Lanet olsun(!) ki marka değer algısı denen birşey var.
Seiko5'ı, Türkiye'de hacı saati diye düşünenler de var, Rolex'i mafyavari tipler kullanıyor diye kullanmak istemeyen de.
Seiko'nun Seiko5'ı nereye konumlandırmak istediği ortaya çıktı.
Artık Seiko5 alınıp 40 yıl kullanılamayacak, 40 yaşından sonra Seiko5 kullanana orta yaş krizinde, genç işi saat takmış diye bakılacak. Benim saatsever olarak reklama ihtiyacım yoktu ama bu tür reklam ve konumlandırmadan sonra değil yenisini almak, elimdeki Seiko5ı takmam bile zorlaşıyor
Eskiden Seiko5 fiyatı ucuz ama kendisi 40 yıl dayanan, herkese yönelik, evladiyelik saatti (algı olarak) - fiyat performans oranı yüksekti, 1 tane alanı olduğu gibi, seveni 5-10-20 tane alıyordu, artık fiyatı ucuz ama sadece genç saati oluyor.
Ben olsam reklamda ABD sinemasının genç en ünlü, en çok kazandığı bilinen bir oyuncusunu (ya da tanınmış sporcusunu) kullanırdım. Eğer reklamdaki kişi istese daha pahalı saat alabilirdi (ya da daha pahalı saatleri zaten evinde) ama Seiko5 seçmiş (bileğine takmış) dedirtmezseniz (reklam olduğu bilinse bile), değer algısı çok düşer, aynen şimdi olacak olan odur. (Küresel bağlamda). Bir diğer seçenek reklamlarda ürünü tanıtmak, öne çıkartmaktı ama bu şekilde gençlere ulaşamayacaklarını düşünmüş olmalılar.
Seiko5 çocuk, genç saati, büyüyünce / zengin olunca / başarılı olunca Rolex (konu mankeni olduğu için, başka marka da olabilir) kullansın demek, sadece Seiko5 markasının değerini düşürür, Seiko buna izin vermemeliydi. Seiko seven bir kişi olarak buna ayrıca üzüldüm. Üstelik ABDde Seiko markasının bile düşük bir marka değer algısı var.
Ek: Savaşları daha çok doğru karar veren değil, daha az yanlış karar veren taraf kazanırmış...