razz » 09 Ağu 2012, 17:02
Bu üzücü durumun aslında iki ana nedeni var:
1) İkinci el lüks saat işiyle iştigal eden TR esnafının neredeyse tamamı kuyumcu kökenli.. Haliyle saat konusunda gösterdikleri hassasiyet bir bakıma bir yüzük veya bilezik için gösterdiklerinden farklı değil.. Ayrıca çizik ancak orijinal bir ürünü vitrinde sergilemek, çizik olmasının nedenini müşteriye açıklayıp bilinçlendirmek misyonları da zerre umurlarında değil..
2) Yeri geldiğinde iyi bir otomobil parası ödemeye hazırlanan TR ikinci el saat alıcısı, böyle bir bütçe ayırdığı ürünün yeni kondisyonunda olmasını talep ediyor.. Orijinalliği bozulacak diye dört yanı çizik arabasını boyatmadan gururla gezen yurdum insanı, mevzu herbiri binbir özen ve itina ile üretilmiş Hi-End saatlerin Kapalı Çarşı'da, telefon kulubesinden hallice atölyelerde ve sıfır özenle polisaj görmesi olunca hiç aldırış etmiyor..
Şunu rahatlıkla söyleyebilirim, piyasada satılan polisajlı Submariner, Sea Dweller, GMT Master, Explorer gibi modellerin tamamının bezellerinde, ayar tepesinin olmadığı kenarın uç kısmından taşan bölümü mat yerine parlak.. Çünkü kenar kısmına polisaj yaparken bezele bir bant çekmeye dahi dikkat etmiyorlar.. Daha da acı olan kısım; bu saatler Megane II Sedan Dizel rahatlığında/hızında el değiştiriyor ve kullanıcıların hiçbiri bu durumdan haberdar bile değil..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "