afl yazdı:Ben yazılanlardan anladığım kadarıyla serhatyalı satıcıdan daha haklı buluyorum. Alıcı ve satıcının üzerine düşenler bellidir. Alıcı mal bedelini vadesinde ve tam olarak ödemekle satıcı da malı belirtildiği gibi tam eksiksiz ve kusursuz olarak vermekle yükümlüdür. Serhatyal üzerine düşeni yapmıştır. Aslında mal kusurlu olunca satıcı da üzerine düşeni yapmıştır. Değişmesi mümkün olmayınca para iadesi yapılmıştır. Ancak burada beklenti para iadesi değil hatanın kabul edilip değişim yapılmasıdır ki bu da bence distribütörler için para iadesinden önce gelmelidir. Burada kaçırdığımız konu prensiplerdir. Serhatyal parayı geri almanın değil hayalini kurduğum saatin peşinde olduğunu defalarca belirtmiş. Bence onu asıl rahatsız eden iki konu var:
1- haklı olduğunu düşündüğü halde ve saate sahip olamamasına rağmen, kusurlu kendisiymiş pozisyonuna düşürülüp para iadesinin satıcı tarafından muhtelif aşamalardan sonra lütuf gibi sunulması ve baştan savılmış gibi hissettirilmesi.
2- israrla belirttiği gibi sorunun teknik olması ve buna kayda değer cevap verilmiş olmaması. Kaldı ki kendisi isim de vererek forumda hepimizin tanıdığı bir ustayı da referans gösterebiliyor.
Düşünün ki serhatyal haklı ve bu teknik sorun gerçekten var ( ki yine söylüyorum, açıkça referans verebiliyor). O zaman bütün bu satıcının hikayeyi farklı anlatmasına ne diyeceksiniz? serhatyal zaten paranın peşinde değil, prensip ve herkesin üzerine düşeni yapması peşinde.
Ya da serhatyal haksızsa satıcı sadece başından savmak için mi parayı ödedi, böyle satıcı tanıyor musunuz? Ömer beyin de böyle yaptığını düşünmüyorum zaten. O, varolan şartlar içinde en iyi yolun iade olduğuna karar vermiş. Ben bunu tercih etmem ama eleştiremem de.
Ne yazı ki iki sorunun cevabı da bu arızanın gerçekte kimin anlattığı gibi olup olmadığında yatıyor. Satıcıdan gerçekten alıcıyı tatmin eden bir teknik açıklama olmadığı sürece, Ömer beyin iadesini takdir etmekle birlikte ben serhatyalı haklı buluyorum. Israrını, üslubunu eleştirebilirsiniz ama konuyla alakası yok. Saat yerine iade tabi ki çözümdür hele bizim ülkemizde mucize gibidir ama futbol oynamıyoruz ki hakem faul yerine avantaj versin.
Tolgi06 yazdı:serhatyal yazdı:Cct yazdı:Wwtr, bu tip durumlarda genellikle başka bir modelle değişim sunuluyor. Daha önce bu şekilde iade alamayan birçok üye oldu. Tabiki işin hukuki boyutunu bilemem.
Tevfik Aydın Saat markanın distribütörü olduğundan bu tip mekanizması değişmiş saatleri satma gibi bir zorunlulukları olduğunu düşünmüyorum. Sizinde dediğiniz gibi memnuniyetiniz için yapılmış bir uygulama. Zaten size sormadan değiştirmemişlerdir heralde.
Yanlış anlamayın, markanın avukatlığını üstlenmiyorum ama benim görüşüme göre para iadesi demek sorunun çözülmüş olması demektir.
Nomos, Meistersinger gibi kolay kolay herkesin getirmeyeceği özel markaları bizlerle buluşturan bir satıcıya sorununuz çözülmesine rağmen Buradan Saat Alınmaz demek çok doğru değil.
Sizinle ayni fikirde degilim. Talebim yokken para iadesi yapilmasi, sorunun ustunu ortmektir.
Bir saatcinin asil amaci, urunlerini dogru sekilde musterisine sunmaktir. Para iadesi; ayipli mal satildiginin basli basina kanitidir.
Ulkemizdeki kotu uygulamalar sebebiyle, sirf para iadesi yapti diye bir esnafi yuceltmeyelim. Bana gore Tevfik Aydin saat bu vakada iyi bir is cikartmamistir. Eger para iadesi yapmasaydi, daha da kotu bir is cikartmis olacakti.
Yazimda buradan saat alinmaz diye bir ifadem yok. Buradan saat alirken yazdigim hususlari iyi degerlendirilmeli... En kotu para iadesi alirim diyorsaniz, alisverisinizi buradan yapabilirsiniz. Ben para degil , saat istiyorum. O yuzden memnuniyetsizim.
Size katiliyorum serhatyal.
Bence de burada ele alinmasi gereken asil nokta, Tevfik Aydin'in aliciyi inatla problem yok vs deyip basindan savmasi ve son care is buyumesin diye para iadesi yapmasi. Burada Tevfik Aydin'in savunulacak tek bir tarafi yok, vitrindeki saatin icin acmasi zaten ayri bir konu. Bir diger nokta ise verilen tamir hizmetinin kalitesizligi. Daha onceden bende kendisinden saat aldim, cok kisiye de onerdim ta ki basima benzer bir olay gelene kadar. Aldigim saat Meistersinger modeliydi ve hatali cikti. Tamirden geldiginde arka kapak cizik, kadranda tozlar ve cizikler mevcuttu. Ardindan sergilenen yaklasim ise 'olur boyle seyler' tarzi bir yaklasimdi. Sonuc olarak buradan bir daha saat almadim, buyuk ihtimal de almam, kimseye de onerdem. Vitrinden begendigim saate bile guvenemezsem ne yapayim esnafin egitimli ve de hossobbet versiyonunu.
Benzeri olaylar ayni yerde baska kisilerin de basina geldi biliyorum. Kusura bakmayin ama ayni hata surekli tekrarlanirsa bende bir daha buradan saat almayin derim, ve diyorum da. Sifir saate bile guvenemezsem niye saat alinsin buradan ?
Para iadesi almaniza sevindim, olmasi gereken de buydu ama nadiren oldugu icin bir lutuf gibi bahsedilmis burada.
Tolgi06 yazdı:Merhaba, şimdi aradan uzun süre geçti baya kişi de saat aldı buradan. Sonuçta ben bu olanların istisnai birkaç olay olduğuna karar getirdim(şahsi görüşüm). Birçok durumda olumlu deneyim yaşayan tanıdıklarımız oldu forumda Tevfik Aydın ile. Ben de bunlar harici olumsuz durum duymadım açıkçası. Bence sıkıntısız alışveriş yapılabilir. Yıllardır piyasada olan bir saatçimiz ve böyle birkaç vakanın yaşanmasını da artık istisna olarak karşılıyorum.
ekdellal yazdı:Tevfik Aydın'dan 2 sene önce Perigraph aldım, esnaflıklarından çok memnun kaldım. Kanyon mağazası, Sirkeci'ye göre bir tık önde. Güvenle alışveriş yapabilirsiniz, sıkı pazarlık yapmayı atlamayın, hayırlı olsun.
Sent from Mi 8 6/128 via Tapatalk
"Tırtılın kaderi kelebek olmak ve güzel ölmekdir"
Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 128 misafir
|