Yaklaşık 2 hafta önce kafamda olan bir swiss otomatik saati baya bir indirimle görünce (jomahop'dan bile biraz ucuz fiyata) sipariş ettim.
Stokta 2 adet görünen saat 1-2 gün içinde kargo edilir diye beklerken 4-5 gün geçip gelmeyince firma ile görüştüm.
"Tedarik sürecinde gelince kontrolü yapılıp kargo edilecek" dendi akabinde biraz sıkştırmamla beraber ertesi gün "elimize geçti, kontrol edilip sorun yoksa kargo edeceğiz" denildi bikraç gündür kargo edilmeyen saat tekrar firma ile irtibata geçince "mekanik arızası varmış,yeni tedarik edilecek" dendi. "Satışı iptal edelim y.dışına çıkacağım" dememe rağmen "1-2 güne temin edilir vb satış iptali olmuyor" falan denilerek oyalama moduna geçtiler.
İlk başta yapmam gerekeni sonra yaptım malesef. Ekşi sözlükde,donanım haber forumda, şikayet var da vb yüzlerçe şikayet. Şikayetvar daki sikayetlere tenezzül edip kimseye bir cevap bile vermemişler ve gördüğüm kadarıyla çok sayıda insan mağdur edilmiş. Benim yaşadığımı birebir yaşayan çok sayıda şikayet, birkaç aylık satlerin kordonlarının kopması ve bunun için istenen astronomik ücretler,bozulmalar,renk/cila atmaları,birkaç aylık saatlerin pillerinin bitmesi vb sayısız kötü vaka/şikayet var.
İnsanın aklına doğal olarak çok sayıda kötü olasılık geliyor. ELlerinde bu saatin aslında hiç olmadığı ama varmış gibi gösterip alıcıyı oyalayıp sonrada "kusura bakmayın, size para iadesi yapamıyacağız ancak ödediğiniz bedel kadar size kredi açalım başka bir saat alın" diyeceklerine neredeyse inancım tam. Siparişi iptal etmek için zorladığınızda da "tüketici mahkemesine gidin" diyecekler ki zaten 100 lerçe şikayet de bu yönde.
Bildiğim kadarı ile "mesafeli satış sözleşmesinde" 30 gün süre var teslimat için.BU sürede siparişiniz gelmezse alıcının haklı fesih hakkı doğuyor ve firma 2 hafta içinde paranızı iade etmek zorunda ama görünen o ki iade etmeyip müşterileri tüketici mahkemesine zroluyorlar. Fİrma sitesinde her ne kadar ortalama sipariş teslim süresi 5 gündür desede ellerinde olmayan bir malı sattıkları aşikar. "sıfır bir swiss oto.saatin ne kalite kontrolü olur ki, nasıl bir mekanik arıza buldular da kargoya vermediler? Tüm bu yaşananlar ve yapılan yüzlerce benzer şikayet akıllara "refurbished ve/veya defolu hatta çakma saatler" mi satıyorlar sorusunu da getiriyor doğal olarak. Bir diğer olasılık da kampanya adı altında piyasadan binlerce saat sipariş toplayıp bu siparişlerin hatırı sayılır bir kısmının bedellerini (milyonlarca TL muhtemelen) kredi kartlarından tahsil edip bu saatleri "yok tedarikte, yok arızalı çıktı,yok size başka saat verelim vb oyalamalarla müşterileri mağdur edip tahsil edilen paraları da %25 faizle vb bankada değerlendirerek haksız kazanç elde etme yöntemi de olabilir. Bu sistemi geçim kaynağı yapmış olan çok firma var bu ülkede malesef.
Yurtiçi muhtelif sitelerden hatta y.dışı amazondan bile almış olduğum hiçbir saatte böyle bir saçmalık/rezillik yaşamadım. . Şimdi saati gönderseler bile içime kurt düştü artık, iyice bakıp incelemeden teslim almak istemiyorum hatta buradan bedava saat verseler dahi almak istemiyorum. Bakalım süreç nasıl son bulacak merak ediyorum...
KOnuyla ilgili önerisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim. Tşkler..