Jomashop Sipariş Problemi

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj Mandos » 07 Oca 2019, 21:51

Herkese iyi forumlar. Başlık açıp açmamayı çok düşündüm çünkü forumdaki bilgili büyüklerimize sorduğumda rahatlatıcı cevaplar almıştım ama olay farklı yerlere gitmeye başladı. Jomashop'tan bir saat sipariş ettim ancak 2 haftadan fazla bir süre geçmesine rağmen hala kargoya verilmedi ve stoklarda görünmüyor. Kendilerine sorduğumda saat gelince göndereceğiz cevabı alıyorum.

Bu süreç devam ederken kredi kartımı incelerken fark ettim ki bu saat alışverişi kartımda görünmüyor. Aldığımda bekleyen işlemlerdeydi ancak hiç gerçekleşen işlemlere geçmeden direkt kalktı ve limitim geri eklendi. Yaklaşık 5 gündür de kartımda görünmüyor. Hesap kesim tarihim geçti ama eklenmedi.

Süreci bilmediğimden sormak istiyorum. Jomashop acaba saat gelmeyebilir diye düşünerek iade gerçekleştirdi de saat gelirse tekrar ücreti mi çekecek? Ama öyle olsa iade olarak görünür diye biliyorum. Sipariş komple iptal olsa bilgilendirilirim diye düşünüyorum. Saat gönderilip ücret Jomashop'a geçmezse o duruma da düşmek istemiyorum. Saat iptalse farklı bir siteden farklı bir rengini alacağım ama o işlemi de yapamıyorum çünkü Jomashop ısrarla bu hafta göndereceğini söylüyor. Bu durumu daha önce yaşayan oldu mu? Biraz uzun ve bol sorulu sıkıcı bir başlık ama yardımcı olacak herkese şimdiden çok teşekkür ederim. :champ:
Kullanıcı avatarı
Mandos
 
Mesajlar: 2415
Yaş: 44
Kayıt: 10 May 2013, 14:33

Re: Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj Ankthas » 07 Oca 2019, 21:58

Geçmiş olsun Tolga, can sıkıcı bir durum ama eminim yoluna girecektir. Benim tahminim bu tarz uluslararası işlemlerde aracı bankalar oluyor. Alıcının kartından para aracı bankaya geçiyor, satıcı ürünü kargoya verince(kimi zaman kargo alıcıya ulaşınca, kimi zaman ise sipariş verilir verilmez olabiliyor) aracı bankadan satıcının bankasına geçiş yapıyor para. Bir çeşit iki tarafı koruma prosedürü olabiliyor bu tarz. Ya da iki tarafın bankaları arasında anlaşma ya da işbirliği olmadığı durumlarda bu tarz aracı sistemler devreye girebiliyor. Eğer böyle olduysa paranız bir süre arafta bekleyebilir, işlem iptalse kartınıza iade edilir, değilse satıcıya iletilir.

Benim yorumum böyle ama çok da uzmanı değilim bu konuların, tahmin yürütüyorum. Her ne olursa olsun Jomashop şu anda saat konusunda en büyük gray market konumunda, ben ciddi bir sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum. Umarım sorunsuz ve vergisiz bir şekilde kargon gelir, biz de açılışında tahmin yürütürüz :champ:
Deniz
Kullanıcı avatarı
Ankthas
 
Mesajlar: 2747
Yaş: 34
Kayıt: 09 May 2017, 19:29
Konum: Istanbul/Kadiköy

Re: Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj siyahpena » 07 Oca 2019, 22:08

Hocam bankanızla görüştünüz mü, iptal edilmiş veya size yanlış bilgi verilmiş olabilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
siyahpena
 
Mesajlar: 354
Kayıt: 28 Nis 2017, 00:04

Re: Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj Mandos » 07 Oca 2019, 22:08

Teşekkür ederim tahmininiz için belki de dediğiniz gibi aracı banka durumu vardır. Ama o zaman da benim limitim bloke değil bankam neden böyle bir riske girdi sonuçta ben limitimi doldurabilirim tekrardan. Durum tam arafta ve belki de en can sıkıcı olan bu. Sipariş iptal değil, para ben de ama ne saat geliyor ne para gidiyor. Kitlendim kaldım. Gelse de açılışı yapsam diye bekliyorum. Tekrardan teşekkür ederim. :champ:

--

Yılbaşı, haftasonu derken bankamla görüşmedim. En iyisi sabah onlara da sormak. Bu arada Jomashop'a söyledim bu durumu. Kendileri ödeme de bir sıkıntı olmadığını söyledi. Ama onlara kalsa perşembe günü yarın saat bizde olur demişlerdi. Cuma günü de haftaya kaldı dediler. Bir kopukluk var sanki.
Kullanıcı avatarı
Mandos
 
Mesajlar: 2415
Yaş: 44
Kayıt: 10 May 2013, 14:33

Re: Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj Umutt » 07 Oca 2019, 22:19

Mandos yazdı:Herkese iyi forumlar. Başlık açıp açmamayı çok düşündüm çünkü forumdaki bilgili büyüklerimize sorduğumda rahatlatıcı cevaplar almıştım ama olay farklı yerlere gitmeye başladı. Jomashop'tan bir saat sipariş ettim ancak 2 haftadan fazla bir süre geçmesine rağmen hala kargoya verilmedi ve stoklarda görünmüyor. Kendilerine sorduğumda saat gelince göndereceğiz cevabı alıyorum.

Bu süreç devam ederken kredi kartımı incelerken fark ettim ki bu saat alışverişi kartımda görünmüyor. Aldığımda bekleyen işlemlerdeydi ancak hiç gerçekleşen işlemlere geçmeden direkt kalktı ve limitim geri eklendi. Yaklaşık 5 gündür de kartımda görünmüyor. Hesap kesim tarihim geçti ama eklenmedi.

Süreci bilmediğimden sormak istiyorum. Jomashop acaba saat gelmeyebilir diye düşünerek iade gerçekleştirdi de saat gelirse tekrar ücreti mi çekecek? Ama öyle olsa iade olarak görünür diye biliyorum. Sipariş komple iptal olsa bilgilendirilirim diye düşünüyorum. Saat gönderilip ücret Jomashop'a geçmezse o duruma da düşmek istemiyorum. Saat iptalse farklı bir siteden farklı bir rengini alacağım ama o işlemi de yapamıyorum çünkü Jomashop ısrarla bu hafta göndereceğini söylüyor. Bu durumu daha önce yaşayan oldu mu? Biraz uzun ve bol sorulu sıkıcı bir başlık ama yardımcı olacak herkese şimdiden çok teşekkür ederim. :champ:


Mandos selamlar, Jomashop özellikle yüksek tutarlı saatleri direk stoğunda bulundurmayabiliyor, bu durumda üretici firmadan gelmesini bekleyebiliyorsunuz ki bu da bir kaç hafta sürebiliyor. Daha önce benim de başıma gelmişti. Yani sizi bekletmeleri muhtemelen tahsilat probleminden değil, tedarik zincirinden kaynaklanıyor. İki ihtimal var, kargo takip numarası paylaşılan bir mail de alabilirsiniz, bir sonraki alışverişinizde kullanılmak üzere tesis edilen 10 usd lik bir özür kuponu da.. Belirttiğiniz süreyi dikkate alarak ikinci ihtimalin zayıf olduğunu düşünüyorum.

Diğer konu; yani kart çekiminizin ekranda görünmemesi ise muhtemelen provizyon ile ilgili. Provizyon dediğimiz şey, bir nevi ödeme onayı ve yurtdışı alışverişlerde uzun zaman alabiliyor. Jomashop gibi prof. siteler zaten uluslararası ödeme mevzuatına hakimler ve bu konuda da problem yaşayacağınızı zannetmiyorum. Yani saatinizin stoğa girmesi halinde en fazla provizyonun gerçekleşmesi beklenir, tahsilat yapılamadı diye alışveriş iptali yapılmaz.

Bildiklerim böyle.
Kullanıcı avatarı
Umutt
 
Mesajlar: 5244
Kayıt: 01 Oca 2011, 23:13

Re: Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj Mandos » 07 Oca 2019, 22:29

Teşekkür ederim Umut Bey sektörden birisi olarak sizin yorumunuz bence durumu açıklıyor. O zaman benim yapmam gereken saatimi ya da özür kuponumu beklemek. Onun dışında bir sorun görünmüyor. Olası bir güncellemede burada gelişmeleri yazarım. Bu duruma düşen arkadaşlara da yardımcı olur. Teşekkür ederim tekrardan herkese :champ:
Kullanıcı avatarı
Mandos
 
Mesajlar: 2415
Yaş: 44
Kayıt: 10 May 2013, 14:33

Re: Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj Umutt » 07 Oca 2019, 22:36

Mandos yazdı:Teşekkür ederim Umut Bey sektörden birisi olarak sizin yorumunuz bence durumu açıklıyor. O zaman benim yapmam gereken saatimi ya da özür kuponumu beklemek. Onun dışında bir sorun görünmüyor. Olası bir güncellemede burada gelişmeleri yazarım. Bu duruma düşen arkadaşlara da yardımcı olur. Teşekkür ederim tekrardan herkese :champ:




Rica ederim, isterseniz yine de ihtiyaten bir görüşün bankanızla, muhtemelen provizyon beklendiğini söyleyeceklerdir. Sürecin mutlu bir sonla bitmesi dileğiyle, iyi haberlerinizi bekliyoruz.
Kullanıcı avatarı
Umutt
 
Mesajlar: 5244
Kayıt: 01 Oca 2011, 23:13

Re: Jomashop Sipariş Problemi

Mesaj Eskimemur » 08 Oca 2019, 08:48

Eğer siz alırken in stock diyorsa genelde çok beklemezsiniz. Stokta değilse 3-5 hafta teslimat süresi verir. Siz aldıktan sonra out of stock olmuşsa büyük ihtimalle son saati aldınız. Sanırım siparişiniz christmas yılbaşı zamanına geldi. Ondan dolayı yoğunluk ve bekleme olabilir. Jomadan aldığım saatlerde problem yaşamadım. Fakat jomashop saatlere üretici garantisi vermez. Yani saat tr de bozulursa burada garanti kapsamında yaptiramazsiniz. Amerika'ya göndermeniz gerekmektedir.
Kullanıcı avatarı
Eskimemur
 
Mesajlar: 478
Yaş: 50
Kayıt: 24 Ara 2013, 11:47

Sonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Majestic-12 [Bot] ve 103 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners