İşte Başlıyoruz: Kendi Pilot Saatimi Toplamak-Üretmek...

Değerli ustalar, üstadlar, tekrardan merhabalar;
Bugün Alan Bey'le tanıştık ve görüştük. Gerçekten bilge ve her saatseverin tanışması gereken bir insan. Projeyle ilgili de konuşma imkanı bulduk.
İlk adımı attım ve üç adet dekorsuz Unitas 6497 siparişi vermeye karar verdim. Ofrei'ya mail attım. Online order sistemleri çalışmadığı için...
Bundan sonrası benim bu makineleri parçalayıp, toplamama bağlı tamamen
Şans dileyin.
punk
______________________________________________________________________________________________________
Aslında bu konuyu uzun uzadıya bir kez daha yazmıştım fakat maalesef forumda timeout olduğum için bütün bunları tekrardan yazıyorum. İmla hataları ve typolar konusunda affınıza sığınıyorum çünkü gerçekten büyük gayret göstermiştim konuyu açarken. Bu kez biraz daha özet geçeceğim.
Başlıktan da anlaşılacağı üzere kendim bir 2. dünya savaşı tarzı pilot saati toplamak-üretmek istiyorum. Kendi tasarımım olan bir dial ve arka kapağına klasik 2. dünya savaşı pilot saatlerinde bulunan model, marka, kalibre tablosunun işleneceği bir saat üretmek istiyorum. Bunun için internet üzerinden bir çok kaynaktan araştırma yaptım. Sözün özü kullanmaya karar verdiğim makine Unitas 6497-1. Çünkü en çok bu makineyle ilgili disassembling, assembling tutorial'ı ve manuel'ı bulabildim.
Şimdi bana "sana ne ki makineyi dağıtıp tekrar toplamaktan" diyebilirsiniz. Fakat söylediğim gibi yaptığım araştırmalara göre gelen makineler genellikle kirli ve çapaklı oluyor-muş. Bunun için makineyi temizleyip, tekrar yağlayıp toplamak gerekli-imiş. Aslında bu benim için bir kalibreyi dağıtıp toplama tecrübesi açısından da önemli. İşin en önem verdiğim kısmı da bu.
Aslında kullanacağım yegane kaynak ise ETA'nın kendi web sitesindeki şu bölüm. Gerçekten faydalı olduğunu düşünüyorum. Bunun yanında Youtube'da aynı mekanizma için assembling videosu da gördüm. Bundan da faydalanabilirim diye düşünüyorum. Fakat söylediğim gibi asıl kaynağım bu olacak:
http://www.eta.ch/swisslab/6497/6947.html
Yukarıdaki sayfada bahsedilen araçların (yani toolların) hepsini alma imkanım olamaz sanırım.
-Bana gerekli olacak alet edevatlar ne olacaktır?
-Bu vidalar için gerekli tornavidaları nereden bulabilirim? Bunun yanında küçük parçaları tutmaya yarayan kargaburuna benzeyen edevatın, herhangi bir movement holder'ın (yani mekanizmayı üstüne koyacağımız şey) ve saatçilerin gözlerine taktıkları o meşhur merceğin dışında bana ne gerekli olacak? Ve bunları yine Türkiye'de nereden sağlayabilirim?
Yıkama ve yağlama işleminden bahsediliyor. Bahsedilen yıkama işlemi herhalde bütün parçaların teker teker sudan geçirilmesi olmasa gerek? Bahsedilen şey aslında ne?
Bunun yanısıra yağlama için önerilen yağlar gösterilmiş ETA'nın web sitesinde. Moebius D5, 9501, 9010, 941 gibi yağlar var.
Bu yağları Türkiye'de nereden bulabilirim?
Bu yağları kullanmak için gerekli şırıngayı nereden alabilirim yine Türkiye'den?
Ve fazla yağlama gibi bir durumda mekanizmanın yanlış çalışma gibi bir durumu olabilir mi?
Hazır Unitas için üretilmiş Pilot tipi kasalardan almayı planlıyorum. Bütün bu zor işlemlerden sonra mekanizmayı kasaya takmak ne kadar zor olabilir?
Camı ve arka kapağı takmak problem olmasa gerek?
Makine+Kasa toplamda 150 doları civarı. Ancak herhalde yağlar ve araç gereçlerle bu maliyet epey artacak ama olsun. Önemli olan sonunda saati en stabil şekilde çalıştırmak ve kola takmak. O anki hazzı gerçekten çok merak ediyorum.
Evet dostlar, üstadlar... Çok soru sordum farkındayım fakat, sizce gerçekçi bir proje olur mu bu? Sizce becerebilir miyim?
Şimdiden yanıt veren ya da vermeye niyetlenen herkese teşekkürler.
Saygılar, sevgiler...
punk
Bugün Alan Bey'le tanıştık ve görüştük. Gerçekten bilge ve her saatseverin tanışması gereken bir insan. Projeyle ilgili de konuşma imkanı bulduk.
İlk adımı attım ve üç adet dekorsuz Unitas 6497 siparişi vermeye karar verdim. Ofrei'ya mail attım. Online order sistemleri çalışmadığı için...
Bundan sonrası benim bu makineleri parçalayıp, toplamama bağlı tamamen

punk
______________________________________________________________________________________________________
Aslında bu konuyu uzun uzadıya bir kez daha yazmıştım fakat maalesef forumda timeout olduğum için bütün bunları tekrardan yazıyorum. İmla hataları ve typolar konusunda affınıza sığınıyorum çünkü gerçekten büyük gayret göstermiştim konuyu açarken. Bu kez biraz daha özet geçeceğim.
Başlıktan da anlaşılacağı üzere kendim bir 2. dünya savaşı tarzı pilot saati toplamak-üretmek istiyorum. Kendi tasarımım olan bir dial ve arka kapağına klasik 2. dünya savaşı pilot saatlerinde bulunan model, marka, kalibre tablosunun işleneceği bir saat üretmek istiyorum. Bunun için internet üzerinden bir çok kaynaktan araştırma yaptım. Sözün özü kullanmaya karar verdiğim makine Unitas 6497-1. Çünkü en çok bu makineyle ilgili disassembling, assembling tutorial'ı ve manuel'ı bulabildim.
Şimdi bana "sana ne ki makineyi dağıtıp tekrar toplamaktan" diyebilirsiniz. Fakat söylediğim gibi yaptığım araştırmalara göre gelen makineler genellikle kirli ve çapaklı oluyor-muş. Bunun için makineyi temizleyip, tekrar yağlayıp toplamak gerekli-imiş. Aslında bu benim için bir kalibreyi dağıtıp toplama tecrübesi açısından da önemli. İşin en önem verdiğim kısmı da bu.
Aslında kullanacağım yegane kaynak ise ETA'nın kendi web sitesindeki şu bölüm. Gerçekten faydalı olduğunu düşünüyorum. Bunun yanında Youtube'da aynı mekanizma için assembling videosu da gördüm. Bundan da faydalanabilirim diye düşünüyorum. Fakat söylediğim gibi asıl kaynağım bu olacak:
http://www.eta.ch/swisslab/6497/6947.html
Yukarıdaki sayfada bahsedilen araçların (yani toolların) hepsini alma imkanım olamaz sanırım.
-Bana gerekli olacak alet edevatlar ne olacaktır?
-Bu vidalar için gerekli tornavidaları nereden bulabilirim? Bunun yanında küçük parçaları tutmaya yarayan kargaburuna benzeyen edevatın, herhangi bir movement holder'ın (yani mekanizmayı üstüne koyacağımız şey) ve saatçilerin gözlerine taktıkları o meşhur merceğin dışında bana ne gerekli olacak? Ve bunları yine Türkiye'de nereden sağlayabilirim?
Yıkama ve yağlama işleminden bahsediliyor. Bahsedilen yıkama işlemi herhalde bütün parçaların teker teker sudan geçirilmesi olmasa gerek? Bahsedilen şey aslında ne?
Bunun yanısıra yağlama için önerilen yağlar gösterilmiş ETA'nın web sitesinde. Moebius D5, 9501, 9010, 941 gibi yağlar var.
Bu yağları Türkiye'de nereden bulabilirim?
Bu yağları kullanmak için gerekli şırıngayı nereden alabilirim yine Türkiye'den?
Ve fazla yağlama gibi bir durumda mekanizmanın yanlış çalışma gibi bir durumu olabilir mi?
Hazır Unitas için üretilmiş Pilot tipi kasalardan almayı planlıyorum. Bütün bu zor işlemlerden sonra mekanizmayı kasaya takmak ne kadar zor olabilir?

Makine+Kasa toplamda 150 doları civarı. Ancak herhalde yağlar ve araç gereçlerle bu maliyet epey artacak ama olsun. Önemli olan sonunda saati en stabil şekilde çalıştırmak ve kola takmak. O anki hazzı gerçekten çok merak ediyorum.
Evet dostlar, üstadlar... Çok soru sordum farkındayım fakat, sizce gerçekçi bir proje olur mu bu? Sizce becerebilir miyim?
Şimdiden yanıt veren ya da vermeye niyetlenen herkese teşekkürler.
Saygılar, sevgiler...
punk