Thevenin
2011 itibariyle ciddi ama boş bir lüks saat pompalaması var. Daha önce medya planlarında bu kadar yer işgal etmeyen hatta yeri bile olmayan ithalatçılar Türkiye standartlarına göre
ciddi denilebilecek rakamları yanlış mecralarda riskli kabul edilebilecek markalara harcıyorlar. Globalde ise bu çok daha büyük boyutta..
Markaların ve iletişimcilerin öncelikle talep yaratmaları gerekirken sürekli standart yükseltme çabaları sayesinde bu noktaya gelindi.
Bunu anlamak çok güç değil aslında. Belli bir seviyenin üzerindeki markalarda sürekli bir zam eğilimi var, iletişime harcadıkları parayı dönüştüremediklerinden bunu tüketiciye yansıtıyorlar.
Ben dünyada bu kadar büyük bir lüks saat talebi olduğunu düşünmüyorum ki rakamlarda bunu ispatlıyor. Sürekli standart (ve rakam) yükselten bazı
malum markaların ortadoğu ve uzakdoğunun elinde çoktan oyuncak olmuş durumda olması üzücü.
Önümüzdeki birkaç yılın orta sınıf markaların parlayacağı bir dönem olacağını düşünüyorum. Biver akıllı adam, boşuna Tag Heuer'e geçip fiyatları düşürmedi..
Her türlü saat itinayla takılır.