@Fsinan; olduk癟a g羹zel bir yorum yapm覺s覺n覺z, 羹zerine s繹ylenecek bir ey kalmam覺. Anadolu omar覺 laf覺 Anadolu'nun 癟eitli yerlerinden gelmi ve gittii yere uyum salamak yerine uyumu bozan, f覺rsat癟覺 kiilere ithaf edildii s羹rece kimsenin gereksiz al覺nganl覺k yapacak durumu olmamal覺d覺r. San覺yorum Fsinan arkada覺m覺z da bu durumu gayet net bir ekilde ifade etmi.
Size Anadolu omarlar覺 ile ilgili olarak 1950-1960'l覺 y覺llardan, rahmetli dedemin hayat覺ndan k覺sa bir kesit sunay覺m:
Rahmetli dedem 1910 doumlu idi. Cumhuriyet'in ilk y覺llar覺nda paras覺z yat覺l覺 olarak lise eitimi alm覺. Kendisi Dou Karadeniz k繹kenli. Ailenin yaad覺覺 kasabada k繹ye bakkal覺 gibi k羹癟羹k bir d羹kkan var. Dedem de bu y覺llarda 襤stanbul'a canl覺 hayvan getirmeye bal覺yor ve bu iten para kazan覺yor. Daha sonra 襤stanbul'daki hayat standartlar覺 ile Dou Karadeniz'deki kasaba hayat覺n覺 kar覺lat覺r覺yor ve 1940'da 襤stanbul'a ailece g繹癟 ediyor. Hayvan ticareti yaparken edindii sermaye ile bir d羹kkan ayarlay覺p ticarete bal覺yor. O y覺llarda biraz f覺rsatlar覺 iyi deerlendiriyor, biraz ans覺 yaver gidiyor, hayal ettii gibi veya hayallerinin 羹zerinde hayat standartlar覺na kavuuyor. Memleketi ile ilikisini de s羹rd羹rmeye 癟al覺覺yor; yaz aylar覺nda kasabaya tatile gidiyor. 1950-1960'l覺 y覺llarda b羹y羹k ehre g繹癟 balay覺nca dedem de tan覺d覺覺 hemehrilerine destek olmaya 癟al覺覺yor. Ama dedem yapmaya 癟al覺t覺覺 iyilie kar覺l覺k olarak pek 癟ok istismara maruz kal覺yor. Hatta kasabada kendi pay覺na d羹en bir miktar gayrimenkul haklar覺n覺 da 羹癟e bee bakmadan oradaki akrabalar覺na devrediyor. nceleri 襤stanbul'da k繹y-kasaba dernekleri toplant覺lar覺n覺 destekleyen adam zaman i癟erisinde pek 癟ok hemehrisi hatta akrabas覺 ile iletiimi kesiyor.
K羹癟羹kken bizim memlekette neden tarlam覺z, evimiz vs olmad覺覺n覺 anlamazd覺m. Ama y覺llar ge癟ip de insanlar覺 daha iyi tan覺d覺k癟a; 繹zellikle Anadolu omarlar覺'na maruz kald覺k癟a; dedemin ta 50 k羹s羹r y覺l 繹nce ne kadar uzak g繹r羹l羹 olduunu ve b繹yle insanlardan uzak durmaya 癟al覺t覺覺n覺 anlad覺m, kendisine sayg覺m g羹n ge癟tik癟e artmaya balad覺. Mekan覺 cennet olsun...