Oris Williams F1 Team Day Date 2008 Kutu Açılışı
Gönderilme zamanı: 09 Eyl 2012, 15:03
Kutu açılışını gizemli hale getirmek "bilin bakalım hangi marka, modeli bilene çekiliş yok kura yok en güzelinden 0 km bir AP hediye" gibi göz kamaştırıcı bir açılış yapmak isterdim ama gelin görün ki önceden danışarak aldığım için saçma olurdu. Neyse bir sonraki açılışa inşallah. Konusu burda bu arada. viewtopic.php?f=62&t=9781#axzz25xtrGxsw
Şöyle bir baktım daha 100 mesaj atmadan bir Oris aldırmış bu forum bana, Allah korusun 5000. mesajda falan o Amerikan filmlerinde olduğu gibi evdeki televizyonu satıp saat almaya gidebilirim. Sorumlusu sensin TSF.
Güldük eğlendik sıra geldi ustalara saygı kuşağına. Öncelikle bu saati almamda büyük emeği geçen herojd11'e çok teşekkürler. Onun dışında tüm TSF üyelerine bana gaz verdikleri içina ayrı ayrı teşekkürü bir borç bilirim.
Bu benim ilk high end saatim eğer öyle sayılırsa tabi. Bundan önce Seiko 5 almıştım, dedemin Seiko 5'i vardı ve yine diğer dededen bir Arlon kalmıştı kurmalı. Bu saat nişan hediyesi olarak sevdiceğim tarafından alındı. O yüzden anlamı da ayrı. Kendi durumumuda bildirdikten sonra geçelim fotolara.
Basit bir dış kutu.
Bu kutunun içinde bir adet kitapcığımız ve saatin esas kutusu var. İç kutu orjinal F1 araçlarının lastiklerinden, yani onlarda kullanılan malzemeden üretilmiş şık bir kutu.
Veee kutunun içindeki cevher.
Öncelikle camımız safir ve atirefle kaplı. Kadranda siyah ve gümüş renkleri kullanılmış. Gümüş renginin parlaklığını çok sevdim. Saatin resimleri daha ucuz duruyor ama bu canlılık yansıtılamadığı için bence. Kadranda güzel bir derinlik var daha güzel çekimler yaparak bunu gösterebilmek isterdim ama imkanlar dahilinde değil ne yazık ki. Saat ve dakika kollarının kalınlığı benim hoşuma gitti. Gün tarih gösterge biçimi orjinal, kadranda en çok 6, 9, ve 12'nin etraflarında çevreleyen mavi çizginin kattığı havayı sevdim diyebilirim. Genel görünüşe bir eleştiri getirmek gerekirse crown kasadan biraz çıkık gözüküyor. Bu beni kolumda denediğimde hiç rahatsız etmemişti ama yakın çekim fotoda gözüme battı.
İşte o crown ve saatimizin yandan görünüşü, klasik Oris yazısı:
Kasa tipini en iyi anlatan foto bu. Bu arada kasada F1 araçlarında kullanılan titanyumun aynısından kullanıldığını söylemiş Philipp KASER who is the vice president of Oris ama sitede çok parçalı paslanmaz çelik kasa gibi bir şey yazıyor Aşşağıya doğru daralarak giden kasa yapısı benim çok hoşuma gitti. Bu saatin kolda çok güzel gözükmesini sağlıyor. En önemli fonksiyonuysa kayışın kasaya mükemmel oturmasını sağlıyor. Onuda şurdan görüyoruz:
Bu vesileyle koldaki ilk fotoyuda vermiş olduk. Bu fotodan kayışıda yakından görmüş olduk. Kaser abimiz yine sözü alıyor ve saatin kayışlarının F1 lastiklerinden esinlenerek yapıldığını söylüyor "Lastik izi formunda özel tasarım". Saatin farklı kalınlıktaki bileklere rahatça oturması için esnek olarak tasarlanmış kayış tutucular amacına ulaşmış diyebilirim. Aynı kasa yapısına sahip farklı kayışlı denediğim bir model bileğimde küçük durmuştu. Kayış tutucular kasanın devamıymış gibi gözükerek bunu engelliyor. Kayış tutucular bilek küçüldüğünde kayışla birlikte katlanıyor ve daha küçük bir bileğide rahatlıkla sarıyor. Kız kardeşim denedi ordan biliyorum
Buda klasik kilit mekanizmamız ve kauçuk kayışımız.
Gelelim mekanizmamıza. Oris bu modelde Eta 2836-2 mekanizma kullanmış. Oris bildiğimiz gibi ETA mekanizmaları alıp modifiye ediyor. O yüzden mekanizmamızın adı Oris modifikasyonundan sonra Oris 635 oluyor. Bu konuda çeşitli spekülasyonlar olsa da Oris'in mekanizmaya sadece kırmızı rotor eklediği söyleniyor. ve işte o rotor:
Son olarakta olmazsa olmazımız bileğimizde nasıl durduğu. Burası size kalmış arkadaşlar yorumları bekliyor saygılarımı sunuyorum.
Şöyle bir baktım daha 100 mesaj atmadan bir Oris aldırmış bu forum bana, Allah korusun 5000. mesajda falan o Amerikan filmlerinde olduğu gibi evdeki televizyonu satıp saat almaya gidebilirim. Sorumlusu sensin TSF.
Güldük eğlendik sıra geldi ustalara saygı kuşağına. Öncelikle bu saati almamda büyük emeği geçen herojd11'e çok teşekkürler. Onun dışında tüm TSF üyelerine bana gaz verdikleri içina ayrı ayrı teşekkürü bir borç bilirim.
Bu benim ilk high end saatim eğer öyle sayılırsa tabi. Bundan önce Seiko 5 almıştım, dedemin Seiko 5'i vardı ve yine diğer dededen bir Arlon kalmıştı kurmalı. Bu saat nişan hediyesi olarak sevdiceğim tarafından alındı. O yüzden anlamı da ayrı. Kendi durumumuda bildirdikten sonra geçelim fotolara.
Basit bir dış kutu.
Bu kutunun içinde bir adet kitapcığımız ve saatin esas kutusu var. İç kutu orjinal F1 araçlarının lastiklerinden, yani onlarda kullanılan malzemeden üretilmiş şık bir kutu.
Veee kutunun içindeki cevher.
Öncelikle camımız safir ve atirefle kaplı. Kadranda siyah ve gümüş renkleri kullanılmış. Gümüş renginin parlaklığını çok sevdim. Saatin resimleri daha ucuz duruyor ama bu canlılık yansıtılamadığı için bence. Kadranda güzel bir derinlik var daha güzel çekimler yaparak bunu gösterebilmek isterdim ama imkanlar dahilinde değil ne yazık ki. Saat ve dakika kollarının kalınlığı benim hoşuma gitti. Gün tarih gösterge biçimi orjinal, kadranda en çok 6, 9, ve 12'nin etraflarında çevreleyen mavi çizginin kattığı havayı sevdim diyebilirim. Genel görünüşe bir eleştiri getirmek gerekirse crown kasadan biraz çıkık gözüküyor. Bu beni kolumda denediğimde hiç rahatsız etmemişti ama yakın çekim fotoda gözüme battı.
İşte o crown ve saatimizin yandan görünüşü, klasik Oris yazısı:
Kasa tipini en iyi anlatan foto bu. Bu arada kasada F1 araçlarında kullanılan titanyumun aynısından kullanıldığını söylemiş Philipp KASER who is the vice president of Oris ama sitede çok parçalı paslanmaz çelik kasa gibi bir şey yazıyor Aşşağıya doğru daralarak giden kasa yapısı benim çok hoşuma gitti. Bu saatin kolda çok güzel gözükmesini sağlıyor. En önemli fonksiyonuysa kayışın kasaya mükemmel oturmasını sağlıyor. Onuda şurdan görüyoruz:
Bu vesileyle koldaki ilk fotoyuda vermiş olduk. Bu fotodan kayışıda yakından görmüş olduk. Kaser abimiz yine sözü alıyor ve saatin kayışlarının F1 lastiklerinden esinlenerek yapıldığını söylüyor "Lastik izi formunda özel tasarım". Saatin farklı kalınlıktaki bileklere rahatça oturması için esnek olarak tasarlanmış kayış tutucular amacına ulaşmış diyebilirim. Aynı kasa yapısına sahip farklı kayışlı denediğim bir model bileğimde küçük durmuştu. Kayış tutucular kasanın devamıymış gibi gözükerek bunu engelliyor. Kayış tutucular bilek küçüldüğünde kayışla birlikte katlanıyor ve daha küçük bir bileğide rahatlıkla sarıyor. Kız kardeşim denedi ordan biliyorum
Buda klasik kilit mekanizmamız ve kauçuk kayışımız.
Gelelim mekanizmamıza. Oris bu modelde Eta 2836-2 mekanizma kullanmış. Oris bildiğimiz gibi ETA mekanizmaları alıp modifiye ediyor. O yüzden mekanizmamızın adı Oris modifikasyonundan sonra Oris 635 oluyor. Bu konuda çeşitli spekülasyonlar olsa da Oris'in mekanizmaya sadece kırmızı rotor eklediği söyleniyor. ve işte o rotor:
Son olarakta olmazsa olmazımız bileğimizde nasıl durduğu. Burası size kalmış arkadaşlar yorumları bekliyor saygılarımı sunuyorum.