisinin bir çalışmasını okurken Balance spring’in elsatikiyetini artırmak için metal ilavesi yapılabileceğini farketti ve derhal bununla ilgili çalışıp patent aldı. Daha sonra ise Richard Straumann bu buluşun bugün hepimizin bildiği Nivarox® Hairspring adı altında pazarlamasını yaptı :geek:

Yıllar boyunca A.Lange & Söhne’nin gelişimi devam etti ama ikinci dünya savaşında bombalandı, el değiştirdi ve unutulmaya yüz tuttu. Ta ki Berlin duvarının yıkılmasıyla Walter Lange atalarının mirasına sahip çıktı ve 1990 yılında 66 yaşında sıfırdan başladı. Yanında ise “bana göre” modern horoloji dünyasının tek büyük dahisi Günter Blümlein vardı. Blümlein IWC ve JLC yi eski günlerine döndürmüş tabiri caizse yeniden şahlandırmıştı. 2001 de vefat eden bu büyük deha bence , Philippe Dufour, Biver, Nicholas Hayek karışımı hatta toplamı seviyesinde bir şahsiyetti. Walter lange ve Günter Blümlein meşhur pozu.
Resim

Birlikte sadece 4 yıl içinde ilk koleksiyonu hazırladılar ve büyük bir geri dönüş yaptılar. Meknizmadaki mükemmeliyet, her bir parçadaki işçilik seviyesi, genel görünüm ve yüksek kalite ile ilk günden itibaren en iyi saatleri üretmek üzere mesaj verilmişti. Bugün A. Lange & Söhne Richemont group bünyesinde olsa da bu yıl 93 yaşında vefat edene kadar Walter Lange hala işinin başındaydı ve geçen yıl onur ödülü almıştı. İlk Koleksiyon
Resim

Lange nin mottosu kurucusunun” her bir saatte baştan sona ve en küçük detaya kadar mükemmeliyet” sözü oldu. Bugün de A. Lange & Söhne yılda 5000 kadar saat üretiyor (Patek Phlippe’in sadece onda biri kadar) ve geleneğinden asla ödün vermiyor.
- Çelik kasa kullanmıyor,
- Spor model üretmiyor
- Reklam yüzü, sponsorluk ya da marka elçisi kullanmıyor
- En uygun fiyatlı saatinden 2,6 milyon euroluk grand complication’a kadar bütün parçalarda aynı işçilik kalitesini sağlıyor. Ucuzda düşük işçilik, az işçilik gibi bir şeyi kabul etmiyor.
- Mühendislik ve dizayn olarak en üst düzey saatleri üretiyor.

Bugün hala üç büyükler olarak anılan Patek Philippe, Audemars Piguet ve Vacheron Constantin arasında değil.
Benim şahsi fikrim hiçbir zaman da bu üçlü arasında olmayacak çünkü şu anda bile üçünden de üstün. Yakın bir gelecekte A. Lange & Söhne ve ardından diğer üçlü diye sıralama olabilir ki bence daha gerçekçi olur.
Gelelim artık Datograph’a.


DATOGRAPH 405.031 Rose Gold, Siyah Kadran.

Resim
Birçok saat severe göre ki bunların içinde profesyönel çalışanlar, medya, büyük ustalar ve koleksiyonerler de var, Datograph modern kronografların en üst noktası olarak kabul görüyor. Yaşayan en büyük usta sayılan Philippe Dufour da işçilik, kalite ve mekanizma mükemmeliyeti olarak bu ssati en üste koyuyor. Hatta 2006 da Revolution dergisinin kurucusu Wei Koh ya verdiği röportajda Datograph’ın son işçilik olarak hiçbir seri üretim saatle kıyaslanamayacağını belirtip, en iyi 10 mekanizmayı Datographın yanına koyun ve gördüğünüzü söyleyin, bu en iyi yoldur. Birebir gerçek kıyaslama budur diyor. Dufour’un satın aldığı tek saatin bir rose gold datograph olduğunu düşündüğümüzde bu modele bazı saat severlerin niye Dufourgraph dediğini anlamak da güç değil.

Datograph ilk kez 1999 da Basel de sahneye çıkıyor. O zamanlar A. Lange & Sohne Baselworld’e katılıyordu. Oldukça büyük ses getirmişti çünkü ana akım yüksek horoloji markalar içinde kendi inhouse kronograf mekanizmasını üstelik mükemmel olarak ilk üreten ve kullanan marka olarak çıkmıştı. Patek yıllarca Valjoux kullanmış ve sonra Lemania’ya geçmişti, Rolex Daytona Valjoux dan Zenith El Primero ya devam etmişti, AP Dubois Depraz ve Piguet 1185 kullanıyordu. Horolojinin zirvesindeki markalarda en üst düzeyde inhouse chronograph mekanizma üretebilen yoktu. A. Lange & Söhne den sonra, Rolex C.4130 mekanizmasını 2000 yılında , Patek Philippe CH28 i 2006 da Vacheron Constantin de C.5200ü Patek'den hemen sonra çıkardılar.

1999 Basel’de Patek ve A. Lange & Söhne standları yanyanaydılar. Patek Philippe yönetim kurulu başkanı ve sahibi Philippe Stern Lange standında Datograph’ı dikkatle ve hafif çatık kaşlarla incelerken dostu, koleksiyoner ve web sitesi sahibi Peter Chong görüyor ve nasıl diye soruyor. Stern güzel deyip aceleyle kendi yerine dönüyor. Peter Chong daha sonra bir yazısında, kendisinin de katıldığı o akşam yemeğinde Patek üst düzeyinin ciddi olarak bunu konuştuğunu ve beğenilerini gizleyemediklerini anlatıyor.

1999 da platin olarak çıkan ilk version, 2012 up down olarak geliştiriliyor ve 2015 de de Rose Gold sunuluyor. Genel özellik olarak 41 mm Rose gold kasa 13.1 mm kalınlık, 60saatlik güç rezervi, saniye durdurma özellikli mekanizmaya sahip, kadranda baton uygulanmış indisler, lüme kollar, büyük tarih göstergesi ve anlık atlamalı dakika sayaçlı flyback chronograph’a sahip bir saat . In house Lange balans çarkı ve hairspring kullanan 451 parçadan oluşan 46 taşlı L951.6 kalibre kullanılmış. Antireflective safir kristal cam hem önde hem arkada kullanılmış.
Resim

KASA ve KAYIŞ
Bahsettiğimiz gibi 41mm rose gold bir kasa ve 13.1 mm kalınlığa sahip. Safir camı çerçeveleyen parlak konveks bir bezel var. Butonların olduğu bölge ise fırçalanmış, tekrar altta parlak bir kısım ve arka camı çevreleyen bu kez konkav bezel ile kasa tamamlanmış. Boynuzlar kasaya monte edilmiş. Elde dikilmiş Kırmızı-Kahve rengi kroko bir kayış yine rose gold Lange pin buckle ile tamamlanmış.
Resim
Saat 10 yönündeki buton tarih ayarı için, saat 2 ve 4 yönündeki butonlar da flyback kronograf için.
Resim
Resim
Tepe bir kademeli. Tek çekişte saat ayarı yapılıyor. Tepe kapalıyken de kurma işlevi görüyor. Doğal olarak dalgıç saatlerde gördüğümüz vidalı tepe yok.
Resim

KADRAN
Resim
Tüm langeler gibi kadran saf gümüşten yapılmış. Siyah kadran en dışta bir takometreye sahip. Saniye aralıkları 5’e bölünmüş ki bu da 18000 vuruşluk mekanizmaya uygun. Saat 6 yönünde modele ismine veren AB-AUF güç rezervi göstergesi var. Merkezden kaçık olarak dokuz yönünde gümüş rengi alt kadranlı saniye göstergesi ve üç yönünde gümüş rengi alt kadranlı dakika sayacı var. Akrep, yelkovan ve kronograf saniyesi pembe altından, akrep ve yelkovanda lüme de var. Saniye kolu ve kronograf dakika kolu ise mavileştirilmiş çelik.
Ön ve arka tarafta Mohs 9 sertlik derecesine sahip safir kristal cam kullanılmış.
Saat göstergeleri pembe altından baton şeklinde uygulanmış. Tarih penceresi de yine pembe altından. Tarih ise beyaz fon üzerine siyah fontlarla verilmiş. Tarih penceresi bir Lange imzası olan big date tabi ki. Bu tarih penceresi de yine pratik bir Lange mühendislik çözümü ile yapılmıştır. Biraz açalım.
Bildiğiniz gibi genelede tarih penceresinden görülen tarih mekanizmadaki en büyük diskin çevresine sıralanan rakamlarla yapılır. Rakamlar ne kadar büyürse disk de o kadar büyür ve tabii ki saatin çapı da artar. 40mm civarındaki bir saate koyacağınız rakam boyu da bellidir ki bazen görünürlüğü artırmak için cyclops (büyüteç ) kullanılır. Bakınız sub date.
Peki Lange nasıl oluyor da bu kadar büyük tarih fontlarını sığdırabiliyor? Basit ve dahiyane bir çözümle, onlar ve birler basamağı için iki farklı disk kullanıp bunları üst üste getiriyor.
Aşağıdaki resim çok daha iyi açıklıyor sanırım. Özellikle Patek ve Lange’deki rakam büyüklük farkına dikkatinizi çekerim.
Resim

MEKANİZMA
A.Lange & Söhne’nin kendine ait L951,6 kodlu,18.000 vuruşlu elle kurmalı ve stop second özelliğine sahip bir mekanizma kullanılmış. Mekanizma 451 parçadan oluşuyor ve 60 saat güç rezervli. Ayrıca 46 taşlı ve 4 altın yüzüklü (chatons). Kaldıraç eşapmanlı olan mekanizma ayrıca yine inhouse Lange balance spring barındırıyor. Köprüler ve plakalar alman gümüşü. Öyle ki bu alman gümüşü, gümüşün bakır, nikel ve çinko ile bir alaşımı ve zaman içinde kendine has bir patina alıyor. Ayrıca her balance cock elde işlenmiş ve birbirinden ayrı. Saatinizi gösterdiğinizde kimin yaptığını size söyleyebiliyorlar. Bir nevi yapan ustanın imzası var. İşte bu köprüler ve plakalarda kullanılan gümüş ile elde işlenen balance cock Lange’nin kendine has bir ayrıcalığı.
Resim
Resim
Mekanizma 5 ayrı pozisyonda test ediliyor. Ve yine bir tek A.Lange ve Söhne ‘ye has bir uygulama ile her mekanizma saat bittikten ve test edildikten sonra sökülüp başka bir usta tarafından ikinci kez toplanıyor. Bu “double assembly” bir tek A.Lange & Söhne tarafından yapılıyor. Bu konuda da dünyada tek. Kronograf mekanizması hemen tüm saat ustalarınca en zor komplikasyon olarak gösterilir. Hatta Cartier’in büyük saat ustası ve teknik departman yöneticisi Bayan Kasapi kronograf yapımının tourbillondan çok daha zor ve zaman alıcı bir iş olduğunu belirtmiştir. Datograph, column wheel chronograph kullanıyor ve yine üstüne başka hiçbir saatte olmayan anlık dakika atlayışını ekliyor. Kronograf mekanizmasında dakika tam olarak 60.saniyede saniye ile beraber atlıyor. Kronograf saati olanlar kendi kronograflarının dakika değişimini gözleyerek farkı anlayabilirler. Bu da yine Lange mühendisliğinin bir üstünlüğünün bir göstergesi.
Resim

GENEL
Sonuç olarak Datograph teknik üstünlüklerinin yanısıra dizayn olarak da son derece zarif ve şık bir saat olarak günümüz ikonları arasında yerini almış durumda. Ana akım markalar arasındaki en üst düzey işçilik, genel kalite ve teknik üstünlükleri ile özel bir saat. Yaşayan efsane Philippe Dufour’un para verip aldığı tek saat olmakla beraber, aynı zamanda yüksek saatçilikte sadece butik saatlerde görülen özen ve işçiliğin bulunabildiği yegane saat dediği bir model olması haklı şöhretinin de bir göstergesi.
Pembe altın kasa ve siyah kadran kombinasyonu saati tam bir dress watch tan çıkartıp günlük şık (casual smart) haline de sokuyor.
Resim
Resim
Böylece kullanım alanı da son derece geniş oluyor. Bilekte duruşu gayet güzel olmakla beraber, taktığım en rahat saat olmadığı da kesin. Deri kayışlı bir saat için 13.1mm kalınlık özellikle ince bileklerde dalgıç saatlerinde alışılan rahatlığı vermez. Bilek konforu çok iyi olmamakla beraber, yeterli diyelim. Ama bir Nautilus veya AP 15202 rahatlığı yok tabi.
Kasa işçiliği ve pembe altının yumuşak tonu kolunuzda çok bağırmıyor ve gösterişi de bir seviyede tutuyor. Kadranın dizaynı ise hem son derece dengeli hem de şık. Bence hem boyutları hem de kadran yapısı ile son derece orantılı ve dengeli bir saat. Açıkçası ben saatin uyacağı durumları pek dikkate almadan her canım istediğinde takmaktan büyük zevk alıyorum ki yazın şort- gömlek ile de kullandım ve zevkle de kullanmaya devam ediyorum.
Resim
Resim

Bir başka inceleme ve Lange ile ilgili hazırlamakta olduğum başka konularda görüşmek üzere…

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
afl
 
Mesajlar: 2705
Yaş: 57
Kayıt: 27 May 2014, 15:18
Konum: İstanbul

Re: A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj MertYe » 22 Eki 2017, 02:47

Kerem abi inceleme için :champ:

Bazı yerleri 3-4 kere okumak zorunda kaldım anlayabilmek için teknik bilgi yoğunluğundan dolayı. Muhtemelen hepsinide tam anlayamadım ama böyle detaylı bir inceleme yapabilmek için sadece Lange'nin sitesinde gezmenin yetmeyeceği çok açık. Datograph ve özellikle Lange markası anlamında ciddi bir araştırma olduğu ortada. Eline sağlık abi.

Bu incelemeden çıkardığım sonuç forum ahalisi olarak biz iflah olmayız :twisted:

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
MertYe
 
Mesajlar: 3529
Yaş: 30
Kayıt: 14 Ağu 2014, 19:13

Re: A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj ekdellal » 22 Eki 2017, 07:24

Bu saate böyle bir inceleme yazsısı yakışırdı zaten. Teşekkürler. [emoji108]


Tırtılın kaderi kelebek olmak ve güzel ölmektir (via mobile Tapatalk Pro)
Kullanıcı avatarı
ekdellal
 
Mesajlar: 1524
Yaş: 54
Kayıt: 15 Kas 2016, 20:42
Konum: İstanbul-Üsküdar-Bulgurlu

Re: A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj Ozgur » 22 Eki 2017, 07:54

Bu guzel inceleme icin tesekkurler. :champ:

Bilgi, farkindalik ilgi begeniyi daha da arttiriyor :super:
Festina lente
Kullanıcı avatarı
Ozgur
 
Mesajlar: 3247
Yaş: 49
Kayıt: 19 Eki 2010, 19:05

Re: A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj khef » 22 Eki 2017, 10:10

Afl, incelemenizi özellikle pazar sabahına bıraktım ve keyifle okudum. :thumbup:

Double assembly ve tarih çarkı çözümlerini daha önce yine sizden duymuştum ve verdiğiniz diger bilgilerle beraber saate bir kez daha hayran oldum. :super:

Bu güzel yazı için elinize sağlık; çok teşekkürler. :champ: :champ:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
khef
 
Mesajlar: 3217
Yaş: 43
Kayıt: 07 Mar 2014, 13:02
Konum: İstanbul

Re: A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj Hellhound » 22 Eki 2017, 10:11

Kerem abi :super: :champ: :champ:

Resmen doydum. Muhteşem saate muhteşem bir yazı olmuş! Her yeni boyutta kasa tasarımına yeni bir mekanizma üreten, görünmeyen parçaların bile her iki yüzünü de elde satinaj yapan, saati monte ettikten sonra tekrar söküp birleştiren marka horolojinin zirvesinde değildir de nedir... Yemişiz üç büyükleri :roll:
gurmekokular
Kullanıcı avatarı
Hellhound
 
Mesajlar: 1868
Kayıt: 14 Ağu 2014, 15:42
Konum: Ankara

Re: A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj bumega » 22 Eki 2017, 10:19

Boyle nadide parçaları hakkını böyle verebilenler almali. [emoji122][emoji122][emoji122][emoji1303][emoji1303][emoji1303]

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
bumega
 
Mesajlar: 715
Yaş: 41
Kayıt: 04 Eyl 2017, 00:11

Re: A. Lange & Söhne Datograph Kullanıcı İncelemesi

Mesaj TSayiR » 22 Eki 2017, 10:35

Bastan sona okudum, bir pazar kahvaltisi gibi :) çok iyi geldi. Teşekkürler, Emeginize, yureginize, bilginize saglik Sn. Afl

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@WatchesTNC
Kullanıcı avatarı
TSayiR
 
Mesajlar: 1895
Yaş: 38
Kayıt: 18 Şub 2016, 14:17

Sonraki

Dön TSF İsviçre Saat Kullanıcı İncelemeleri - Swiss Watch User Reviews

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 130 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners