TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Neden Saat Reklamlarında 10:10 Zamanı Tercih Edilir?

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Neden Saat Reklamlarında 10:10 Zamanı Tercih Edilir?

Mesaj Monarch » 10 Eyl 2010, 15:13

Bir çok saat reklamında, saat modelinde seçilen zamanın akrep ve yelkovan"V" oluşturacak şekilde pozisyonlanmış oluyor. Bunun tercih nedeni nedir acaba?
Kullanıcı avatarı
Monarch
 
Mesajlar: 143
Kayıt: 02 Şub 2010, 06:50
Konum: Antalya

Re: Neden saat reklamlarında 10:10 zamanı tercih edilir

Mesaj razz » 10 Eyl 2010, 16:06

Genel kanı 10:10 pozisyonunda ortaya çıkan şeklin "check mark" olarak bilinen işareti anımsatıyor olması.. Bunu yanısıra bu açının göze güzel gözükmesi, gülümsemeyi veya zafer işareti olan "V"yi hatırlatıyor olması da söylenebilir.
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Neden saat reklamlarında 10:10 zamanı tercih edilir

Mesaj Archezia » 10 Eyl 2010, 20:48

Ben de neden olduğunu merak ediyordum. Ama aklıma gelen birşey var. Saat 10:10 pozisyonundayken genelde 12, 3, 6, 9 pozisyonlarında olan small second, day, date vs. tarzı şeylerin de önü kapanmamış oluyor akrep veya yelkovan tarafından. Bu da bir tercih sebebi olabilir.
"I may be wrong (But I doubt it!)"
Steinhart Nav. B-Uhr TSF Special Edition 23/44
Kullanıcı avatarı
Archezia
 
Mesajlar: 1609
Kayıt: 20 Haz 2010, 22:41

Re: Neden saat reklamlarında 10:10 zamanı tercih edilir

Mesaj Clk » 10 Eyl 2010, 21:14

Archezia yazdı:Ben de neden olduğunu merak ediyordum. Ama aklıma gelen birşey var. Saat 10:10 pozisyonundayken genelde 12, 3, 6, 9 pozisyonlarında olan small second, day, date vs. tarzı şeylerin de önü kapanmamış oluyor akrep veya yelkovan tarafından. Bu da bir tercih sebebi olabilir.


Razz olayin diger nedenlerini aciklamis. Senin söylemis olduklarin ise kadranin en acik okundugu pozisyon olmasindan.

Mesela Tarih göstergesi icin Rolex sadece 28 rakamini kullanir. Tarih pencerisini en iyi dolduran en rahat okunan ve en güzel duran sayi oldugu icin.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: Neden Saat Reklamlarında 10:10 Zamanı Tercih Edilir?

Mesaj Redliner » 12 Eyl 2010, 14:56

2 esimin 8 de benim uğurlu sayım. Rolex bunu biliyor olsa gerek :lol:
Kullanıcı avatarı
Redliner
 
Mesajlar: 402
Yaş: 46
Kayıt: 20 Nis 2010, 22:51

Re: Neden Saat Reklamlarında 10:10 Zamanı Tercih Edilir?

Mesaj herofb » 13 Eyl 2010, 08:47

Bir yerlerde okuduğum kadarıyla psikolojik olarak ellerini havaya kaldırmış zafer içinde bir adamı tasfir ediyormuş.

Yani evet artık o kadar para kazandım ve kendimi ödüllendirmeliyim :)
Kullanıcı avatarı
herofb
 
Mesajlar: 9376
Yaş: 44
Kayıt: 11 Nis 2010, 16:12

Neden 10'u 10 Geçiyor?

Mesaj buTa » 16 Kas 2012, 00:38

Merhabalar,

Pekcogumuz saat reklam fotograflarında saatlerin neden hep 10'u 10 yada 8 geçerken gösteren fotograf kullanıldığını merak ediyoruz.

Belki forumda daha önce paylaşılmış olabilir ama benim dikkatimi çekmemişti. Geçenlerde nerede okudugumu su an hatırlayamadigim bilinçaltı ile ilgili bir yazı okumuştum. Reklamların bilinçaltına etkisi ile ilgili.

Yazıya göre onay ( tick ) işareti ınsanda güven duygusu yaratıyormuş ve bu amaçla onay işareti olarak algılanan 10'u 10 gece genelde reklamlarda kullanılıyormuş... Paylaşmak istedim....
Kullanıcı avatarı
buTa
 
Mesajlar: 1237
Yaş: 49
Kayıt: 08 Eyl 2011, 23:23

Re: Neden 10'u 10 geçiyor.

Mesaj Thevenin » 16 Kas 2012, 00:40

Bond yazdı:Daha önce hep 10:10 üzerinden gitmiştik ama sanırım 10:08 daha çok kullanıyor olabilir okuduklarıma göre. Daha önce Razz açıklamıştı çeşitli psikolojik etki ve estetik amaçlı nedenleri var diye. :thumbup: Fakat ek olarak teknik olarak tam simetrisi 10:09:138 olarak belirtilmiş :geek:

10:08, 8 minutes past 10, is roughly the time analog watches are set to in most advertisements, though actual times shown vary between about 10:08 and 10:10. There are several reasons offered by watch companies, many of them psychological, and none of them verifiable as the actual origin of the practice:

The hands are nearly symmetrically balanced on the face of the dial at 10:08. The minute hand is 48° right of vertical, while the hour hand is 56° left of vertical. Exact symmetry would be achieved at 120/13 minutes past 10:00, approximately 10:09:13.8. Other symmetrical times would not meet the needs above.

Thevenin yazdı:
Bond yazdı:
...Other symmetrical times would not meet the needs above.


Bahsedilen gerek kosullar soyle verilmis: 3 ve 9'un kapanmamasi ve genelde 12'de yer alan saat markasinin kapanmamasi.

07:23:046 6 yonunde yer alan logo,su direnci vb bilgileri kapatacagindan, 11:04:369 ise 12'deki markanin gorunusunu kisitlayacagindan tercih sebebi degil. Kosulu saglayan diger saat 08:18:277; ama bu da asagidaki estetik kosullari saglamiyor.

- 10:09:138 markayi kollar arasina alarak vurguyu artiriyor
- 10:09:138 'check mark'a benziyor ve gulen yuzu hatirlatiyor. 08:18:277 ise somurtuyor :D
Thevenin
Kullanıcı avatarı
Thevenin
 
Mesajlar: 8350
Yaş: 37
Kayıt: 31 Eki 2010, 04:30

Sonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 216 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners