Swissmatic modelleri benim de gözüme çarpıyordu. Sanırım Tissot bu mekanizmayı ve Bauhaus tarzı minimal modellerini Daniel Wellington, MVMT, Daniel Klein vs. tarzı moda saatlerine cevap olarak üretti. Hedef kitle de yine bu tarz saatleri alanlar sanırım. Bu dandik saatlere o kadar para vereceğinize en azından mekanik bir saate, safir cama, kaliteli işçiliğe sahip olun demek istiyor olabilir. Bu yüzden hedef kitle zaten mekanik saatlere aşina kesim(yani bizim gibiler
) değil.
Bence çok doğru bir strateji. Adam mesela DW beğeniyor gidiyor bir saat forumuna bu saat nasıldır diyor. Adamın üstüne bunu alma Mako al, Seiko 5 al , Bambino al diye saldırıyo herkes. E iyi de tasarım olarak alaka yok ki hiç ortada, bambaşka saatler. Adam zaten saatin içeriğini bilmiyor görüntüsünü beğeniyor. Tissot de bence demiş ki al sana o beğendiğin tasarım, al sana makul fiyat, al sana azami miktarda kalite.
Ha evdeki hesap çarşıya uyar mı bilmem. Çünkü millet bu moda saatlerin adını duyuyor, ünlülerde görüyor, kalitesi vs için değil marka adı için alıyor. Yanlış anlaşılmasın Tissot çok çok önemli bir markadır. Saatlere ilgisi olmayanlar bile bilir. Ancak moda marka algısı daha farklı.